۰ نفر

بیت‌کوین در مقابل سلطه دلار؛

بیت کوین بهتر از دارایی های اصلی تسلط دلار را تحمل می کند!

۷ مهر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبر: 670961
بیت کوین بهتر از دارایی های اصلی تسلط دلار را تحمل می کند!

بیت‌کوین، همراه با اکثریت بازار ارزهای دیجیتال، همیشه با ماه سپتامبر دوست نبوده است. به طوری که نرخ عملکرد MTD آن در این ماه، ۰.۸۳ درصد ثبت کرده است. همچنین طلا همراه با شاخص‌های سهامی مانند SPX و NDQ با مشکل مواجه‌اند. ارزش کل بازار طلا در حال حاضر ۷۵.۰۸۶ تریلیون دلار است.

اقتصاد آنلاین حسین قطبی؛ از نظر تاریخی، سپتامبر برای ارزهای رمزنگاری شده بد در نظر گرفته می‌شود، زیرا نمودارها در فضای کریپتو همیشه در این ماه تقریباً هر روز قرمز هستند. اما، حتی با وجود یکی از فصل‌های بدتر، بیت‌کوین موفق شده است که از سایر دارایی‌های اصلی مانند طلا و سهام پیشی بگیرد.

بر اساس پلتفرم ردیابی قیمت ارزهای دیجیتال، CoinGecko، پادشاه دنیای کریپتو با قیمت 18.735 دلار معامله می‎شود و افت هفت روزه قیمت خود را به کمتر از 1 درصد کاهش داده است. با این حال، هنوز هم به ضرر قابل توجه 24 ساعته خیره شده است که در حال حاضر نزدیک به 7 درصد است. اگرچه بیت‌کوین کمی کاهش یافت، اما بیتکوین توانست به اندازه کافی بازیابی کند و عملکرد بهتری در مقایسه با شاخص‌های طلا و بورس‌های ایالات متحده داشته باشد.

عملکرد بیت‌کوین در برابر شاخص دلار آمریکا

عملکرد MTD در ماه سپتامبر در دارایی‌های مختلف، داده‌های مفیدی را به منظور تجزیه و تحلیل اینکه چگونه کریپتو پیشرو لیگ توانست در برابر فشار دلار و سایر دارایی‌های رقیب مقاومت کند، ارائه می‌کند. MTD مخفف "month to date" است که اشاره به دوره‌ای دارد که از ابتدای ماه جاری تا کنون شروع می‌شود، اما تاریخ امروز را شامل نمی‌شود، زیرا ممکن است هنوز کامل نشده باشد. شما از MTD برای ارائه اطلاعات در مورد یک فعالیت خاص، نتایج یک کمپین یا موارد دیگر برای این دوره زمانی خاص استفاده می‌کنید. بنابراین مثلاً اگر تاریخ امروز 20 جولای باشد، MTD فعالیت ها/داده‌ها را در بازه زمانی 1 تا 19 جولای شامل می‌شود.

بیت کوین بهتر از دارایی های اصلی تسلط دلار را تحمل می کند!

منبع:  تحقیقات محرمانه و TradingView.

همانطور که از نمودار بالا مشاهده می‌شود، شاخص قدرت دلار (DYX) بالاتر از بیت‌کوین (0.83 درصد) قرار گرفته است و بازدهی با نرخ 4.24 درصد را مشاهده کرد. اما از آنجایی که عملکرد دارایی دیجیتال در برابر دلار آمریکا اندازه‌گیری می‌شود، نتیجه این می‌شود که وقتی دلار از همه دارایی‌های دیگر بهتر است، به طور همزمان نسبت به ارز‌های دیجیتال بهتر است، همان طور که در نمودار بالا هم مشاهده می‌شود.

اتریوم که به عنوان پادشاه همه آلتکوین‌ها شناخته می‌شود و به عنوان رقیب اصلی بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شود، با عملکرد MTD 10.88 درصدی خود در انتهای جدول قرار گرفته است.

نحوه عملکرد سایر دارایی‌ها

ارزش کل بازار طلا در حال حاضر 75.086 تریلیون دلار است. با این حال، این ارزش برای جلوگیری از پیشی گرفتن آن از دارایی مشابه بیت‌کوین کافی نبود. نرخ عملکرد MTD  کل بازار رمزارز‌ها (TCC) دارای 1.77 درصد بود و در بعد بیت‌کوین (0.83) و بالاتر از طلا (4.24٪) قرار گرفت. این فلز گرانبها به نوبه خود توانست در مقابل S&P 500 (5.8 درصد) و NASDAQ (6 درصد) باقی بماند.

طبق این تحقیقات، اتریوم (ETH) دارای بدترین عملکرد در ماه سپتامبر است، با نرخ MTD 10.86٪ آن هیچ کمکی برای مورد TCC نداشت. کارشناسان می‌گویند که همه تبلیغات در مورد قیمت اتریوم قبل از وقوع ارتقاء مرج تأثیر زیادی بر عملکرد آن در این ماه داشته است.

بیت کوین بهتر از دارایی های اصلی تسلط دلار را تحمل می کند!

منبع: TradingView.com.

شاخص BTCUSD نشان می‌دهد که بیت‌کوین در چارت روزانه 19 هزار دلار حمایت خود را از دست داده است.

سلب مسئولیت: سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال و سایر عرضه‌ اولیه‌های آن‌ها (ICO)  بسیار پرخطر و گمانه زنی است و این مقاله توصیه‌ای از طرف اقتصاد آنلاین یا نویسنده به عنوان سیگنالی برای خرید یا فروش رمزارزها تلقی نمی‌شود. از آنجایی که موقعیت هر فردی منحصر به فرد است، همیشه باید قبل از تصمیم گیری مالی با یک متخصص واجد شرایط مشورت شود.