۰ نفر

بررسی تخصصی ماینرS۱۹ Pro ؛ به عنوان بهترین ماینر موجود در ایران

۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۶
کد خبر: 646799
بررسی تخصصی ماینرS۱۹ Pro  ؛ به عنوان بهترین ماینر موجود در ایران

یکی از نکاتی که سودآوری در صنعت ماینینگ را تضمین می‌کند انتخاب ماینری قدرتمند برای استخراج است؛ سال ۲۰۲۰ بود که کارخانه بیت‌مین به عنوان برترین شرکت تولید کننده دستگاه‌های ماینر در جهان از ماینر S۱۹pro رونمایی کرد و حالا با گذشت تقریبا دو سال از تولید آن همچنان یکی از پرچم داران صنعت ماینینگ است.

مشخصات ماینر S19pro

ماینر S19pro با قدرت پردازش 110 تراهش و مصرف برق 3250 وات، با مصرف برق تقریبا یکسان با مدل های زمان تولید خود یعنی سال 2020 است ولی با این تفاوت که قدرت پردازش بیشتری دارد.

S19pro دارای 4 عدد فن خنک کننده و صدای تولیدی آن 75 دسی بل است. می‌توان گفت این صدا تقریبا با صدای تولید شده از یک سشوار قدیمی روشن برابر است. مهم‌ترین بخش ماینر هش بردهای آن است که این مدل دارای 3 عدد هش برد با تعداد بسیار زیادی آی سی است که این آی سی ها از تعداد بسیار زیادی ترانزیستور با ابعاد میکرومتری تشکیل شده است. رابط بین این ترانزیستور ها پیوندهای الکترونیکی میکرومتری هستند.

شرایط نگهداری از ماینر S19pro

طبق گفته شرکت سازنده ماینر S19pro، دمای مناسب برای کارکرد این مدل بین 5 تا 40 درجه سانتی گراد و رطوبت بین 5 تا 95 درصد است. محیط استفاده از ماینر ها بسیار متفاوت است و بستگی به آب و هوای منطقه مورد استفاده دارد ولی معمولا در ایران ماینر ها نیاز به خنک کننده بیرونی مثل کولر ندارد و تنها موردی که باید توجه داشت این است که تهویه محیط مناسب باشد یعنی حداقل 2 پنجره در دو طرف فن ها باشد که هوا در گردش باشد.

نکته دیگری که درمورد محیط قرارگیری ماینر ها باید رعایت کرد این است که در اطراف ماینرها نباید خاک زیادی باشد. بردهای داخلی ماینر به گرد و خاک بسیار حساس است و در صورتی که غبار زیادی روی آن ها قرار بگیرد دچار آسیب خواهد شد و بسیار مهم است که 2 تا 4 هفته یکبار ماینر و بردهای داخلی آن را از گرد و غبار تمیز کنید.

سوددهی ماینر S19pro

میزان سود یک ماینر به عوامل متفاوتی وابسته است. اولین مورد هزینه برق مصرفی آن است که بستگی به نوع برق مصرفی کاربران در مناطق مختلف متفاوت است و لازم است پیش  از ورود به صنعت ماینینگ حتما از این هزینه مطلع شوید؛ چون مصرف برق ماینرهایی که بصورت شبانه‌روزی و دائم در 7 روز هفته فعال هستند ممکن است زیاد و قابل توجه باشد.

دیگر عامل تاثیر گذار بر میزان درآمد دستگاه ماینر نرخ بیت کوین و سختی شبکه آن است. این دو عامل معمولا با هم نسب مستقیم دارد یعنی هرچه قیمت بیت کوین کاهش پیدا می‌کند سختی شبکه جهانی نیز کم می‌شود. این مورد به دلیل آن است که وقتی قیمت بیت کوین کاهش پیدا می‌کند اکثر ماینرهای قدیمی با مصرف برق بالا و قدرت پردازش کم دیگر صرفه اقتصادی برای روشن ماندن ندارد و در نتیجه از شبکه خارج می‌شود. این عامل باعث می‌شود که دیگر ماینر های فعال در این شرایط سود بیشتری را کسب کنند.

اما با این وجود هنوز هم وقتی قیمت بیت کوین خیلی نوسان پیدا می‌کند میزان درآمد ماینرها نیز ممکن است تفاوت زیادی کند. یکی از دلایل این موضوع که جدیدا بیشتر اتفاق افتاده است اقبال بیشتر کاربران در سراسر جهان نسبت به استخراج و امیدواری بیشتری معامله گران نسبت به رشد انفجاری بیت کوین است که معمولا افرادی که در صنعت ماینینگ فعال هستند ریسک خاموش کردن دستگاه خود را نمی‌پذیرند و با وجود سود کم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

یکی از پیش بینی هایی که در فضای مجازی در بازار رمز ارز ها بسیار شنیده می‌شود رشد ارزش بیت کوین تا مرز 100 هزار دلار تا اواخر سال میلادی 2022 است.

در ماه های گذشته و اواخر سال 2021 که قیمت بیت کوین تا مرز 70 هزار دلار هم پیش رفت درآمد ماینر S19pro در اوج خود یعنی بیش از 1000 دلار در ماه بود ولی در روز های اخیر این درآمد تا 300 دلار در ماه هم کاهش یافته است. البته نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که این تخمین درآمد ها با این فرض است که بیت کوین های استخراج شده در لحظه و با همین قیمت پایین بیت کوین که خرید و فروش زیادی را در بازار شاهد نیستیم به فروش رسانده شود. که در حقیقت این عمل زیاد رایج نیست و پیشنهاد نمی‌شود. فعالان عرصه ماینینگ معمولا بیت کوین های استخراج شده را در کیف پول رمز ارز مجازی خود ذخیره می‌کنند تا زمانی که قیمت بیت کوین افزایش داشته باشد و در آن زمان می‌توان سود بیشتری را فرض نمود.

1

قیمت ماینر S19pro

قیمت ماینرها در ایران به عوامل متفاوتی همچون قیمت جهانی ماینر، میزان قدرت دستگاه، نرخ رمز ارز، دلار و... بستگی دارد.

ماینر S19 pro 110 TH که امروزه قطعا یکی از بهترین و سودده‌ترین ماینرهای بازار ایران است در پایان سال 1400 تا بیش از 350 میلیون تومان هم خرید و فروش می‌شد. اما در حال حاضر با کاهش ارزش بیت کوین در بازار های جهانی شاهد افت شدید قیمت این مدل هستیم در حال حاضر قیمت این ماینر بصورت آکبند حدود 280 میلیون تومان است.

نکته‌ای که باید در خصوص خرید ماینرها به آن توجه شود این است که در ایران با وجود قوانین سخت برای ماینینگ حتما می‌بایست ماینر قانونی با برگه سبز گمرکی و فاکتور رسمی از شرکت های معتبر خریداری کنید در غیر این صورت ممکن است ماینر شما یک جنس قاچاق تلقی شده و در کنار جریمه‌های سنگین با حکم قضایی هم روبرو شوید.

رقبای ماینر S19pro

در بازار ایران ماینرهایی با تراهش‌های نزدیک به S19Pro زیاد نیستند. نزدیکترین ماینر whatsminer m30s++ با قدرت پردازش 112 تراهش است که چند اختلاف با S19pro دارد.

  1. بصورت کلی دستگاه های ساخت کارخانه Bitmain کیفیت ساخت و قطعات بهترین نسبت به دیگر سازنده ها مانند MicroBT دارد.
  2. ماینر S19pro دارای 4 عدد فن خنک کننده است در حالی که whatsminer m30s++ دارای 2 عدد فن است.
  3. مصرف برق ماینر S19pro 3250 وات است در حالی که whatsminer m30s++ مصرف برق 3472 وات دارد.
  4. ماینر S19pro بصورت قانونی وارد ایران شده است و شرکت وارد کننده تمامی حقوق گمرکی و مالیات را به صورت کاملا قانونی پرداخت کرده است در حالی که ماینرهای whatsminer m30s++ موجود در ایران بصورت قاچاق وارد ایران شده است.

پذیرش ماینر S19pro در صنعت ماینینگ

با توجه به ممنوعیت استخراج بدون مجوز رمز ارز و روند پیچیده اخذ مجوز تاسیس و بهره برداری مزارع استخراج بیت کوین در ایران، فارم های قانونی ظرفیت بسیار محدودی دارند. در نتیجه تمامی فارم های (مزارع استخراج بیت کوین) قانونی تلاش می‌کنند با توجه به این محدودیت فضا و انرژی؛ ماینرهایی را در فارم خود بپذیرند که بیشتری بهره وری انرژی را داشته باشند یعنی ماینرهایی با بیشترین قدرت پردازش در ازای مصرف برق کمتر.

فارم های دارا ماینر در حال حاضر فقط دستگاه ماینر S19Pro با قدرت پردازش 110 تراهش را برای سرمایه گذاری در صنعت ماینینگ می‌پذیرد.

جمع بندی

در حال حاضر یکی از بهترین ماینر های بازار همین S19Pro110TH است و طبق گزارشات متعدد از شرکت های سازنده حداقل تا سال 2024 که تعداد بیت‌کوین‌های موجود در بلاک پاداش استخراج نصف شده و به 3.25 عدد بیت کوین می‌رسد، امکان و نیاز به دستگاهی با قدرت پردازش بالاتر وجود ندارد. از طرف دیگر شرکت بیت مین و دیگر سازنده‌های ماینر در جهان تمرکز خود را به سمت کاهش مصرف برق ماینر ها قرار داده‌اند. تا جایی که در سال 2021 دو مدل ماینری که شرکت بیت مین تولید کرده است مصرف برق پایین تری نسبت به  S19Pro دارند ولی قدرت پردازش آن‌ها هم پایین‌تر است.

با توجه به مطالب ذکر شده و محدود بودن تعداد ماینرهای قانونی و آکبند S19Pro در انبار ها و افت شدید قیمت این ماینر، در صورتی که تمایل به ورود به صنعت ماینینگ با سود دلاری بالا را دارید الآن بهترین زمان برای شروع استخراج بیت‌کوین است.

برای مشاوره رایگان با متخصصین داراماینر روی این لینک کلیک نمایید.