۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۳خرداد / بازار بی سر و سامان ارز در انتظار یک اتفاق

۱۲ خرداد ۱۴۰۰، ۲۰:۲۲
کد خبر: 533158
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۳خرداد / بازار بی سر و سامان ارز در انتظار یک اتفاق

امروز قیمت دلار مجددا به کانال ۲۳هزار تومان بازگشت و از آنجا که فعلا اتفاق عملی درمورد برجام رخ نداده، بازار ارز همچنان در بلاتکلیفی به سرمی‌برد.

اقتصاد آنلاینفاطمه اکبرخانی؛ امروز قیمت دلار با ۱۵۰تومان کاهش نسبت به روز گذشته به ۲۳۹۰۰تومان رسید و با توجه به اینکه خبر جدیدی درمورد برجام به گوش نرسیده، معامله‌گران فعلا نظاره‌گر بازار هستند.

دیروز خبری منتشر شد مبنی بر اینکه مذاکرات وین متوقف شده است، رسانه الجزیره به نقل از نماینده روسیه گزارش کرد که نشست کنونی در وین آخرین دور از مذاکرات با ایران است و درباره دور ششم مذاکرات، توافقی صورت نگرفته است؛ همچنین آمریکایی ها ادعا کرده‌اند که لیست اسامی شرکت‌ها و افراد دارای تحریم‌های قرمز که در حدود ۴۵۰مورد است را لغو نمی‌کنند و این لیست قابل مذاکره نیست.

با انتشار این اخبار حجم خرید‌ها در روز سه‌شنبه اندکی افزایش یافت و قیمت دلار به ۲۴۱۰۰تومان رسید که البته در مقایسه با گذشته، رفتار معامله‌گران چندان هیجانی نبود و به همین دلیل دلار هم با رشد زیادی مواجه نشد.

حالا امروز عراقچی معاون سیاسی وزارت خارجه، اعلام کرده که همه معتقدند اختلافات حل‌نشدنی نیست و در موقعیتی هستیم که باید یک جمع‌بندی جدیدی از مذاکراتی که تا الان انجام شده داشته باشیم. اما همچنان قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی سطح ۲۳۹۰۰تومان را حفظ کرده و این نشان می‌دهد بازار ارز فقط منتظر یک رخداد عملی است.

در این میان خبرگزاری رویترز گزارش داده دور بعدی مذاکرات وین برای احیای برجام پنجشنبه هفته آینده برگزار می‌شود و باید منتظر ماند و دید که آیا برجام طی این دور از نشست وین به نتیجه خواهد رسید یا خیر؛ بنابراین طی این مدت قیمت دلار باز هم تحت تاثیر اخبار نوسان خواهد داشت که البته به گفته فعالان بازار ارز، در صورت ثبات شرایط، نوسان قیمت دلار چندان نخواهد بود.

دیدگاه معامله‌گران فنی

به اعتقاد تحلیلگران فنی بازار ارز، دلار در چند روز گذشته نشان داده که به نوسان در محدوده قیمتی ۲۳۸۰۰ تا ۲۴۲۰۰تومان تمایل دارد و چنانچه اتفاقی نیفتد، نرخ این ارز در همین حدود باقی خواهد ماند؛ حالا به باور این کارشناسان، در شرایطی که قیمت دلار به زیر ۲۳۸۰۰تومان برسد روند کاهشی تا حدود ۲۳۵۰۰تومان خواهد بود و درصورت افزایش خرید‌ها متاثر از یک اتفاق، قیمت دلار تا ۲۴۵۰۰تومان در مرحله اول بالا خواهد رفت.