۰ نفر

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی؛

رسیدگی قضایی به هرز رفت منابع استقلال و پرسپولیس/ تعیین بلوک های مدیریتی سهام دو باشگاه در سال آینده

۱ اسفند ۱۴۰۰، ۱۶:۵۷
کد خبر: 612970
رسیدگی قضایی به هرز رفت منابع استقلال و پرسپولیس/ تعیین بلوک های مدیریتی سهام دو باشگاه در سال آینده

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی اظهار داشت: هیچ شرکتی در جمهوری اسلامی ایران مانند این دو باشگاه مستعد درآمدزایی و سودآوری نیست هر چند که در سالیان گذشته هرز رفته و منابع آن هدر رفته است که ضرورت دارد نسبت به این اتفاقات رسیدگی قضایی انجام شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، حسین قربان‌زاده در نشست بررسی وضعیت شرکت‌های استقلال و پرسپولیس برای ورود به بازار سرمایه با بیان اینکه این دو باشگاه میراث ملی در حوزه ورزش محسوب می‌شوند و باید به وضعیت مطلوب برسند گفت: فرآیند خصوصی سازی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال پس از حذف آنها از AFC سرعت بیشتری گرفت اما ین فرآیند از قبل شروع شده بود و این اتفاق منجر شد تا سرعت تعیین تکلیف این دوباشگاه افزایش یابد.

وی با بیان اینکه نباید در بازار سرمایه با این محدودیت‌ها و معذوریت‌ها مواجه باشیم و هشت آن گروی نه باشد گفت: بهبود این شرایط محقق نمی‌شود مگر اینکه بخش واقعی اقتصاد احیا شود.

رییس سازمان خصوصی سازی گفت: اگر بازار سرمایه را دماسنج اقتصاد می‌دانیم همان تب سنجی است که دمای بدن اقتصاد کشور را نشان می‌دهد و اگر بخواهیم این تب سنج را بشکنیم تغییری در بیماری آن اقتصاد رخ نمی‌دهد.

قربان‌زاده با بیان اینکه هیچ شرکتی مانند استقلال و پرسپولیس در کشور چنین تضمینی در تقاضا ندارد تاکید کرد: هیچ شرکتی در جمهوری اسلامی ایران مانند این دو باشگاه مستعد درآمدزایی و سودآوری نیست هر چند که در سالیان گذشته هرز رفته و منابع آن هدر رفته است که ضرورت دارد نسبت به این اتفاقات رسیدگی قضایی انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه شفاف‌سازی نسبت به گذشته این دو باشگاه باید با افشای صورت‌های مالی انجام می‌شد گفت: افشای صورت‌های مالی دو باشگاه پرسپولیس و استقلال باعث شد به شفاف‌سازی در این دو باشگاه برسیم همچنین به این نتیجه رسیدیم که برخی از مشکلات این دوباشگاه بسیار آسان حل می‌شود و کمتر کسی به دنبال رفع این مشکلات رفته است.

قربان‌زاده ادامه داد: یکی از مشکلات این دو باشگاه بحث مالیات بود این در حالی است که هر دو باشگاه مشمول معافیت‌های مالیاتی می‌شوند اما کسی این موضوع را پیگیری نکرده بود.

رییس سازمان خصوصی سازی افزود: افراد از واکنش‌ها نسبت به افشای صورت‌های مالی در این دو باشگاه نهراسند هر چند دردی نسبت به عملکرد این دو باشگاه نسبت به گذشته ایجاد می‌شود اما ریشه درمان در همان درد است.

وی با بیان اینکه نماد این دو باشگاه در ازار پایه فرابورس درج خواهد شد افزود: در مرحله اول مشارکت مردم را خواهیم داشت که این مشارکت می‌تواند هم از نظر معنوی ناشی از تعصب و وفاداری به باشگاه نظارت ایجاد کند و هم از لحاظ مالکیت موضوعیت پیدا می‌کند.

قربان‌زاده با اشاره به افزایش سرمایه از محل صرف سهام گفت: برای افزایش سرمایه از محل صرف سهام مشوق‌هایی برای شرکت‌ها در نظر گرفته شده و این مشوق‌ها برای این دو شرکت عملیاتی می‌شود.

وی گفت: باشگاه استقلال و پرسپولیس قابل مقایسه با هیچ شرکتی نیست و ارزش واقعی این دو باشگاه نامشهود و برند آنها محسوب می‌شود و در ارزش‌گذاری باید به ارزش برند این دو باشگاه توجه داشت.

رییس سازمان خصوصی‌سازی گفت: برای نوسانات قیمتی سهام باشگاه از قبل باشگاه تدابیری از جمله بازارگردانی صورت بگیرد.

وی با تاکید بر تعین سیت مدیریتی این دو باشگاه گفت: مذاکرات برای تعیین سیت مدیریتی سهام این دو باشگاه آغاز شده و در سال ۱۴۰۱ به سرانجام می‌رسد و برای سهامداران نسبت به بلوک‌های مدیریتی سهام در دو باشگاه اطمینان خاطری ایجاد خواهد شد.