۰ نفر

به دنبال ریزش بازار رمزارز و بیت کوین؛

همبستگی خطرناک بیت‌ کوین با نزدک

۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۰:۰۶
کد خبر: 630190
همبستگی خطرناک بیت‌ کوین با نزدک

معامله گر کهنه کار پیتر برانت هشدار می دهد که شاخص (نزدک ۱۰۰ ) به طور فزاینده ای مانند سال ۲۰۰۰ به نظر می رسد و این هیچ پیامد مثبتی برای بیت کوین ندارد.

اقتصاد آنلاین - حسین عسکری؛ بیت کوین و همبستگی آن با بازار سهام آمریکا و هشداری مبنی بر تکرار "حباب دات کام" که در سال ۲۰۰۰ اتفاق افتاد،همه را نگران کرده است.

پیتر برانت، معامله گر محبوب، در توییتی در ۲ اردیبهشت نوشت:شباهت هایی بین نزدک ۱۰۰ (NDX) اکنون و بیست سال پیش وجود دارد.

"دوباره دژاوو"

بیت کوین در سال جاری نشان داده است که هماهنگی زیادی با سهام ایالات متحده دارد. به‌ویژه، با سهام نزدک (NDX)، که برخی از معروف‌ترین نام‌های دنیای فناوری در آن وجود دارند.

از آنجایی که سهام خود تحت فشار سیاست‌های کوبنده تورم فدرال رزرو قرار دارند، نگرانی‌ها مبنی بر اینکه در آینده نزدیک ارزهای رمزنگاری‌شده سقوط وحشتناکی خواهند داشت، افزایش می‌یابد.

پیتر برانت، که به دلیل پیش‌بینی برخی از ریزش های تاریخی بیت‌کوین مورد توجه قرار گرفته است، اکنون معتقد است که سهام نزدک نموداری شبیه سال ۲۰۰۰ - اوج سقوط دات‌کام - دارد.

او با نام " دوباره دژاوو " نموداری را آپلود کرد که شباهت های بسیاری را نشان میدهد.

دژاوو یعنی احساس ترسی که قبلا تکرار شده است.

نمودار شاخص نزدک 100.

نمودار شاخص نزدک ۱۰۰. منبع: پیتر برانت/ توییتر

فروش سهام و بدنبال آن ریزش سهام در ۱ اردیبهشت یک اثر ضربه‌ای فوری بر بیت‌کوین داشت که توانست قیمت بیت کوین را به زیر ۴۰۰۰۰ دلار بکشاند.

نمودار BTC

نمودار BTC/USD در مقابل NDX.

همبستگی تا کی ادامه دارد؟

با این حال،عده ای معتقد هستند که همبستگی بیت‌کوین با نزدک برای مدت طولانی ادامه نخواهد داشت و به زودی از بین میرود.

ویلیام کلمنته، تحلیلگر ارشد شرکت بلاک ور، اعتقاد دارد این همبستگی کمتر از یک سال فرصت دارد تا ادامه یابد.

او گفت: «من فکر می‌کنم پس از تکمیل این فاز انباشت، در ۱۲ ماه آینده شاهد کاهش همبستگی بین بیت‌کوین و سهام خواهیم بود سپس بیتکوین رکورد قیمت خودش را خواهد شکست ».

کلمنته در مورد فاز انباشت بیت کوین گفت: « نهادهای مالی، و مؤسسات آینده‌نگر در حال بلعیدن بیت کوین های موجود هستند،در حال حاضر آنها در حال خرید بیت کوین از افراد عجول هستند».