۰ نفر

به دنبال عرضه اولیه روز جاری؛

«فرود» کشف قیمت شد / ورود فولاد شاهرود به فرابورس ایران

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۰۴
کد خبر: 650889
«فرود» کشف قیمت شد / ورود فولاد شاهرود به فرابورس ایران

روز جاری، ۵درصد از سهام شرکت فولاد شاهرود در بازار دوم فرابورس ایران عرضه شد که در نتیجه آن، ۴۴ صندوق موفق به خرید سهام این شرکت شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ امروز (۱۴ تیرماه)، ۱۳۵ میلیون سهام شرکت فولاد شاهرود (معادل ۵درصد) در بازار دوم فرابورس ایران، عرضه اولیه شد. در نتیجه این عرضه اولیه و پس از رقابت ۸۹ صندوق، متوسط قیمت معاملات در سفار‌ش‌گیری نماد «فرود» معادل ۴هزار و ۱۱۷ ریال شد و ۴۴ صندوق موفق به خرید سهام شرکت فولاد شاهرود شدند.

در عرضه اولیه «فرود»، کف قیمت ۳هزار و ۲۰۰ ریال در نظر گرفته شده بود و هر کد معاملاتی قادر به خرید حداکثر ۶ میلیون و ۷۵۰هزار سهام شد. در این عرضه که اولویت تطبیق سفارشات، ابتدا قیمت بوده و در قیمت‌های برابر اولویت با زمان ارسال سفارش بود، کمترین قیمت معامله شده ۳هزار و ۸۰۰ ریال و بیشترین قیمتی که روی آن معامله‌ صورت گرفت ۵هزار و ۴۰۰ ریال بود.

«فرود» از روز آینده (۱۵ تیرماه) به منظور طی کردن فرآیند افزایش سرمایه از محل سلب حق تقدم، متوقف خواهد شد. طبق اطلاعیه عرضه سهام این شرکت، قیمت کشف‌شده در عرضه روز جاری که معادل ۴هزار و ۱۱۷ ریال است، مبنای مرحله دوم پذیره‌نویسی سهام شرکت «فرود» خواهد بود. در این مرحله، ۱۸درصد از سهام شرکت فولاد شاهرود به عموم سهامداران از طریق واگذاری حق‌تقدم‌های سلب‌شده در فرایند افزایش سرمایه عرضه خواهد شد.

در این عرضه اولیه، شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان و شرکت معدنی و صنعتی چادرملو به عنوان متعهدین عرضه و شرکت کارگزاری ستاره جنوب به عنوان مشاور عرضه ایفای نقش کردند. همچنین شرکت تامین سرمایه امید، متعهد خرید و صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی امید ایرانیان، عنوان بازارگردان عرضه روز جاری را عهده‌دار بودند.

فرود