۰ نفر

در نیمه معاملات امروز؛

صعود شاخص کل در روزی که بورس نیمه تعطیل است / سقوط ارزش معاملات خرد به زیر هزار میلیارد تومان

۲۹ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۳۰
کد خبر: 654573
صعود شاخص کل در روزی که بورس نیمه تعطیل است / سقوط ارزش معاملات خرد به زیر هزار میلیارد تومان

در روزی که بازار به دلیل برگزاری مجامع سالیانه عملاً نیمه تعطیل است،‌ شاخص کل در نیمه اول معاملات با افزایش حدود ۲۵۰۰ واحدی همراه شده است. ارزش معاملات خرد هم تا اینجا به یک هزار میلیارد تومان هم نرسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ شاخص کل در نیمه اول معاملات و در غیاب برخی از نمادهای بزرگ، با افزایش حدود ۲۵۰۰ واحدی همراه شد و تا ارتفاع یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحدی افزایش پیدا کرد. شپدیس با ۵۰۵ واحد بیش‌ترین تاثیر را بر رشد شاخص کل داشته است و پس از آن نمادهای شستا با ۴۵۴ واحد و بوعلی با ۲۰۶ واحد قرار دارند. در نقطه مقابل کگل با ۲۵۲ واحد و فخوز با ۱۲۱ واحد از  رشد بیش‌تر شاخص جلوگیری کردند.

شاخص هم وزن در روزی که برخی نمادهای بزرگ به دلیل برگزاری مجامع سالیانه بسته هستند، توانست در نیمه اول معاملات با رشد بیش از ۱۶۱۵ واحدی همراه شود و تا میانه کانال ۴۰۳ هزار واحدی افزایش یابد.

اما شاخص فرابورس همانند روز گذشته تا بدینجا روند خنثی را تجربه می‌کند و عملاً نسبت به روز گذشته بدون تغییر بوده‌ است؛ آریا با ۲۰ و دماوند با ۶ واحد بیش‌ترین تاثیر منفی را بر روی شاخص فرابورس داشته و در نقطه مقابل، غصینو با ۶، زاگرس با ۴ و خدیزل با ۳ واحد بیش‌ترین تاثیر مثبت را بر روی شاخص فرابورس داشته است.

01

ارزش معاملات به هزار میلیارد هم نرسید!

 در نیمه اول معاملات ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) برابر با حدود ۸۷۲ میلیارد تومان بوده است که نشان می‌دهد امروز شاهد یکی از پایین‌ترین ارزش معاملات خود را طی چند ماه گذشته تجربه خواهد کرد.

سرعت خروج پول حقیقی کم شد

در نیمه اول معاملات امروز همچنان شاهد خروج پول هستیم اما از شدت آن نسبت به روزهای گذشته کاهش یافته است. تا اینجای معاملات، حقیقی‌ها حدود ۳۶ میلیارد تومان از بازار خارج کردند که در مقایسه با روزهای گذشته کاهش چشم گیری داشته است. البته باید توجه داشت که بسیاری از نمادهای پرتراکنش بازار امروز به دلیل برگزاری مجامع سالیانه خود بسته هستند و این موضوع عامل مهمی در تغییر روند خروج پول حقیقی محسوب می‌شود.

شپدیس با بیش از ۶ میلیارد تومان، بیش‌ترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد. وتجارت و غویتا با بیش از ۵ میلیارد تومان در رتبه های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.

در نقطه مقابل نوری با ثبت بیش از ۱۵ میلیارد تومان خروج پول حقیقی تا این ساعت از معاملات رکورددار است. شستا با حدود ۱۰ میلیارد و وحافظ با بیش از ۴ میلیارد تومان در رتبه های بعدی خروج پول حقیقی قرار دارند.

در میان صنایع، بانک‌ها با بیش از ۵۰ میلیارد تومان بیش‌ترین خروج پول حقیقی را ثبت کردند و محصولات شیمیایی با بیش از ۳۵ میلیارد تومان بالاترین ورود پول حقیقی را به خود دیده است.

02