۰ نفر

به دنبال تعیین تکلیف جاماندگان از دریافت سود؛

سود سهام عدالت را چگونه دریافت کنیم؟ + نحوه محاسبه

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۰۴
کد خبر: 637091
سود سهام عدالت را چگونه دریافت کنیم؟ + نحوه محاسبه

امروز (۳۱ اردیبهشت ماه)، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ به حساب جاماندگان از دریافت سود سهام عدالت، واریز خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ بنابر آخرین آمار شرکت سپرده گذاری مرکزی (سمات)، بیش از ۲ میلیون سهامدار عدالت به دلیل نداشتن شماره شبای معتبر بانکی، سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ خود را دریافت نکرده‌اند.

بیش از ۱۵۰هزار سهامدار از ابتدای سال جاری با ثبت‌نام و احراز هویت در سامانه سجام، مشکل شماره شبای بانکی معتبر خود را برطرف کرده‌اند که سود سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ این سهامداران تا پایان اردیبهشت ماه به حساب آنها واریز خواهد شد.

نحوه دریافت سود سهام عدالت

مشمولان سهام عدالت باید به سامانه سجام مراجعه و اطلاعات خود را ثبت کنند تا امکان شناسایی آنها برای پرداخت سود فراهم شود. (جاماندگان دریافت سود سهام عدالت تا ۳۰ اردیبهشت ماه، فرصت تکمیل و اصلاح اطلاعات خود را در سامانه سجام داشتند.)

همچنین سهامداران می‌توانند از طریق مراجعه به سایت سهام عدالت، شماره شبای خود را وارد یا ویرایش کنند.

مرکز تماس جامع ذی نفعان بازار سرمایه با شماره ۱۵۶۹ آمادگی پاسخگویی به سوالات افراد در زمینه سهام عدالت است. افراد با بررسی مشخصات و اصلاح اطلاعات خود، اگر مشمول واریز سود باشند، می‌توانند سود خود را دریافت کنند.

آن دسته از سهامداران عدالت که اطلاعات آنان کامل نیست، باید اطلاعات بانکی (شماره شبای معتبر) خود را ظرف یک هفته آینده یعنی تا روز ۳۰ اردیبهشت ماه و از طریق مراجعه به سامانه سجام تکمیل کنند. شماره شبای نامعتبر، حساب بانکی مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، مهم‌ترین دلایلی است که باعث شد تا سود سهامداران به حساب آن‌ها واریز نشود.

سود سهام عدالت چقدر است؟

۲۲ اسفندماه ۱۴۰۰، پرداخت ۲۵هزار میلیارد تومان سود سهام عدالت سال‌های گذشته به حساب ۴۳ میلیون و ۶۶۵هزار نفر از دارندگان این سهام به پایان رسید و افرادی که دارای پرتفوی ۴۹۲هزار تومانی سهام عدالت بودند، ۵٣٢هزار تومان و دارندگان پرتفوی ۵٣٢هزار تومانی، ۵٧۵هزار تومان سود دریافت کردند. با این وجود، برخی از مشمولان سهام عدالت به دلیل وجود موانعی از جمله شماره شبای نامعتبر، مسدود، راکد، مشترک (دو امضاء)، ارزی و بلندمدت، قادر به دریافت سود نشدند.