۰ نفر

به گفته یکی از مقامات بانک مرکزی فیلیپین؛

انقلاب در سیستم پرداخت با استیبل کوین ها

۹ مهر ۱۴۰۱، ۲۰:۳۰
کد خبر: 671314
انقلاب در سیستم پرداخت با استیبل کوین ها

یکی از مقامات بانک مرکزی فیلیپین ادعا کرد که استیبل کوین‌ها پتانسیل «انقلابی کردن پرداخت‌های داخلی و بین مرزی» را دارند. این مدیر ارشد بانک مرکزی فیلیپین، گفت: این موسسه به شدت طرفدار استیبل کوین ها است زیرا می توانند به سیستم پولی کمک کنند و از تراکنش های بین المللی "مقرون به صرفه و سریع تر" اطمینان حاصل کنند.

اقتصاد آنلاین — مهرداد فرامهر؛ بانک مرکزی فیلیپین همچنین قصد دارد نسخه آزمایشی CBDC خود را تا پایان سال ۲۰۲۲ راه اندازی کند.

با توجه به این نکته، شایان ذکر است که بانک‌های مرکزی اسرائیل، نروژ و سوئد با بانک تسویه‌های بین‌المللی (BIS) برای بررسی نحوه مشارکت CBDC ها در پرداخت‌های بین المللی همکاری کردند.

این مدیر بانک مرکزی فیلیپین که مهل پلابسان نام دارد افزود که با توجه به چشم انداز انتشار رمزارز بانک مرکزی این کشور و توسعه استفاده از کریپتو در زندگی روزمره مردم استیبل کوین ها می توانند برای شبکه پرداخت کشور مفید باشند و به رفاه بیشتر مردم این کشور منجر شود.

او با اشاره به تعداد قابل توجهی از فیلیپینی هایی که در خارج از کشور کار می کنند، تاکید کرد که استیبل کوین ها می توانند به آنها این امکان را بدهند که به روشی مقرون به صرفه به خانواده های خود وجوه ارسال کنند: «ما دیدیم که استیبل کوین ها واقعا پتانسیل ایجاد انقلابی در پرداخت داخلی و بین المللی را دارند که مقرون به صرفه تر، سریع تر هستند و حتی امکان استفاده از استیبل کوین‌ها برای کارآمد کردن حواله های بین المللی نیز وجود دارد.»

بر اساس برآوردها، نزدیک به ۱۲ میلیون نفر فیلیپینی الاصل در خارج از سرزمین خود زندگی می کنند. بیشترین تعداد فیلیپینی های خارج نشین آنهایی هستند که در ایالات متحده ساکن هستند و جمعیت آنها به بیش از چهار میلیون نفر می رسد.

علی رغم حمایت از استیبل کوین ها، پلابسان استدلال کرد که قانون‌گذاران ها باید این فناوری جدید را از نزدیک نظارت کنند:

"به همین دلیل برای ما مهم است که به طور دائم بخش خصوصی را درگیر کنیم و با کمک آنها و با یکدیگر در مورد این فناوری بیشتر یاد بگیریم. ما بخشی از مسیر برای رسیدن به بهبود پرداخت های دیجیتال با استفاده از استیبل کوین ها هستیم."

این مدیر اجرایی همچنین فاش کرد که این موسسه مالی به زودی ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) را در مرحله آزمایشی راه اندازی خواهد کرد. پروژه CBDCPh، همانطور که مقامات آن را نامیده اند، باید تا پایان سال به ثمر برسد.