۰ نفر

چند درصد مسکن مهر هنوز تحویل نشده است؟

۱۵ دی ۱۴۰۰، ۱۸:۰۶
کد خبر: 596811
چند درصد مسکن مهر هنوز تحویل  نشده است؟

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ۱۰درصد از واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید باقی مانده که در آینده نزدیک به بهره برداری می‌ رسند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: اولویت اصلی ما اتمام واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید است که در حال حاضر تنها ۱۰ درصد از ۳۵۶ هزار واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید باقی مانده است.

آماده سازی زیرساخت‌های شهر‌های جدید برای طرح جهش تولید مسکن

به گفته این مقام مسئول با تکمیل زیرساخت‌ها در این شهر‌ها واحد‌ها به متقاضیان تحویل داده می شود، بنابراین در شهر‌های پردیس و پرند که تعدادی از این واحد‌ها باقی مانده با رفع مشکلات این شهر‌ها، واحد‌ها در آینده نزدیک تکمیل می‌شوند و به بهره برداری می‌رسند.

جعفری گفت: در کنار تکمیل شهر‌های جدید سعی خواهیم کرد با اجرای طرح شهرک سازی بخشی از اجرای طرح جهش تولید مسکن را در این شهرک‌ها اجرا کنیم.

۱۹ شهر جدید در کشور وجود دارند که هدف اصلی دولت از ایجاد این شهر‌ها پذیرش جمعیت کلان شهر‌ها بوده است. از سال ۹۲ بخش عمده‌ای از واحد‌های مسکن مهر در شهر‌های جدید ساخته شده که هنوز بعد از گذشت بیش از چند سال تعدادی از این واحد‌ها به دلیل تکمیل نبودن خدمات زیرساختی به بهره برداری نرسیده است.

قرار است دولت بخش عمده‌ای از ۴ میلیون واحد مسکونی نهضت ملی مسکن را در این شهر‌ها بسازد.