۰ نفر

انواع دوربینها و نکات مهم و در نصب دوربین مدار بسته

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 398263
انواع دوربینها و نکات مهم و در نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته به منزله در اختیار داشتن سیستم های امنیتی کامل با ایمنی بالا است. تمام مکان ها و ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری، صنایع، کارخانه ها و .....، همه به نصب دوربین های مداربسته نیاز دارند. زمانی که قصد دارید دوربین مداربسته را نصب کنید، توجه به یک سری از نکات مهم می تواند سرعت عمل شما را در انتخاب دوربین مناسب افزایش دهد.

انواع دوربینها و نکات مهم و در نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته به منزله در اختیار داشتن سیستم های امنیتی کامل با ایمنی بالا است. تمام مکان ها و ساختمان های مسکونی، ساختمان های اداری، صنایع، کارخانه ها و معابر عمومی در شهرها و همچنین موقعیت جاده ها همه به نصب دوربین های مداربسته نیاز دارند. کنترل وضعیت مکان های مختلف و نظارت بر وقایعی که در یک مکان اتفاق می‌افتد از طریق نصب سیستم های امنیتی و مداربسته امکان پذیر خواهد بود. دوربین های مداربسته را جزو پیشرفته ترین دوربین های امنیتی دسته‌بندی می‌کنند.

 برای نصب دوربین مدار بسته ملزومات و نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها دقت کرد. بسیاری از نکاتی که در خصوص نصب سیستم های امنیتی معرفی شده اند به صورت مشترک میان دوربین مداربسته آنالوگ و دوربین مدار بسته دیجیتال وجود دارند. در مقابل، برخی از این دستورالعمل ها برای هر یک از انواع دوربین های مداربسته منحصر به فرد است. به طور مثال نصب دوربین مدار بسته دام با نصب دوربین های مداربسته تحت شبکه تفاوت دارد. هر کدام از این سیستم ها تنظیمات مخصوص به خود را طلب می کند.

مهمترین نکات در نصب دوربین مدار بسته

تبات

خدمات نصب دوربین مدار بسته

زمانی که قصد دارید دوربین مداربسته را نصب کنید، توجه به یک سری از نکات مهم می تواند سرعت عمل شما را در انتخاب دوربین مناسب افزایش دهد؛ از طرف دیگر، مدیریت بودجه مالی برای نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی تا حد زیادی به انتخاب صحیح شرکت های خدمات نصب دوربین مدار بسته بستگی دارد. اگر این خدمات را از مجموعه‌ های فنی و تخصصی دریافت کنید نتایج بهتری را کسب خواهید کرد.

یکی از عواملی که در هنگام نصب دوربین مدار بسته اهمیت دارد، ارزیابی کامل مکان مورد نظر برای نصب دوربین ها است. برخی از شرکت ‌های ارائه دهنده این خدمات ترجیح می‌دهند نقشه کامل از ساختمان را در اختیار داشته باشند؛ سپس بر روی نقشه، مکان های مناسب برای نصب دوربین مداربسته را مشخص می کنند و در نهایت، نوعی از دوربین که برای این مکان مناسب است را به مشتری پیشنهاد می دهند. 

 در مقابل، برخی از شرکت ها، بازرسان فنی خود را به محل اعزام می کنند تا به صورت حضور فیزیکی، ساختمان را مورد ارزیابی قرار دهند. مجموعه این عوامل منجر به انتخاب یک مدل مناسب از دوربین مداربسته و تجهیزات مورد نیاز برای نصب دوربین ها در موقعیت مورد نظر خواهد بود.

یکی دیگر از  نکات مهم در خصوص نصب دوربین مدار بسته، مسیر کابل کشی برای دوربین ها است. دوربین های آنالوگ به سیم کشی نیاز دارند، بنابراین مسیر دقیق نصب سیم ها و کابل های برق و تجهیزات جانبی بر روی دیوار یا سقف به صورت توکار یا روکار باید دقیقاً معین شود. یکی از مهمترین دستورالعمل هایی که در این مورد مطرح شده است این است که مسیر عبور کابل های برق و انتقال تصاویر برای دوربین های مداربسته نباید در مجاورت یا نزدیکی منابع تولید حرارت و جرقه یا گرمای زیاد نصب شود. اگرچه از کابل های با کیفیت برای نصب دوربین های مداربسته استفاده می شود و امکان بروز نویز به حداقل می رسد اما توجه به نکات فنی در این خصوص ضرورت دارد.

مراحل نصب دوربین مدار بسته

1-دوربین مناسب را انتخاب کنید

اگر تصمیم دارید برای نصب دوربین مدار بسته اقدام کنید باید دوربین مدار بسته مناسب را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. اکثر مشتریان تمایل دارند از دوربین‌های مداربسته با قابلیت دید در شب استفاده کنند. این که دوربین هایی که قرار است در محل مورد نظر نصب کنید چه ویژگی هایی داشته باشند بهتر است طبق نظر مشاوره و کارشناس فروش سیستم های امنیتی انتخاب شود. هر یک از دوربین های مداربسته دارای یک سری امکانات ویژگی ها و قابلیت هایی هستند؛ به طور مثال، نصب دوربین مداربسته برای واحدهای صنعتی باید از نظر دوام و مقاومت در برابر حرارت و آلودگی زیاد هوا پایدار باشد.

2-توجه به زاویه دید دوربین و رزولوشن

یکی دیگر از عواملی که در خصوص نصب دوربین مدار بسته مطرح می شود این است که دوربین ها تا چه میزان فضا را تحت پوشش قرار می دهند. مقدار فضایی که لنز دوربین می تواند در آن محدوده تصویربرداری را به طور کامل و با رزولوشن مشخص انجام دهد، زاویه دید دوربین مداربسته نام دارد. دوربین های پیشرفته تر، زاویه دید وسیع تری دارند؛ به طور مثال دوربین مداربسته دام دارای زاویه دید ۳۶۰ درجه است اما برخی از دوربین های مدار بسته نظیر دوربین بولت، زاویه دید کمتر از ۲۰۰ درجه را ارائه می دهند؛ که این عامل بسته به مدل دوربین فرق می کند. رزولوشن تصویربرداری در انتقال تصاویر واضح و شفاف به سمت مانیتورها نقش دارد. دوربین های مدار بسته را انتخاب کنید که رزولوشن مناسبی را به شما ارائه دهند.

3-موقعیت یابی برای نصب دوربین مدار بسته

نصب دوربین مدار بسته در تمام موقعیت های ساختمان امکان پذیر است. بهتر است دوربین های مداربسته در محل ورودی ساختمان، درب اصلی، درب پارکینگ، داخل آسانسور، فضای راه پله ها، لابی ساختمان، محوطه موتورخانه در ساختمان، فضای داخل انباری و نظایر این ها انجام شود. برای ساختمان های صنعتی و تجاری، نصب دوربین مدار بسته باید در موقعیت های بیشتری انجام شود. محوطه یک انبار تولیدی یا کارخانه صنعتی به نسبت بیشتر از سه دوربین نیاز دارد. همچنین در  ساختمان های تجاری نظیر مراکز خرید، تمام معابر عبور باید مجهز به دوربین های مدار بسته باشند.

هنگام نصب دوربین مدار بسته در موقعیت خاص باید دقت داشت که دوربین در معرض تابش نور مستقیم خورشید قرار نگیرد. از طرفی دیگر دوربین ها تا حد امکان از دسترسی افراد متفرقه باید دور باشند. برای دوربین هایی که در محوطه آزاد نصب می‌شوند بهتر است یک قاب محافظ یا کاور دوربین مداربسته در نظر گرفته شود.

نکات مهم در استفاده از انواع کابل برای نصب دوربین مدار بسته

قفلقل

خدمات نصب دوربین مدار بسته

یکی از مهمترین عواملی که هنگام نصب دوربین مدار بسته با آن سر و کار داریم، انتخاب کابل ‌ها و سیم ‌های مناسب برای دوربین های امنیتی است. برای نصب انواع دوربین مدار بسته از انواع سیم و کابل استفاده می شود. سیم ها و کابل ها در مدل های مختلف با قطر متفاوت موجود می باشند. هر یک از کابل ها با یک هدف استفاده می شوند؛ به طور مثال کابل های انتقال دهنده تصاویر، کابل های صوتی، کابل شبکه، نمونه‌ای از مهمترین تجهیزات جانبی برای دوربین های آنالوگ یا دیجیتال هستند. این کابل ها باید از طریق سوکت مخصوص به دستگاه متصل شوند.

در مسیر  استفاده از انواع کابل ها در نصب دوربین مدار بسته، دستگاه ضبط کننده تصاویر قرار دارد و بسته به نوع دوربین ها از دستگاه DVR یا دستگاه NVR استفاده می شود. این دستگاه دارای پورت های ورودی و خروجی برای دریافت داده ها و انتقال آن به سیستم های مانیتورینگ می باشد. کابل کواکسیال به دوربین های آنالوگ متصل می شود و سمت دیگر آن به قسمت پورت ورودی در دستگاه DVR متصل می شود. این مسئله برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه هم وجود دارد.

در تمام سیستم های مدار بسته، پورت های ورودی و خروجی مخصوص برای اتصال کابل ها به منبع تغذیه قرار دارد. منبع تغذیه دوربین مداربسته عموماً توسط برق جریان مستقیم یا جریان متناوب کار می کند؛ بنابراین دقت داشته باشید که دوربین شما از چه منبع ولتاژ و شدت جریان تبعیت می کند.

لادتاتد

خدمات نصب دوربین مدار بسته

عامل مهم دیگر در استفاده از انواع کابل برای نصب دوربین مدار بسته، توجه به فاصله دوربین ها تا سیستم مانیتورینگ است. بسیاری از کابل های موجود در بازار برای نصب دارای محدودیت عملکردی هستند؛ به طور مثال برای کابل کواکسیال یا کابل منبع برق حداقل و حداکثر فاصله در سیم کشی تعریف می شود. این استانداردها با توجه به قطر کابل و رشته های داخل پوشش محافظ سیم ها معین شده است.

برای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه به کابل کشی زیادی نیاز نیست. این دوربین ها بر اساس اتصال به شبکه اینترنت، تصاویر را منتقل می کنند. برای این کار، تنها کافی است از کابل شبکه با مدل های مختلف استفاده شود. علاوه بر کابل شبکه، استفاده از سوئیچ شبکه در این خصوص الزامی می باشد. یکی از مزایای نصب دوربین مداربسته تحت شبکه، اتصال بیشتر از دو یا سه دوربین به شبکه اصلی از طریق تنظیمات بی سیم است. تنظیمات بی سیم برای دوربین های مدار بسته تحت شبکه توسط نرم افزار و بر اساس آدرس IP دوربین ها انجام می شود.

مزایای نصب دوربین مدار بسته

لشبلظسلر

خدمات نصب دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته عبارت است از سیستم های امنیتی که تصاویر را ضبط و برای بررسی و کنترل به سمت سیستم مانیتورینگ منتقل می کند. در قسمت ضبط کننده تصاویر، یک حافظه جانبی وجود دارد که تمام فیلم ها و ویدیوهای ضبط شده از دوربین مداربسته به آن قسمت منتقل و ذخیره می شود. با توجه به این تعریف کوتاه، یکی از مهمترین مزایای نصب دوربین مدار بسته، ثبت و ضبط اطلاعات مربوط به یک مکان بخصوص است که از نظر امنیتی اهمیت زیادی دارد. کنترل یک فضای کاری، بررسی رفتار کارمندان و یا ورود و خروج کالاها به انبار از طریق سیستم های مداربسته به راحتی امکان پذیر است.

یکی از مزایایی که نصب دوربین مدار بسته برای محوطه کسب و کار فراهم می‌کند، حفظ اموال و دارایی های شغلی مدیران و صاحبان کسب و کارها می باشد. به این ترتیب در هر ساعت از شبانه روز، نگرانی به سرقت رفتن دارایی ها و یا اختلال در روند کسب و کار برطرف خواهد شد. از طرف دیگر، امنیت کارمندان و کنترل و نظارت بر رفتار آنها در محیط کار نیز امکان پذیر می باشد.

مزایای مهم نصب دوربین مدار بسته برای واحدهای صنعتی، بررسی روند کار در  یا کارگاه است. به این ترتیب اگر به طور اتفاقی، حادثه‌ای رخ دهد، از طریق بررسی تصاویری که توسط دوربین های مداربسته ثبت شده است، می توان علت را پیگیری کرد.

مزایای مهم نصب دوربین مدار بسته برای واحدهای صنعتی، بررسی روند کار در  یا کارگاه است. به این ترتیب اگر به طور اتفاقی، حادثه‌ای رخ دهد، از طریق بررسی تصاویری که توسط دوربین های مداربسته ثبت شده است، می توان علت را پیگیری کرد.

مزایای نصب دوربین مدار بسته تحت شبکه نسبت به دوربین های آنالوگ اندکی بهتر هستند. از دوربین هایی که بر مبنای شبکه اینترنت به دستگاه های مختلف متصل می شوند می توان برای موارد خاص نظیر بانک ها و شرکت های تولیدی استفاده کرد. به این ترتیب در هر زمان می توان تصاویر دوربین مداربسته را به راحتی بر روی تلفن همراه نیز در اختیار داشت. به این ترتیب اگر کارفرما در محیط کار حضور نداشته باشد، از فاصله دور می تواند محیط کار را تحت کنترل داشته باشد.

قثفلقفل

خدمات نصب دوربین مدار بسته

یکی دیگر از مزایای نصب دوربین مداربسته ، استفاده از آنها برای حفظ امنیت در داخل خانه ‌ها است. خانه های مسکونی به خصوص در نزدیکی محل ورودی، موقعیت ورود سارقان را فراهم می کند؛ اگر دوربین های مداربسته در محل درب ورودی نصب شود، نگرانی از ورود سارقین برطرف خواهد شد. نصب دوربین مداربسته در موقعیت های داخل خانه نظیر راه پله های اتاق کودک می تواند آرامش خاطر والدین را فراهم آورد؛ به ویژه زمانی که در محل کار خود مشغول به کار هستند، می‌توانند تصاویر داخل دوربین خانه را از طریق تلفن همراه خود دریافت کنند.

ویژگی های دوربین مداربسته ایده آل

هغنمه

خدمات نصب دوربین مدار بسته

تمام انواع دوربین مداربسته که در بازار وجود دارند، یک سری ویژگی ها و قابلیت های کاربردی را ارائه می دهند. هنگام ارزیابی سیستم های امنیتی و نصب دوربین مدار بسته توجه به مشخصات فنی دوربین ها الزامی است. یکی از ویژگی های کاربردی که در دوربین های پیشرفته تر وجود دارد، قابلیت تصویربرداری در تاریکی و نور بسیار کم می باشد. برای این کار، لامپ های LED مادون قرمز برای دوربین تعبیه می شود تا بتواند نور کافی را برای تصویربرداری فراهم کند. میتوانید فیلم آموزش نصب دوربین مدار بسته را در سایت شرکت پارت ویژن مشاهده نمایید.

یکی دیگر از ویژگی های دوربین مدار بسته ایده آل این است که دوربین بتواند تمام زوایا را تحت پوشش قرار دهد. دوربین های مداربسته گردان در هر لحظه یک زاویه مشخص را تحت پوشش قرار می‌دهند اما دوربین های دام به صورت نمای ۳۶۰ درجه، تصویر برداری را به طور کامل ارائه می دهند. اگر قرار است دوربین مداربسته خریداری کنید توجه داشته باشید که زاویه دید تا چه اندازه برای شما اهمیت دارد.

برخی معتقدند یک دوربین مداربسته ایده‌آل دوربینی است که لنز آن را بتوان تغییر داد؛ اما برخی دیگر بر این باور هستند که یک دوربین ایده آل دارای لنز قوی با رزولوشن بالا می باشد. ابعاد و اندازه لنز می‌تواند در دریافت و ثبت جزئیات بیشتر یا کمتر از یک محوطه توسط دوربین تاثیر گذار باشد.

یکی از عواملی که هنگام نصب دوربین مدار بسته جزو ویژگی های سیستم های امنیتی دسته بندی می شود، قیمت مقرون به صرفه و دوام بالای سیستم‌ها است. پیشنهاد می کنیم تمام موارد فنی را از طریق مجموعه تخصصی پارت ویژن پیگیری کنید تا نتیجه مطلوب را به دست آورید.

مجموعه پارت ویژن با در اختیار داشتن تکنسین های حرفه ای و با استفاده از به روزترین دانش تخصصی در زمینه نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی، انواع دوربین مداربسته را برای نصب در مکان های مختلف فراهم نموده است. جهت تماس رایگان با کارشناسان شرکت با تلفن ۰۲۱۸۸۱۰۵۴۰۵ تماس حاصل فرمائید و یا به وبسایت شرکت به آدرس www.PartVisionCCTV.com مراجعه نمایید.