۰ نفر

به دنبال شوخی ایلان ماسک در مورد خرید تیم فوتبال؛

رشد ۳ هزار درصدی توکن جعلی منچستریونایتد!

۲۶ مرداد ۱۴۰۱، ۱۸:۴۸
کد خبر: 661386
رشد ۳ هزار درصدی توکن جعلی منچستریونایتد!

توکن هواداری منچستریونایتد (MUFC) که پیش از این ارزشی نداشت، پس از شوخی ایلان ماسک در مورد خرید این باشگاه فوتبال، ۳ هزار درصد رشد قیمت را تجربه کرد.

اقتصاد آنلاین – مهسا نجاتی؛ توکن هواداری منچستریونایتد (MUFC)، یک کوین مرده بوده و به فرانچایز ورزشی مربوط نمی شود، اما یک توییت ایلان ماسک برای احیای آن در تاریخ 17 آگوست کافی بود.

رشد ۳ هزار درصدی توکن جعلی منچستریونایتد!2

 

MUFC یک رمز ارز رسمی منچستریونایتد نیست. این توکن در آگوست 2021 پس از آن که تیمی از برنامه نویسان، که گفته می شود هواداران هاردکور منچستریونایتد هستند، به دروغ ادعا کردند که هولد کردن MUFC باعث تاثیر گذاشتن بر تصمیمات این باشگاه فوتبال می شود، ایجاد شد.

سپس این تیم در نوامبر 2021 حدود 10,000,000,000 ایردراپ این توکن را ارائه کرد و وعده داد که 10000 MUFC به کاربرانی که گروه‌های رسمی رسانه‌های اجتماعی آن را دنبال می‌کنند، می‌دهد. انتظار برای دریافت توکن های رایگان MUFC به افزایش قیمت آن تا 1 دلار کمک کرد.

اما مشخص شد که این پروژه یک پوچ افزار است و در نهایت باعث کاهش ۱۰۰ درصدی MUFC پس از ماه نوامبر شد. این توکن به نظر منقرض شده بود تا اینکه توییتی از کارآفرین میلیاردر ایلان ماسک در 17 آگوست آن را دوباره زنده کرد.

مدیرعامل تسلا در توییتی اعلام کرد که باشگاه فوتبال منچستریونایتد را خواهد خرید، اما بعداً اعتراف کرد که این یک "شوخی" بوده است.

رشد ۳ هزار درصدی توکن جعلی منچستریونایتد!3

این توییت همچنین باعث رشد دارایی‌های دیگر این باشگاه، از جمله سهام آن MANU، که 1.97 درصد در معاملات قبل از بازار افزایش یافت و همچنین Tezos (XTZ)، شریک رسمی بلاک چین و تمرین این باشگاه، که ارزش بازار آن تا 138.85 میلیون دلار افزایش یافت، شاهد رشد بود.

حتی رمز ارز رسمی منچسترسیتی، CITY، با وجود اینکه منچسترسیتی یک باشگاه فوتبال متفاوت است، پس از توییت ماسک، تقریبا 14 درصد بالاتر رفت و به 7 دلار رسید.

رشد ۳ هزار درصدی توکن جعلی منچستریونایتد!

نمودار روزانه قیمت CITY

از طرفی، بر اساس داده‌های CoinPaprika، MUFC بیش از 3000 درصد چند ساعت پس از توییت ماسک در مورد خرید منچستریونایتد افزایش یافت.

عملکرد قیمت و حجم معاملات MUFC در طول 7 روز گذشته

عملکرد قیمت و حجم معاملات MUFC در طول 7 روز گذشته