۰ نفر

گزارش معاملات امروز بورس؛

سیکل تکراری بورس / شاخص کل در مسیر کف های پایین تر

۱۰ مهر ۱۴۰۱، ۱۳:۳۳
کد خبر: 671425
سیکل تکراری بورس / شاخص کل در مسیر کف های پایین تر

بورس چنان به سناریو چند ماه اخیر خود وفادار است که دیگر پیش فرض بسیاری از فعالان بازار روند نزولی و افت شاخص است مگر خلاف آن ثابت شود.امروز هم روز متفاوتی نبود و همان داستان همیشگی تکرار شد منتهی با اعدادی متفاوت.

به گزارش سرویس بورس اقتصاد آنلاین؛ بورس امروز هم به همان پاشنه همیشگی خود چرخید؛ شاخص کل با افت همراه بود و اکثریت نمادها در رنج منفی معامله می شدند،ارزش معاملات خرد چنگی به دل نمی زد و حقیقی ها هم همچنان پول های خود را از بازار خارج می کردند،همینقدر تکراری و همینقدر خسته کننده.

فاکتورهای تاثیرگذار بر روی بازار سهام هم تقریبا همان همیشگی ها هستند یعنی برجام بی فرجام و فضای آشفته سیاسی،قیمت های جهانی و افزایش نسبی قیمت دلار .البته گرچه بسیاری از تحلیل گران از تکنیکالیست گرفته تا بنیادی کارها معتقدند کلیت بازار ارزنده است و اعداد فعلی شاخص را سطوح بازگشتی شاخص کل معرفی می کنند؛ولی حداقل فعلا خبری نیست و احتمالا با وضع فعلی ارزش معاملات خرد خیلی نمی توان به بازگشت شاخص امیدوار بود و تا تکلیف بازار با فضای مبهم موجود مشخص نشود هر صعودی را میتوان نوسانی جزئی و مقطعی در نظر گرفت و نه تغییر جهت شاخص.

در پایان امروز شاخص کل بورس با ۸هزار و ۸۵۵ واحد کاهش نهایتا در ارتفاع یک میلیون و ۳۲۲هزار واحدی قرار گرفت.

«وپاسار»،«میکو»،«فارس» و «کچاد» بیشترین تاثیر برروی شاخص را دشاتند.

شاخص هم وزن هم با ۴هزار واحد کاهش امروز را به پایان رساند.

ارزش معاملات خرد هم به بیش از دو هزار و ۱۳۰میلیارد تومان رسید و از این مقدار ۲۱درصد آن متعلق به خروج پول حقیقی ها از بازار است.

  «خمهرح» با ۷،«غویتا» با۶ و «گدنا» با ۳ میلیارد تومان بیشترین ورود و «بپاس» با ۷۰،«خودرو» با۱۴،«شپنا» ۱۳ میلیارد تومان بیشترین خروج پول حقیقی را به ثبت رساندند.

در میان صنایع نیز گروه بیمه و صندوق بازنشستگی با ۹۰ میلیارد تومان رکورددار خروج پول حقیقی بودند.