۰ نفر

بررسی روند معاملات بازار سهام؛

فصلی برای رونق بورس / سهامداران در انتظار مجامع هستند

۲۸ فروردین ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبر: 628784
فصلی برای رونق بورس / سهامداران در انتظار مجامع هستند

پیش بینی کارشناسان حاکی از آن است رسیدن به محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد تا پیش از مجامع محتمل است و همچنین به نظر می‌رسد حفظ محدوده پنج هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات و جریان ورود نقدینگی به بازار احتمال ادامه روند صعودی یک ماه اخیر را تقویت می‌نماید.

اقتصادآنلاین هانا پاکمند؛ معاملات بورس در دومین روز هفته در حالی به پایان رسید که شاخص کل بورس تهران با ثبت رشد هفت هزار واحدی در محدوده یک ‌میلیون و ۴۱۰هزار واحد قرار گرفت اما شاخص هم وزن و  شاخص فرابورس  به ترتیب ۳۳۴۰واحد و ۱۴۹واحد رشد داشتند. به طور کلی حدود ۱۱میلیارد برگه سهام در میان معامله‌گران امروز دست به دست شد و حدود ۱۲۰میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌ها به بازار وارد شد.

نیما میرزایی، کارشناس و فعال بازار سرمایه در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین، روند شاخص کل را بررسی کرد و گفت: بازار پس از رشد های مناسب اواخر اسفند و ابتدای فرودین در سهام شاخص ساز وارد فاز استراحت موقت شده است و نوسانات دو هفته اخیر طبیعی و قابل پیش بینی بود.

وی افزود: در طی این دو هفته سهام کوچک بازار البته معاملات بهتری داشتند. انتظار دارم پس از استراحت اندک در محدوده‌های فعلی همگام با افزایش ارزش معاملات، راند بعدی صعود شاخص و سهم‌های شاخص ساز نیز آغاز شود.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: انتظار می‌رود بر خلاف موج ابتدایی که محوریت رشد با گروه‌های ریالی بود در این دور از روند صعودی، سهام دلاری و سودساز پیشتاز معاملات باشند و سهامداران به انگیزه شرکت در مجامع جذاب امسال اقدام به خرید و نگه‌داری این سهم‌ها نمایند.

وی بیان کرد: از جمله سهم‌های دلاری می‌توان گروه‌های پتروشیمی، فلزات اساسی و حتی پالایشگاهی‌ها را به عنوان محور جذب نقدینگی و روند صعودی پیش نام برد.

میرزایی در پایان گفت: همچنین اگر نگاه تکنیکالی به شاخص داشته باشیم رسیدن به محدوده یک میلیون و ۶۰۰هزار واحد تا پیش از مجامع محتمل می‌باشد. از نکات مثبت معاملات روزهای جاری حفظ محدوده پنج هزار میلیارد تومانی ارزش معاملات و جریان ورود نقدینگی به بازار می‌باشد که احتمال ادامه روند صعودی یک ماه اخیر را تقویت می‌نماید.