۰ نفر

در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

پیش بینی قیمت طلا در آخرین ماه بهار / مردم مبادلات خود را شروع کنند

۲ خرداد ۱۴۰۰، ۱۵:۲۲
کد خبر: 530173
پیش بینی قیمت طلا در آخرین ماه بهار / مردم مبادلات خود را شروع کنند

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران با تاکید بر اینکه قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده است گفت: با توجه به این شرایط مردم می‌توانند مبادلات خود را شروع کنند.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین با تشریح وضعیت امروز بازار طلا بیان کرد: با توجه به تعطیلی بازار‌های جهانی اونس طلا در سطح ۱۸۸۱دلار ثابت مانده اما به دلیل نوسان نرخ ارز و اخبار سیاسی و اقتصادی که در سطح دنیا مطرح است، قیمت طلا و سکه امروز اندکی گران شد.

به گفته بذرافشان، قیمت طلای ۱۸عیار نسبت به دیروز گرمی شش هزار تومان، مثقال طلا تقریبا ۲۵هزار و سکه طرح جدید ۱۰۰هزار تومان گران شده اما بهای نیم سکه، ربع سکه و سکه یک گرمی تغییری نکرده است.

این فعال بازار طلا به وضعیت تقاضا هم اشاره کرد و گفت: همچنان حجم معاملات بسیار پایین است و مردم به دلیل نامطمئن بودن از آینده روابط سیاسی سراغ خرید و فروش مصنوعات طلا و سکه نمی‌روند اما به نظر من با توجه به اینکه قیمت‌ها چند ماهی می‌شود که به ثبات رسیده، مردم می‌توانند مبادلات خود را آغاز کنند.

بذرافشان اضافه کرد: کاهش سطح تقاضا باعث شده حباب سکه دیروز به ۵۰هزار و در بازار امروز به حدود ۱۰۰هزار تومان برسد که در کنار تقاضای کم، عرضه کافی هم در پایین آمدن حباب سکه تاثیر‌گذار بوده است.

وی درباره روند آینده بازار طلا خاطرنشان کرد: همچنان معتقدم افزایش یا کاهش چشمگیری در انتظار قیمت طلا و سکه نیست و چنانچه اتفاقی هم بیفتد نوسان قیمت بین ۵ تا ۱۰درصد خواهد بود.

قیمت طلا و سکه ۲خرداد ماه ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به قیمت‌‌های امروز اظهار کرد: در جریان معاملات بازار طلای تهران، قیمت سکه امامی امروز ۱۰میلیون و ۱۴۰هزار و سکه طرح قدیم ۱۰میلیون و ۳۰هزار تومان است.

بذرافشان اضافه کرد: نیم سکه با قیمت پنج میلیون و ۸۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۷۵۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون و ۲۵۰هزار تومان فروخته می‌شود؛ همچنین در بازار امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۴۴۰هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار یک میلیون و ۲۵هزار تومان اعلام شد.