۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌دهد؛

NFT و دیفای انقلابی بزرگ در حوزه املاک ایجاد می کنند

۳۰ بهمن ۱۴۰۰، ۱۱:۵۱
کد خبر: 612311
NFT و دیفای انقلابی بزرگ در حوزه املاک ایجاد می کنند

NFT ها، DeFi، وام های مسکن با پشتوانه رمزارز و مالکیت کسری یا (fractionalized ownership)، روند جدیدی هستند که قرار است چهره سرمایه گذاری در املاک و مستغلات را در سال ۲۰۲۲ تغییر دهند.

اقتصاد آنلاین – حسین عسکری؛NFTها همچنان بر چندین بخش تأثیر می گذارند و این جریان فرصت های جدیدی را پیش روی ما باز کرده و روند جدیدی را برای فناوری بلاک چین آشکار می کند.

اخیراً، بخش املاک و مستغلات به فناوری بلاکچین علاقه نشان داده است، زیرا پتانسیل مالکیت جزئی، وام مسکن با پشتوانه رمزارز و سایر مدل‌های مالکیت، تأمین مالی و پرداخت منحصر به فرد را باز می‌کند.

در اینجا نگاهی به چند پروژه بلاکچین مبتنی بر املاک و مستغلات می‌اندازیم که قرار است امور مالی غیرمتمرکز یا DeFi ، پرداخت‌های رمزارز و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) را در این بخش ادغام کنند.

Propy-

Propy بزرگترین پروتکل متمرکز بر املاک و مستغلات در بازار رمزارز است و بر خودکار کردن خرید خانه و سریعتر و ایمن تر کردن فرآیند بسته شدن متمرکز است.

پس از تبدیل شدن به اولین شرکتی که NFT املاک و مستغلات را در سال 2021 راه اندازی کرد، Propy پس از فروش خانه ای در تامپا، فلوریدا به قیمت 210 اتر (ETH) به ارزش تقریبی 650000 دلار، موجی برای حراج اخیر NFT املاک در ایالات متحده ایجاد کرد.

علاوه بر ارائه مدرک مالکیت به دارنده، NFT های املاک و مستغلات ایجاد شده از طریق Propy نیز می توانند به عنوان مدرک وثیقه برای استقراض و وام مبتنی بر رمزارز استفاده شوند.

Milo-

وام مسکن مبتنی بر کریپتو ارائه می دهد

وقتی نوبت به پرداخت وام مسکن می‌رسد، دارندگان کریپتو در حال حاضر مجبورند انتخاب کنند کدام یک از توکن‌های خود را می‌خواهند نقد کنند و همچنین متحمل یک رویداد مشمول مالیات شوند، زیرا گزینه‌های کمی برای پرداخت وام مسکن با رمزارز وجود دارد.

Milo یک استارت‌آپ فین‌تک مستقر در میامی است که ادعا می‌کند با استفاده از بیت کوین (BTC) به مشتریان واجد شرایط برای دریافت وام 30 ساله، اولین «وام مسکن رمزارز» را در جهان ارائه می‌کند.

پس از راه اندازی، این سرویس برای مشتریان آمریکایی و بین المللی که به دنبال خرید املاک و مستغلات در ایالات متحده هستند، باز خواهد بود.

Vista Equity-

شواهدی از محبوبیت روزافزون پروژه های متمرکز بر املاک و مستغلات در اکوسیستم بلاکچین را می توان با نگاهی به چندین پروژه که در سال 2022 به صحنه آمدند، یافت.

Vista Equity پروژه ای است که به تازگی راه اندازی شده و هدف آن تبدیل شدن به اولین بازار همتا به همتا در جهان برای دارایی های NFT با پشتوانه املاک و مستغلات است.

هدف Vesta Equity این است که به صاحبان خانه‌، اجازه دهد تا از طریق توکن‌سازی از سهام خانه‌های خود بهره ببرند. طبق گفته این شرکت، دارندگان توکن می توانند بخشی از آن را به عنوان NFT کسری به فروش برسانند.

به طور معمول، صاحبان دارایی از طریق تامین مالی مجدد یا فروش، از سهام خود بهره می برند و با ارائه روشی ساده به سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در املاک، این مشکل را حل می کند.

QuantumRE-

QuantumRE پروژه مشابهی است که به تازگی شروع شده است. مانند Vista Equity، هدف QuantumRE این است که مالکان خانه را با سرمایه گذاران مرتبط کند که به مالکان خانه کمک کند تا به تامین مالی بدون بدهی دسترسی داشته باشند.

برای انجام این کار، QuantumRE به فرآیند منشا قراردادهای سهام خانگی (HEA) کمک می کند، نوعی ابزار مالی که به صاحبان خانه اجازه می دهد تا مبلغ نقدی یکجا برای دارایی در خانه خود بدون پرداخت ماهانه، بهره یا بدهی اضافه دریافت کنند.

قرارداد را می توان با فروش خانه، تامین مالی مجدد یا تمدید قرارداد تسویه کرد. QuantumRE با ایجاد نقدینگی و یک پلتفرم معاملاتی برای HEA ها، از یک بازار تجاری ثانویه برای HEA ها پشتیبانی می کند، که می تواند توکن شده و به واحدهای کسری تقسیم شود.

QuantumRE نشان داد که اولین HEA های تکه تکه شده در سه ماهه اول سال 2022 بر روی پلتفرم ارائه خواهند شد.

بلاک چین Algorand و حوزه مسکن

NFT و دیفای انقلابی بزرگ در حوزه املاک ایجاد می کنند

 یک نکته جالب، Vista Equity و QuantumRE هر دو محصولات خود را در بلاک چین Algorand راه اندازی می کنند و به سرعت پردازش سریع شبکه و هزینه گس پایین در مقایسه با شبکه اتریوم اشاره می کنند.