۰ نفر

گزارش معاملات امروز؛

رکوردشکنی شاخص هم وزن / ارزش معاملات خرد به مرز ۵ هزار میلیارد تومان رسید

۱۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۵۸
کد خبر: 679493
رکوردشکنی شاخص هم وزن / ارزش معاملات خرد به مرز ۵ هزار میلیارد تومان رسید

شاخص کل بورس امروز همچنان بی خستگی در مسیر صعود پیش کرد و توانست بیش از ۴۵ هزار واحد افزایش را ثبت کند.شاخص هم وزن با ۳.۴۹ درصد رشد، حتی عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت و بیش‌ترین بازدهی روزانه خود را از دهم تیر ماه سال ۱۳۹۹ به جا گذاشت. ارزش معاملات خرد و جریان ورود پول هم رکوردشکنی کردند تا لذت امروز بازار را دو چندان کنند.

به گزارش سرویس بورس اقتصاد آنلاین؛ بورس تهران باز هم درخشید و به نظر می‌رسد این هفته تا مدتها به خاطر سهامداران و فعالان بازار بماند. افزایش قیمت دلار و به دنبال آن قیمت دلار نیما که از ۲۸۴۰۰ تومان عبور کرده است را می‌توان یکی از بزرگترین محرک های امروز بازار سهام دانست. نکته قابل توجه دیگر این است که شاخص هم وزن از شاخص کل هم درخشان تر بود و توانست بازدهی ۳.۴۹ درصدی را ثبت کند. این بالاترین بازدهی روزانه شاخص هم وزن از دهم تیر ماه سال ۱۳۹۹ محسوب می شود

یکی دیگر از نکات امیدوارکننده و حائز اهمیت معاملات امروز، ارزش معالات خرد و جریان ورود پول حقیقی است.جایی که ارزش معاملات خرد با رسیدن به بیش از ۴هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان توانست بیشترین مقدار از خرداد امسال را به ثبت برساند.علاوه بر آن حقیقی‌ها ۵۹۱ میلیارد تومان به بازار وارد کردند که بیشترین مقدار از شهریور سال گذشته است.

در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس توانست پرشی ۴۵هزار و ۷۳ واحدی را ثبت و در آستانه ورود به کانال یک میلیون و۳۹۰ هزار واحدی قرار بگیرد.

فملی،فولاد،فارس و پارسان بیشترین نقش در این صعود را ایفا کردند.

شاخص هم وزن نیز ۱۳ هزار و ۲۴۷ واحد رشد را به ثبت رساند.

شتران با ۴۶،شپنا با ۴۵ و وبملت با ۳۶ میلیارد تومان بیشترین ورود و فزر با ۱۷،زپارس با ۱۶ و خساپا با ۷ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز،گروه فرآورده‌های نفتی با ۱۳۰ میلیارد تومان رکورددار ورود پول حقیقی بودند و در سمت مقابل گروه شرکت های چندرشته‌ای صنعتی با ۶ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود زدند.