۰ نفر

در تجمع امروز سهامداران خرد رقم خورد؛

نوک پیکان حملات بورسی ها متوجه مجلس است + فیلم

۷ بهمن ۱۴۰۰، ۱۳:۳۲
کد خبر: 604403
نوک پیکان حملات بورسی ها متوجه مجلس است + فیلم

تصاویری که از تجمع امروز سهامداران بورسی در مقابل ساختمان سازمان برنامه و بودجه کشور به دست اقتصادآنلاین رسیده حاکی از حملات تند تجمع کنندگان به نمایندگان مجلس یازدهم است. در تجمع امروز سهامداران خرد رقم خورد؛ نوک پیکان حملات بورسی ها متوجه مجلس است + فیلم

اقتصادآنلاین - سهند اینانلو؛ طبق گزارشاتی که امروز پنجشنبه هفتم بهمن ماه ۱۴۰۰، از تجمع بورسی‌های معترض به شرایط کنونی بازار در اختیار اقتصادآنلاین قرار گرفته به روشنی می‌توان نتیجه گرفت شعارهایی که تجمع‌کنندگان سر می‌دهند بیش از هر نهاد دیگری متوجه نمایندگان مجلس یازدهم است. 

سهامداران معترضی که امروز در مقابل سازمان برنامه جمع شده بودند پلاکاردهایی در دست داشتند که مشخصا محمدرضا پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس را خطاب قرار داده و نسبت به عملکرد این کمیسیون نقدهایی جدی را مطرح می‌کردند. 

در اغلب شعارها نیز محتوای انتقادی تندی نسبت به خروجی اقدامات مجلس یازدهم شنیده می‌شود که در اکثر قریب به اتفاق این شعارها، تجمع‌کنندگان نمایندگان را به آنچه «بی‌سوادی»، «ناکارآمدی»، «متخصص نبودن»، «حمایت از دلالان» و... می‌خوانند، متهم کرده‌اند. 

البته این اولین بار نیست که عده‌ای از فعالان اقتصادی، احتماعی و یا سیاسی نسبت به عملکرد و کیفیت عملیاتی نمایندگان دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی انتقاداتی را مطرح می‌کنند، پیشتر نیز در مقاطع زمانی مختلف گروه‌های دیگری نسبت به اقدامات و تصمیمات غیرکارشناسی و غیراصولی نمایندگان این دوره مجلس انتقاد کرده بودند.

همانطور که گفته شد پیکان حملات بیش از هر کمیسیون دیگری متوجه کمیسیون اقتصادی بوده که محمدرضا پورابراهیمی در راس آن به عنوان رییس کمیسیون، عهده‌دار مسئولیت بوده و طبیعتا موظف به پاسخگویی در قبال رسانه‌ها و مطالبات اقشار مختلف جامعه است. اما تا به امروز رییس کمیسیون اقتصادی مجلس به ندرت با رسانه‌های غیردولتی و مستقل مصاحبه کرده و به طور کلی از پاسخگویی در مقاطع حساسی چون شرایط کنونی بازار سرمایه شانه خالی کرده است. 

در این مورد خاص نیز اقتصادآنلاین با رییس کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم تماس گرفت تا نظرات وی را در واکنش به انتقادات مطرح شده در تجمع امروز بورسی‌ها منعکس کند اما طبق روال چند ماه اخیر این نماینده مجلس از پاسخگویی به تماس‌های مکرر خبرنگاران خودداری کرده است که به منزله فرار از زیر بار مسئولیت نمایندگی تلقی می‌شود.