۰ نفر

حساب های عبدالباقی مسدود شد

۱۰ خرداد ۱۴۰۱، ۲۱:۱۸
کد خبر: 640465
حساب های عبدالباقی مسدود شد

استاندار خوزستان با بیان اینکه تمامی حساب های مالک ساختمان متروپل آبادان مسدود و در اختیار دادستان قرار گرفت، گفت: از برخی مقامات استان ‌در این پرونده ‌تحقیق شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، صادق خلیلیان امشب در جمع خبرنگاران در محل ساختمان متروپل با بیان اینکه پرداخت خسارت به کسانی که در حادثه متروپل جان و مال خود را از دست داده‌اند از اموال مالک ساختمان و بخشی نیز توسط بیمه پرداخت می‌شود، اظهار داشت:در همین راستا تمامی حساب‌های مالی مالک ساختمان متروپل مسدود شده تا برای پرداخت به خسارت‌دیدگان تعیین تکلیف شود.

استاندار خوزستان با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد ساختمان متروپل توسط افراد خریداری شده که باید مورد تعیین تکلیف قرار بگیرند، افزود: همچنین تمامی اموال و املاک، مالک ساختمان متروپل نیز در اختیار دادستان قرار گرفت تا پس از بررسی میزان خسارات به خسارت دیدگان داده شود.

وی با بیان اینکه منازل و مغازه‌های اطراف این ساختمان که دچار خسارت شدند نیز مورد جبران خسارت قرار خواهند گرفت و همه حق و حقوق کارگرانی که در این پروژه و سایر پروژه‌های مالک ساختمان متروپل مشغول به کار بودند از محل حساب و اموال وی پرداخت خواهد شد، تصریح کرد: : هم اکنون ۱۳ نفر از کسانی که به عنوان متهم در این حادثه معرفی شدند دستگیر و مورد بازجویی قرار دارند که در میان آنها سه شهردار، شهردار منطقه یک آبادان، ناظران ساختمان و نفراتی از نظام مهندسی جز دستگیر‌شدگان هستند.

خلیلیان با بیان اینکه برخی مقامات استان خوزستان که بین سال های ۹۵ تا نیمه اول ۱۴۰۰ در این پرونده نقش داشتند و حتی در افتتاحیه ساختمان حضور داشتند مورد تحقیق قرار گرفتند، ادامه داد: ‌برای جلوگیری از فاجعه مجدد، تمامی ساختمان‌های دیگری که توسط هلدینگ عبدالباقی در استان خوزستان ساخته شده مورد بررسی قرار خواهند گرفت.