۰ نفر

یک فعال بازار طلا در گفت‌وگو با اقتصادآنلاین؛

پیش بینی قیمت طلا در روزهای ریزش دلار / افزایش حجم فروش با موج نزولی جدید

۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۲:۵۲
کد خبر: 524898
پیش بینی قیمت طلا در روزهای ریزش دلار / افزایش حجم فروش با موج نزولی جدید

یک فعال بازار طلا با اشاره به ادامه روند نزولی قیمت طلا و سکه همگام با کاهش نرخ ارز گفت: درصورتی که دلار باز هم ارزان شود شاهد افت ۵ تا ۱۰درصدی قیمت طلا و سکه خواهیم بود.

اقتصاد آنلاین – فاطمه اکبرخانی؛ نادر بذرافشان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادآنلاین درباره روند قیمت طلا و سکه در دومین روز هفته توضیح داد: اونس جهانی با قیمت ۱۷۶۸دلار بسته شد که نسبت به هفته قبل ۱۷دلار کاهش یافته و روند بازار ارز هم نزولی است، این عوامل در کنار تعطیلی چهار هفته‌ای بازار طلا و افت شدید تقاضا منجر به کاهش چشمگیر قیمت طلا و سکه شده است.

او تصریح کرد: طی چند روز گذشته انتشار اخبار سیاسی درمورد برجام و خوشبینی‌ها نسبت به این موضوع بیشتر شده و از همین رو شاهد تشدید روند نزولی دلار و در پی آن قیمت طلا و سکه هستیم.

به گفته بذرافشان، با شدت گرفتن روند کاهشی تعداد فروشندگان طلا و سکه افزایش یافته و مردم از ترس ریزش بیشتر قیمت‌ها به سمت فروش هجوم آورده‌اند.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا درباره آینده بازار طلا اظهار کرد: به نظر من ارزش فعلی طلا و سکه متناسب با نرخ ارز و اونس جهانی است و درحال حاضر به حداقل قیمت رسیده بنابراین تا زمانی که شرایط تغییری نکند قیمت‌ها ثابت خواهد ماند و درصورت نوسان نرخ ارز و اونس جهانی شاهد افزایش یا کاهش ۵ تا ۱۰درصدی طلا و سکه خواهیم بود.

سکه ۲۰۰هزار تومان ارزان شد

بذرافشان با اشاره به قیمت‌های امروز بیان کرد: قیمت سکه امامی با کاهش ۲۰۰هزار تومانی نسبت به دیروز به ۹میلیون و ۶۰۰هزار و بهای سکه طرح قدیم هم با افت ۱۰۰هزار تومانی به ۹میلیون و ۴۰۰هزار تومان رسید.

این فعال بازار طلا اضافه کرد: همچنین امروز قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۳۵۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۴۰۰هزار و سکه یک گرمی یک میلیون و ۹۰۰هزار تومان است؛ امروز بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار به چهار میلیون و ۱۱۰هزار تومان رسیده و قیمت طلای ۱۸عیار هم با ۳۰هزار تومان کاهش، گرمی ۹۴۵هزار تومان است.