۰ نفر

اقتصاد آنلاین گزارش می‌ دهد؛

بررسی وضعیت اخیر بازار رمزارزها / بیت کوین و آلت کوین‌ ها همچنان در معرض خطر

۱۷ شهریور ۱۴۰۰، ۱۸:۱۰
کد خبر: 560541
بررسی وضعیت اخیر بازار رمزارزها / بیت کوین و آلت کوین‌ ها همچنان در معرض خطر

بازار رمزارزها اخیرا افت قابل توجهی تجربه کرده و بسیاری از سطوح حمایتی و مقاومتی را از دست داده است. اگر این روند ادامه داشته باشد و نتواند سطوح مقاومتی اصلی را بشکند، شاهد سقوط بیشتر در بازار رمزارزها خواهیم بود.

اقتصاد آنلاینمهسا نجاتی؛ قیمت بیت‌کوین روز گذشته روند نزولی شدیدی در پیش گرفت و به زیر خط حمایتی ۵۰هزار دلاری سقوط کرد. ارزش بیت‌کوین بیش از ۱۵درصد کاهش یافت و پیش از اصلاح قیمت، حتی منطقه ۴۳هزار دلاری را آزمایش کرد. روند اصلاحی نزولی در حال حاضر قیمت این رمزارز را به زیر ۴۶هزار دلار رسانده، اما ممکن است روند صعودی باعث قرار گرفتن آن در نزدیکی کانال ۴۸هزار دلاری شود.

در همین حال، اکثر آلت‌کوین‌های اصلی بیش از ۱۵درصد افت کرده‌اند. ارزش اتریوم بیش از ۸۰۰دلار کاهش یافت و حتی محدوده حمایتی ۳هزار دلاری را آزمایش کرد. ریپل نیز خط حمایتی ۱.۱۲دلاری را از دست داد و حتی به زیر ۱دلار نیز سقوط کرد. کاردانو نیز افت چشمگیری تجربه کرد و به منطقه حمایتی ۲دلاری نیز رسید.

قیمت بیت‌کوین

در طول دو جلسه معاملاتی گذشته، قیمت بیت‌کوین به شدت سقوط کرد و خط حمایتی ۵۰هزار دلاری را از دست داد. این رمزارز همچنین بسیاری از منطقه‌های حمایتی همچون ۴۸هزار و ۴۶هزار و ۲۰۰ دلاری را شکست. به هر حال قیمت‌ها در حال اصلاح است و به بالای ۴۵هزار دلار بازگشته است. خط مقاومت فعلی در نزدیکی کانال ۴۷هزار و ۲۰۰دلاری قرار دارد. خط مقاومت کلیدی بعدی نزدیک کانال ۴۸هزار و ۴۰۰دلاری بوده که می‌تواند قیمت آن را مجددا به کانال ۵۰هزار دلار بازگرداند.

همچنین خط حمایتی اصلی، نزدیک کانال ۴۵هزار و ۵۰۰دلار بوده که می‌تواند قیمت‌ بیت‌کوین را به زیر کانال ۴۳هزار دلاری بکشاند.

قیمت اتریوم

قیمت اتریوم نیز پس از شکستن خط حمایتی ۳هزار و ۸۰۰دلار، روند مشابهی در پیش گرفت. ارزش این رمزارز بیش از ۸۰۰دلار کاهش یافت و حتی منطقه حمایتی ۳هزار دلاری را نیز آزمایش کرد. اخیرا موج بازیابی به بالای کانال ۳هزار و ۲۰۰ و ۳هزار و ۳۵۰دلاری مشاهده شد. قیمت این رمزارز در حال حاضر در نزدیکی خط مقاومت ۳هزار و ۵۰۰دلاری قرار دارد.

اکنون، خط مقاومت عمده بعدی در نزدیکی کانال ۳هزار و ۵۵۰دلاری بوده که ممکن است در کوتاه مدت روند صعودی آن به سمت سطح ۳هزار و ۶۸۰دلاری را هدایت کند.

قیمت دوج‌کوین، لایت‌کوین، کاردانو و ریپل

کاردانو نتوانست بالای خط حمایتی ۲.۶۵دلاری باقی بماند. همچنین این رمزارز به زیر خط حمایتی ۲.۵۰ و ۲.۲۰دلار سقوط کرد. با این حال روند صعودی در نزدیکی قیمت ۲دلاری آغاز شد و باعث شد به بالای کانال ۲.۴۰دلار برسد. به منظور شروع روند افزایشی مجدد، قیمت باید سطح حمایتی ۲.۶۵دلاری را مجددا پس بگیرد.

لایت‌کوین نیز تمام سود خود را از دست داد و به زیر کانال ۲۰۰دلاری سقوط کرد. این رمزارز همچنین سطح حمایتی ۱۸۸دلاری را شکست و حتی کانال ۱۶۲دلاری را نیز آزمایش کرد. قیمت لایت‌کوین در حال بازیابی است اما سطوح حمایتی قبلی در کانال ۱۸۵ و ۱۸۸دلار در جلسات معاملاتی آتی می‌تواند به عنوان مانع عمل کند.

قیمت دوج‌کوین نیز حدود ۲۰درصد کاهش یافت و زیر خط حمایتی ۰.۲۸دلار معامله شد. قیمت این رمزارز حتی به زیر ۰.۲۵دلار سقوط کرد و سطح ۰.۲۲دلاری را نیز آزمایش کرد. دوج‌کوین در حال حاضر در نزدیکی کانال ۰.۲۵دلاری قرار دارد. اگر سطح مقاومت ۰.۲۶۵دلاری را بشکند، می‌تواند به سمت ۰.۲۸دلار حرکت کند.

قیمت ریپل نیز به شدت کاهش یافت و به زیر ۱.۲۵ و ۱.۲۰دلار سقوط کرد. این رمزارز حتی سطح حمایتی ۱.۱۲دلاری را از دست داد و به زیر ۱دلار نیز سقوط کرد. با این حال روند صعودی جلوی ضرر بیشتر را گرفت و باعث بازگشت آن به بالای ۱.۰۵دلار شد. در این روند صعودی، اولین خط مقاومت در نزدیکی سطح ۱.۱۵دلار خواهد بود. در حال حاضر اولین سطح مقاومت کلیدی نزدیک به سطح ۱.۲۰دلار است.

در نمودار ارائه شده، روند تغییر ارزش بازار جهانی رمزارزها را مشاهده می‌کنید؛

15