۰ نفر

به دنبال کاهش قیمت اونس جهانی و دلار؛

سکه امامی ٧٠ هزار تومان ارزان شد

۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 631657
سکه امامی ٧٠ هزار تومان ارزان شد

بازار طلا و سکه تحت تاثیر کاهش قیمت ١۵ دلاری اونس جهانی و نوسان دلار میان کانال ۲۷ و ۲۸ هزار تومان، کاهش قیمت انواع سکه را تجربه کرد؛ به‌طوریکه سکه امامی با ٧٠ هزار تومان کاهش روبرو بود.

اقتصاد آنلاین - پانیذ رحیمی؛ در شرایطی که قیمت دلار کاهش داشت و مجددا وارد کانال ٢٧ هزار تومان شد، از سوی دیگر قیمت اونس جهانی با کاهشی در حدود ١۵ دلار نسبت به روز گذشته به نرخ ۱٨٨۵ دلار و ٧٨ سنت رسیده است، بازار طلا و سکه تحت تاثیر شرایط کاهش قیمت انواع سکه را تجربه می‌کند. 

به این ترتیب سکه امامی در این لحظه از معاملات با نرخ ۱۳ میلیون و ۵١ هزار تومان خرید و فروش می‌شود که کاهشی در حدود ٧٠ هزار تومان را نسبت به قیمت روز گذشته، معادل ۱۳ میلیون و ١١٩ هزار تومان نشان می‌دهد.

نیم سکه نیز در این ساعت از معاملات  با قیمت ۷میلیون و ٢٣٣ هزارتومان معامله می‌شود که  نسبت به آخرین قیمت معاملاتی روز گذشته به نرخ ۷ میلیون و ٢۴۵ هزار تومان در حدود ١٠ هزار تومان کاهش را تجربه کرده است.

همچنین ربع سکه ۴ میلیون و ٢٠٢ هزارتومان قیمت خورده که نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشته است. آخرین قیمت معاملاتی این سکه در روز گذشته، ۴ میلیون ١٩۶ هزار تومان بود. 

هر سکه یک گرمی نیز با قیمت ۲ میلیون و ۵٩٨ هزارتومان معامله می‌شود که نسبت به نرخ روز گذشته آن معادل ۲ میلیون و ۶٠٠ هزار تومان، کاهش اندکی را ثبت کرده است. 

حباب سکه چقدر است؟

به دنبال کاهش قیمت سکه و افزایش تقاضا، حباب سکه بزرگتر شده؛ به این ترتیب هر سکه امامی ۵٩٨ هزارتومان، نیم سکه، ٩٩٧ هزارتومان، ربع سکه، یک میلیون و ٨٣ هزار تومان و هر سکه یک گرمی، یک میلیون و ۶١ هزار تومان حباب دارد.