۰ نفر

مشاور اجرایی سهام عدالت؛

افزایش جمعیت متوفیان سهام عدالت/ درج نادرست شماره شبا؛ مهم‌ترین دلیل عدم دریافت سود است

۱۴ فروردین ۱۴۰۰، ۱۳:۴۲
کد خبر: 517404
افزایش جمعیت متوفیان سهام عدالت/ درج نادرست شماره شبا؛ مهم‌ترین دلیل عدم دریافت سود است

مشاور اجرایی سهام عدالت اظهار داشت: جمعیت متوفیان سهام عدالت حدود دو میلیون و ۶۰۰هزار نفر بود که در حال حاضر به حدود ۳ میلیون نفر رسیده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایلنا، محمدرضا پوررضایی با بیان اینکه پرداخت مرحله دوم سود سال ۹۸ سهام عدالت در دست اقدام است، اظهار داشت: اواخر سال گذشته ۵۰ درصد سود سهام عدالت پرداخت شد. به افرادی که دارای سهام عدالت ۵۳۲هزار تومانی هستند، سود ۲۰۰هزار تومانی و افرادی که دارای سهام عدالت یک میلیون تومانی هستند، سود ۴۰۰هزار تومان تعلق می‌گیرد که هر کدام از این افراد در مرحله اول ۵۰درصد سود را دریافت کردند.

وی با اشاره به افرادی که موفق به دریافت سود سهام عدالت نشده‌اند، گفت: تمام سهامداران سهام عدالت باید سجامی شوند. البته برای غیرسجامی‌ها هم سود واریز شد، اما اگر سجامی شوند پیگیری این موضوعات برای سهام‌داران راحت‌تر است. افرادی که سود سهام عدالت را دریافت نکرده‌اند، به سایت سهام عدالت مراجعه کنند و در ابتدا شماره شبای درج‌شده را کنترل کنند. یکی از مهم‌ترین دلایل عدم دریافت سود، درج نادرست بودن شماره شبا است.

مشاور اجرایی سهام عدالت ادامه داد: به محض اصلاح شماره شبا‌ به طور سیستمی و خود به خود، سود سهام برای افراد واریز خواهد شد.

پوررضایی افزود: اگر اشکالی در شماره شبا وجود نداشت یا اینکه حتی با اصلاح شماره شبا و شماره همراه باز هم سود دریافت نشد، افراد با شماره پشتیبان ۱۵۶۹ تماس بگیرند و مشکل موجود را اطلاع دهند.

وی گفت: پرداخت مرحله دوم یا ۵۰درصد دیگر سود سهام  عدالت مربوط به سال ۹۸ در دست اقدام است.

مشاور اجرایی سهام عدالت همچنین از افزایش جمعیت متوفیان سهام عدالت خبر داد و گفت: جمعیت متوفیان سهام عدالت حدود دو میلیون و ۶۰۰هزار نفر بود که در حال حاضر به حدود ۳ میلیون نفر رسیده است.

پوررضایی درباره انتقال و واگذاری سهام عدالت اموات به وراث اظهار داشت: انتقال سهام به سهام‌داران غیر سهام عدالت متوقف نیست و به صورت دستی در حال انجام است و وراث می‌توانند نسبت به انتقال سهام اقدام کنند. اما انتقال سهام عدالت اموات به وراث به صورت آنلاین و الکترونیکی انجام خواهد شد و وراث باید تا ایجاد سامانه مربوطه و لینک قوه قضاییه، ثبت اسناد و سپرده مرکزی به این سامانه صبر کنند.