۰ نفر

قیمت روز خودروهای چینی در بازار خرید و فروش ماشین

۵ تیر ۱۴۰۰، ۱۵:۱۲
کد خبر: 539691
قیمت روز خودروهای چینی در بازار خرید و فروش ماشین

بیش از یک دهه است که پای خودروهای چینی به خیابان‌های ایران باز شده و در سال ۱۴۰۰ انواع و اقسام این ماشین‌ها زیر پای رانندگان ایرانی است. به طوری که بعد از محصولات خودروسازان داخلی، خودروهای چینی بیشترین سهم را از بازار میلیونی خودرو ایران دارند.

ام وی ام، اولین برندی است که اتومبیل‌های چینی را به ایرانی‌ها معرفی کرد که در سال ۱۳۸۷ و توسط مدیران خودرو عرضه شد. بعد از آن نوبت به چری رسید که خط تولیدش را کرمان موتور راه‌اندازی کرد و سپس با عرضه محصولات مختلف جک بخشی از بازار را به دست گرفت.

مهم‌ترین دلیل رغبت مشتریان به خرید خودرو آن هم از نوع چینی، ارزان بودن آنهاست، به خصوص در شرایط بازار ایران که ورود خودروهای اروپایی و ژاپنی و کره‌ای ممنوع شده و آخرین مدل‌های موجود برای سال ۲۰۱۸ است و قیمت‌هایی میلیاردی دارند.

دلیل دیگری که باعث شده ماشین‌های چینی در بازار زیاد شوند، تولید و مونتاژ آنها در کارخانه‌های داخلی مثل مدیران خودرو، کرمان موتور، گروه بهمن، گروه خودروسازی ایران خودرو، گروه خودروسازی سایپا و... است.

قیمت روز خودروهای چینی

قیمت روز ماشین های چینی​

قیمت روز ماشین های صفر چینی از حدود ۲۰۰ میلیون تومان شروع می‌شود و تا یک میلیارد تومان ادامه دارد. بر اساس آمار اعلام شده از قیمت روز خودرو در خودرو۴۵، ارزان‌ترین خودرو صفر چینی در بازار سدان برلیانس H230 است که ۲۳۵ میلیون تومان قیمت دارد. قیمت ماشین شاسی بلند ریگان کوپا که در کارخانه ریگان موتور مونتاژ می‌شود، یک میلیارد تومان است.

در این فاصله ۸۰۰ میلیون تومانی از برلیانس تا ریگان، سدان‌های جک J4، آریزو ۵، بسترن B30 با نرخ روز بازار حدودا ۴۰۰ میلیون تومانی قرار دارند و شاسی بلند‌های جک S5، فردا SX6، هایما S7 هم با قیمت روز ۶۰۰ میلیون تومانی معامله می‌شوند.

البته این اعداد و ارقام قیمت روز خودروهاست که در بازار خرید و فروش می‌شوند. بازار خودرو بعد از یکی دو سالی که درگیر نوسانات شدید قیمتی و افزایش هفتگی و ماهانه قیمت‌ها بود، حالا به ثبات رسیده و نرخ بازار خودروها روند کاهشی در پیش گرفته است. به این ترتیب، در حال حاضر خودروهای چینی با قیمتی کمتر از قیمت نمایندگی در بازار به فروش می‌رسند.

ارزان‌ترین خودروهای چینی

ماشین جک s3​

خودروهای چینی برای اولین بار با قیمتی مشابه با خودروهای داخلی به مشتریان ایرانی معرفی شدند و از همان زمان هم جزو گزینه‌های ارزان بازار به حساب می‌آیند. در بازار معامله ماشین‌های چینی، مدل‌های مختلف ماشین چری، جک و برلیانس را می‌توان با قیمت‌های ۲۰۰ – ۳۰۰ میلیون تومان خریداری کرد.

ماشین برلیانس H220

ارزان‌ترین خودروهای چینی متعلق به برند برلیانس است و مدل H220 با ۲۳۵ میلیون تومان در بازار قابل خرید است. این خودرو هاچبک از سال ۹۵ و در کارخانه سایپا و پارس خودرو تولید می‌شود و فقط ایربگ، فرمان برقی و آینه بغل برقی دارد.

ماشین جک J4

سدان کوچک جک J4 با ۳۲۷ میلیون تومان جزو ارزان‌ترین خودروهای چینی و البته ارزان‌ترین ماشین جک است. این سدان چینی را کرمان موتور از سال ۹۷ تولید می‌کند. خرید و فروش محصولات جک به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوب رونق دارد. اگر می‌خواهید برای جک S5 و یا S3 مشتری پیدا کنید، فروش ماشین جک دست دوم (کارکرده) با خودرو۴۵ کارتان را راحت می‌کند.

ماشین ام وی ام ۳۱۵

ام وی ام اولین برند چینی بازار ایران است و در خط تولید مدیران خودرو با همکاری شرکت چری ساخته می‌شود. این اتومبیل هاچبک از سال ۹۰ به بازار ایران معرفی شده و ۲۶۵ میلیون تومان قیمت دارد.

ماشین چانگان CS35

شاسی بلند چانگان CS35 به عنوان یک خودرو وارداتی به دست مشتریان ایرانی رسید و بعدها سایپا خط تولید مونتاژ آن را راه‌اندازی کرد که باعث شد تا قیمت این خودرو به شدت افت کند. در حال حاضر مدل ۹۹ چانگان CS35 با قیمت ۴۶۵ میلیون تومان قابل خرید است و جزو شاسی بلندهای ارزان بازار به حساب می‌آید.

خریدار خودروهای چینی در بازار فروش ماشین دست دوم

خودروهای چینی در بازار دست دوم و کارکرده مشتریان زیادی دارند. بیشترین خریدار خودروهای کارکرده و دست دوم به سمت مدل‌های مختلف جک می‌روند که علاوه بر کیفیت خود خودروها، قیمت مناسبی دارند و ۵۰ – ۶۰ میلیون تومان ارزان‌تر از مدل صفر معامله می‌شوند.

فروش خودرو کارکرده چانگان CS35 هم برای مدل ۹۵، ۳۶۰ میلیون تومان پول به حساب فروشنده می‌ریزد، یعنی ۱۰۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت صفر است. قیمت روز آخرین مدل خودرو بسترن b30 در بازار 445 میلیون تومان است و مدل ۹۷ این سدان چینی در بازار دست دوم ۳۸۰ میلیون تومان قیمت دارد.

هم‌اکنون با توجه به کاهش قیمت‌ روز خودرو و به ثبات رسیدن بازار، خرید و فروش ماشین آسان‌تر شده و خریدار خودرو دست دوم می‌تواند با قیمتی کمتر از سال گذشته خودرو مورد نیاز خود را تهیه کند.

گران‌ترین خودروهای چینی در بازار

ماشین دیگنیتی بهمن خودرو​

خودروهای چینی از همان ابتدای ورود به ایران جزو ارزان‌ترین‌ها بودند و قیمتی مشابه با محصولات داخلی داشتند. اما با گذشت زمان و گسترش همکاری‌ها بین ایران و چین و همچنین ممنوعیت واردات خودروی خارجی، پای محصولات گران قیمت و البته فول آپشن چینی هم به بازار ایران رسید.

خودرو دیگنیتی

ماشین دیگنیتی بهمن خودرو محصول خودروساز چینی دانگ فنگ است و در گروه بهمن برای مشتریان ایرانی تولید می‌شود. این خودرو با بدنه کراس اوور کوپه عرضه می‌شود و از این نظر یکی از خاص‌ترین خودروهای بازار داخلی است. با توجه به قیمت ۹۰۰ میلیون تومانی، آپشن‌های ایمنی مثل رادارها و دوربین‌های مختلف و همچنین تجهیزات رفاهی مانند نمایشگر لمسی و دوربین فیلمبرداری هم دارد.

خودرو ریگان کوپا

گران قیمت‌ترین خودرو چینی حال حاضر بازار ایران، ریگان کوپا است. این خودرو با نام اصلی T600 محصول زوتی چین است که شرکت ریگان موتور، یکی از زیرمجموعه‌های کرمان موتور آن را با نام دیگری عرضه می‌کند. مدل ۱۳۹۹ این شاسی بلند یک میلیارد تومان قیمت دارد و به آپشن‌هایی مثل کروز کنترل، کنترل خودرو در سربالایی و سرازیری، سنسور جلو و عقب، رادار تغییر لاین و نقطه کور، اتولایت، نمایشگر لمسی و دوربین ۳۶۰ درجه مجهز است.

خودرو اس دبلیو ام G01F

اس دبلیو ام G01F مدل اسپرت G01 و دومین خودروی این شرکت چینی است که روی خط تولید سیف خودرو قرار می‌گیرد. قیمت روز مدل ۱۴۰۰ این شاسی بلند ۹۲۰ میلیون تومان است و دارای امکانات و تجهیزات رادار نقطه کور، رادار تغییر لاین، رادار تصادف از جلو، ترمز اضطراری و دوربین‌های عقب، جانبی و ۳۶۰ درجه است.

خودرو هایما S7

ماشین هایما یکی از شاسی بلندهای چینی است که در کارخانه خراسان گروه خودروسازی ایران خودرو تولید می‌شود. هایما S7 توربو پلاس ۷۱۰ میلیون تومان قیمت دارد و با صندوق عقب ۴۰۰ لیتری، خودروی مناسبی برای سفرهای خانوادگی است.