۰ نفر

سریع ترین رژیم های لاغری

۲۰ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبر: 720814
سریع ترین رژیم های لاغری

یک هفته یا یک ماه دیگر به یک مراسم یا مهمانی خاصی دعوت هستید؟ به دنبال یک رژیم لاغری سریع در این مدت هستید؟ با ما در ادامه همراه باشید تا رژیم لاغری یک ماهه و رژیم لاغری 7 روزه، که جزء رژیم های لاغری سریع هستند را به شما معرفی کنیم.

یک هفته یا یک ماه دیگر به یک مراسم یا مهمانی خاصی دعوت هستید؟ به دنبال یک رژیم لاغری سریع در این مدت هستید؟ با ما در ادامه همراه باشید تا رژیم لاغری یک ماهه و رژیم لاغری 7 روزه، که جزء رژیم های لاغری سریع هستند را به شما معرفی کنیم.

سریع ترین رژیم های لاغری

چرا لاغری سریع؟

کاهش وزن یک کیلویی در هفته یک کاهش وزن استاندارد است که تمامی متخصصان تغذیه آن را قبول دارند. کاهش وزن بیش از یک کیلو در یک هفته ممکن است سلامتی شما را تهدید کند. اما گاهی شما مجبور هستید که در یک هفته خیلی سریع وزن کم کنید.

لاغری سریع در صورتی که درست و اصولی باشد، آسیبی به بدن وارد نمی کند. اما متاسفانه بسیاری از افراد به سراغ رژیم های خطرناک و غیراصولی می روند که ممکن است پیروی از آنها عوارض جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. در ادامه قصد داریم دو نمونه از رژیم های لاغری سریع را معرفی کنیم؛ با ما همراه باشید.

رژیم لاغری یک ماهه اصولی

رژیم های لاغری یک ماهه متعددی در فضای اینترنت هستند که شما می توانید 5، 10، 15 و حتی 20 کیلو طی یک ماه کم کنید؛ اما به چه قیمتی؟! اینگونه رژیم ها هیچ گونه پایه و اساسی علمی ندارند و پیروی از آنها را به شما توصیه نمی کنیم؛ چرا که یک رژیم عمومی است و متناسب با وزن، شرایط جسمی و سبک زندگی افراد طراحی نشده است.

میزان کاهش وزن استاندارد در طول یک هفته چیزی حدود 500 گرم تا 1 کیلوگرم است؛ بنابراین کاهش وزن استاندارد در طول یک ماه نباید بیش از 4 کیلوگرم باشد.

در صورت پیروی از رژیم لاغری یک ماهه اصولی نه تنها کاهش وزن خواهید داشت بلکه هیچ گونه خطری هم سلامتی شما را تهدید نخواهد کرد.

سریع ترین رژیم های لاغری

ویژگی های رژیم لاغری یک ماهه اصولی

 منظور از رژیم لاغری یک ماهه اصولی رژیمی است که ویژگی های زیر را دارد:

  • کربوهیدرات ها را حذف نکنید: کربوهیدرات ها منبع اصلی سوخت و ساز بدن هستند؛ بنابراین حذف آنها در طول رژیم لاغری توصیه نمی شود. بلکه شما تنها باید کربوهیدارت های پیچیده و حای فیبر و مواد مغذی را جایگزین کربوهیدرات های ساده مثل برنج سفید، نان، آرد گندم و ... کنید.
  • مصرف پروتئین ها را فراموش نکنید: اکثر رژیم های لاغری سریع و غیراصولی مصرف پروتئین ها را محدود می کنند؛ در صورتی که این کار مشکل ساز خواهد بود. زیرا پروتئین ها اجزای اصلی تشکیل دهنده بافت های اصلی بدن مثل استخوان ها، ماهیچه ها، پوست، مو و ... هستند و در عضله سازی بسیار موثر هستند. حدود 30 درصد از برنامه غذایی رژیم لاغری یک ماهه اصولی و سریع باید شامل مواد غذایی غنی از پروتئین مثل پنیر، تخم مرغ، شیر، گوشت سفید و ... باشد. 
  • چربی های سالم در برنامه غذایی رژیم یک ماهه: شاید اولین چیزی که برای لاغری به ذهنتان می رسد این باشد که باید مصرف چربی ها را قطع کنید. در حالی که این تصور غلط است و چربی ها نیز برای بدن لازم و ضروری هستند. طبق توصیه متخصصین تغذیه حدود 20 درصد از رژیم غذایی یک ماهه شما باید متشکل از چربی های سالم باشد.
  • ویتامین های مهم در رژیم لاغری یک ماهه: ویتامین های A,E,D,B12، آهن و کلسیم برای بدن لازم و ضروری هستند. این ویتامین ها به سوخت و ساز بدن، حفظ استخوان ها و بهبود عملکرد عصب و عضله کمک می کنند. این ویتامین ها و مواد معدنی را می توانید با مصرف میوه ها، سبزیجات، آجیل، گوشت و ماهی دریافت کنید.

رژیم لاغری 7 روزه

در صورتی که یک رژیم لاغری اصولی داشته باشید، بدون نیاز به حذف وعده غذایی و ایجاد مشکلی می توانید وزن کم کنید. خیلی مهم است که یک روش درست را برای کاهش وزن و لاغری پیدا کنید و به هیچ عنوان به سراع مکمل ها و قرص های لاغری نروید؛ مگر به توصیه پزشک.

در صورتی که یک رژیم غذایی سالم و اصولی داشته باشید و در کنار آن هم ورزش روزانه داشته باشید؛ کاهش وزن طبیعی را تجربه خواهید کرد. مهم ترین نکته ای که درباره رژیم لاغری اصولی باید در نظر داشته باشید این است که به هیچ عنوان نباید در طی رژیم، وعده هایی غذایی شما حذف شود. اگر تصور می کنید که خوردن یک وعده غذایی سنگین و نخوردن یک یا دو وعده تاثیری بر لاغری دارد؛ سخت در اشتباهید!

همچنین باید از رژیم لاغری خود توقع واقع بینانه داشته باشید و به این نکته توجه داشته باشید که برای کاهش وزن هم تا حدی می توانید به بدن خود فشار وارد کنید. یکی از رژیم های لاغری معروف رژیم لاغری 7 روزه است؛ اما آیا این رژیم یک رژیم اصولی است؟

یکی از معروف ترین انواع رژیم لاغری 7 روزه رژیم جنرال موتورز است که یک رژیم مناسب برای فصل بهار و تابستان است؛ زیرا برنامه غذایی این رژیم سرشار از میوه های متنوع است که در این فصول دسترسی به میوه ها آسان تر است.

این رژیم یک رژیم مناسب برای افرادی است که قصد لاغری سریع در مدت زمان کوتاهی دارند؛ این رژیم مدعی است که در طول 7 روز 7 کیلو از وزن شما را کم می کند. اما این رژیم یک رژیم لاغری اصولی نیست و پس از قطع آن بازگشت وزن خواهید داشت.

قوانین رژیم 7 روزه جنرال موتورز به شرح زیر است:

  • روزانه 8 الی 12 لیوان آب میل کنید.
  • در سه روز اول رژیم ورزش کردن ممنوع است.
  • مصرف انواع لوبیا در طول این رژیم ممنوع است.
  • هر روز باید سوپ مخصوص جنرال موتورز میل کنید.

سریع ترین رژیم های لاغری

کلام آخر

ما در طول این نوشتار سعی کردیم درباره رژیم لاغری 7 روزه و رژیم لاغری یک ماهه صحبت کنیم. نکته ای که نیاز است در انتهای این نوشتار گوشزد کنیم این است که متخصصین تغذیه به هیچ عنوان رژیم های لاغری سریع که باعث کاهش وزن بیش از یک کیلو در هفته و بیش از 4 کیلو در ماه می شود را قبول ندارند. چرا که اینگونه رژیم ها عوارض جبران ناپذیری را به سیستم گوارش و کبد شما وارد می کند و از طرفی پس از قطع این رژیم بازگشت وزن چندین برابری را تجربه خواهید کرد؛ بنابراین به هیچ عنوان برای یک بار هم شده به سمت تست این گونه رژیم ها نروید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.