۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۱اردیبهشت / ادامه روند نزولی در معاملات پشت‌خطی

۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۱۶:۲۹
کد خبر: 524423
پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۱۱اردیبهشت / ادامه روند نزولی در معاملات پشت‌خطی

دلار در هفته‌ گذشته توانست باوجود برخی سیگنال‌های منفی کانال ۲۳هزار تومان را حفظ کند و حالا نگاهی به روند معاملات پشت‌خطی نشان می‌دهد که معامله‌گران انتظار دارند در هفته پیش‌رو دلار به کانال ۲۲هزار تومان هم کاهش یابد.

اقتصاد آنلاین - فاطمه اکبرخانی؛ دلار معاملات هفته گذشته را با قیمت ۲۳۸۵۰تومان شروع کرد و باوجود سیگنال‌های منفی که در طول هفته به بازار ارز رسید و تلاش نوسان‌گیران برای تغییر مسیر دلار، اما این ارز توانست کانال ۲۳هزار تومان را حفظ کند و در نهایت با قیمت ۲۳۶۰۰تومان بسته شد.

از جمله عواملی که باعث شد انتظار معامله‌گران به روند دلار تغییر کند انتشار فایل صوتی ظریف و حمله به نفتکش ایرانی در بندر سوریه بود اما، برخلاف تصورات بازار ارز این هفته قصد واکنش نشان دادن به اخباری جز برجام را نداشت.

از طرفی طی هفته گذشته دور سوم مذاکرات برجام هم آغاز شد و از واکنش‌های مقامات کشور‌ها پیداست که این مذاکره به سمت‌و‌سوی خوبی پیش خواهد رفت؛ به همین دلیل دلار تحت تاثیر این موضوع در برابر سیگنال‌های منفی مقاومت کرد و اگرچه در برخی روز‌ها به یک قدمی ورود به کانال ۲۴هزار تومان هم رسید اما سریعا تغییر مسیر داد.

اما معاملات همچنان در وضعیت معلقی قرار دارد و از آنجا که ریسک خرید و فروش در این شرایط مبهم بالا رفته، فعالان بازار فعلا تا دریافت خبر جدید دست نگه داشته‌اند.

در این میان نگاهی به وضعیت معاملات پشت‌خطی در روز تعطیل حاکی از آن است که معامله‌گران برای بازار ارز فردا انتظار روند کاهشی را دارند چراکه تا ساعت انتشار این خبر قیمت دلار فردایی به ۲۳۲۵۰تومان کاهش یافته و به گفته برخی از فعالان بازار احتمال اینکه در هفته‌ پیش‌رو دلار کانال ۲۲هزار تومان را ببیند بالاست.