۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ماجرای سهام عدالت متوفیان به کجا رسید؟

۱۳ دی ۱۳۹۹، ۱۳:۴۶
کد خبر: 494766
ماجرای سهام عدالت متوفیان به کجا رسید؟

بنابر اعلام شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، در صورتی که قوه قضائیه تصویب کند، سهام عدالت متوفیان به صورت قهری و خودکار به ورثه آنها منتقل می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین؛ پیش از آزادسازی سهام عدالت، وراث قانونی می‌توانستند برای اطلاع از وضعیت سهام عدالت شخص متوفی به www.samanese.ir مراجعه کنند و با ورود اطلاعات هویتی متوفی، از وضعیت دارایی سهام عدالت و مشمول بودن وی اطلاع کسب کنند. 

از سوی دیگر وراث قانونی متوفیانی که مشمول سهام عدالت هستند، می‌توانستند با مراجعه به یکی از دفاتر منتخب پیشخوان خدمات الکترونیک دولت، ارائه مدارک لازم و امضای تقسیم‌نامه سهام عدالت نسبت به تقسیم سهام عدالت و منافع آن اقدام کنند. اما از ابتدای آزادسازی سهام عدالت تاکنون، وراث متوفیان سهام عدالت در سردرگمی به سر می‌برند و اطلاع دقیقی از اقدامات لازم برای دریافت سهام عدالت ندارند. باوجود برخی از اظهارات درخصوص سهام عدالت جاماندگان، وراث همچنان بلاتکلیف هستند. 

با این حال شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) به تازگی اعلام کرده است در صورتی که قوه قضائیه تصویب کند، سهام عدالت متوفیان به صورت قهری و خودکار به ورثه آنها منتقل می‌شود. در این راستا، زیرساخت‌های الکترونیکی تخصیص سهام عدالت متوفیان به وراث در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی آماده شده و منتظر تایید نهایی قوه قضائیه است.