۰ نفر

گسترش پذیرش رمزارزها؛

تصویب لایحه ارزهای دیجیتال در برزیل

۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۸:۳۵
کد خبر: 631285
تصویب لایحه ارزهای دیجیتال در برزیل

سنای برزیل در نهایت اولین لایحه مرتبط با ارزهای دیجیتال این کشور را با هدف تنظیم این بازار تصویب کرد. این لایحه که به تایید سنا رسیده باید در مجلس نمایندگان تصویب و سپس توسط رییس جمهور ژایر بولسونارو تایید شود.

اقتصاد آنلاین-حسین عسکری؛ مجلس سنای برزیل اولین لایحه حاکم بر ارزهای دیجیتال این کشور را در یک جلسه عمومی تصویب کرد که زمینه را برای ایجاد یک چارچوب نظارتی برای صنعت کریپتوی این کشور فراهم می کند.

این لایحه که به تایید سنا رسیده سپس باید توسط مجلس نمایندگان تصویب شود و پس از آن به امضای رییس جمهور ژائیر بولسونارو برسد تا در این کشور به قانون تبدیل شود. انتظار می رود این اتفاق تا پایان سال 2022 رخ دهد.

جلسه ای که در آن این لایحه تصویب شد به ریاست رودریگو پاچکو رییس سنا برگزار شد.

پاچکو گفت: من می‌خواهم به گزارشگر پروژه، سناتور ایرجا، برای تصویب این لایحه مهم در اینجا در جلسه عمومی سنا تبریک بگویم.

معاون فدرال اورئو ریبیرو اولین بار این لایحه را در سال 2015 پیشنهاد کرد.

این لایحه پس از بررسی های طولانی در 6 اردیبهشت در سنا تصویب و لایحه سناتور ریبیرو با لایحه سناتور آرنس که سناتور ایرج آبرو گزارشگر آن بود، ترکیب شد.

در این جلسه تأیید شد که شعبه اجرایی کشور مسئول تدوین قوانین برای دارایی‌های رمزنگاری خواهد بود و می‌تواند یک تنظیم‌کننده جدید ایجاد کند یا قدرت خود را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (CVM) یا بانک مرکزی برزیل (BC) واگذار کند.

در این جلسه همچنین چندین سناتور از جمله نویسنده لایحه، سناتور آرنز، بر روی مجازات های مناسب برای جرایم رمزنگاری، به ویژه کلاهبرداری تمرکز کردند.

به گفته سناتور آرنز، مجازات این نوع جرایم باید با توجه به میزان کلاهبرداری، پولشویی و سایر جرایم مرتبط با یقه سفیدها انجام شود. او گفت:

"مجازات ها باید متناسب با مقدار ارزشی باشد که تحت تأثیر این نوع جرم قرار می گیرد. بنابراین هر کسی که مرتکب جرمی به مبلغ 1 میلیارد دلار شود که به هزاران نفر خسارت وارد میکند، مجازاتی بزرگتر از کسی خواهد داشت که ارزش کمتری را تحت تأثیر قرار داده است."

پیشنهاد سناتور آرنز توسط سناتور رز دی فریتاس حمایت شد، که خواستار مجازات بیشتر برای جرایم مربوط به ارزهای دیجیتال شد و گفت که حجم بازار ارز دیجیتال برزیل در حال حاضر بیش از 40 میلیارد دلار است. 

سناتورها همچنین در مورد تشویق ماینرهای رمزنگاری برای باز کردن فروشگاه در برزیل بحث کردند زیرا معافیت مالیاتی کامل برای واردات دستگاه های استخراج ASIC به این کشور وجود دارد.

برناردو شوکمن، معاون ارشد بخش ارزهای دیجیتال شرکت ماینینگ آمریکایی کلین اسپارک، خاطرنشان کرد که بازار ارزهای دیجیتال به مقررات خاصی نیاز دارد تا سرمایه‌گذاران نهادی که از ریسک بیزارند، با سرمایه‌گذاری در استخراج رمزارز در بزرگترین کشور آمریکای جنوبی، تشویق و محافظت شوند.

برناردو شوکمن افزود: تصویب لایحه مقررات ارز های دیجیتال بسیار مورد استقبال واقع می شود و سرمایه گذاران زیادی را برای انجام استخراج رمزارزها به این کشور میکشاند.

به نظر نمی رسد این لایحه با چالش های زیادی در مجلس نمایندگان روبرو باشد، جایی که باید در جلسه عمومی قبل از ارسال به رییس جمهور بولسینارو و قبل از تبدیل شدن به قانون تصویب شود.