۰ نفر

پاییز هزار رنگ الیمالات

۲۳ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۰
کد خبر: 401798
پاییز هزار رنگ الیمالات

جنگل در پاییز بیشتر از این که به جلوه ای از طبیعت بماند، شکوهی از هنرمندی خداست. این موضوع درباره جنگل هایی که از تنوع بالای پوشش گیاهی بهره برده اند حتی بیشتر هم می شود. حقیقت این است که برگ های همه درختان همیشه یک رنگ نیست. سبزی ها با هم تفاوت دارند. حالا فکرش را بکنید در پاییزی که برگ های یک درخت هم‌رنگ هم نیستند در جنگلی قدم بردارید که چندین نوع درخت وجود دارد.چه غوغایی برپا می شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، در جای جای خطه شمالی ایران مناظر بی بدیلی از طبیعت وجود دارد که هر کدام برای خودش دنیایی دارد. بیشتر این مناطق بسیار در دسترس هستند و به همین دلیل متاسفانه دیگر در آن جاها خبری از طبیعت بکر و ناشناخته نیست. بعضی دیگر از این مناطق نیز آن قدر دور از دسترس هستند که رفتن به آن ها فقط از عهده گردشگران حرفه ای برمی آید و بس! امروز برای تان مقصدی را معرفی می کنیم که جان می دهد تا با عهد و عیال به آن جا بروید و عقده پاییز ندیدن تان را یک روزه خالی کنید. جنگل الیمالات در نزدیکی شهر نور، منطقه ای است که می توانید با هر گروه سنی به آن جا بروید و خاطرات خوشی را ثبت کنید. در دل این جنگل یک منطقه گردشگری وجود دارد که برای رسیدن به آن باید مسیر 3 کیلومتری را طی کنید. مسیر جنگلی خاکی است اما به رفتنش می ارزد. اگر خیلی از جلوبندی خودروی تان نامطمئن هستید می توانید با تورهای گردشگری یک روزه که در آخر هفته های پاییزی از چمستان به سمت الیمالات می روند همراه شوید. هزینه این تورها برای یک نفر بدون وعده غذایی 35 هزار تومان است.

اما هر چه از مسیر جنگلی برای تان بگویم کم است اما قبل از هرچیز یادآور شوم که جنگل الیمالات دارای آب و هوای مرطوبی است بنابراین حتما لباس مناسب به همراه داشته باشید.

دریاچه الیمالات شگفتانه طبیعی

مسیر 3 کیلومتری را که طی کردید به یک پارکینگ می رسید. پارکینگ به ازای هر خودرو 6500 تومان و به ازای هر فرد هزار تومان هزینه ورودی می گیرد. از جایی که از خودروی تان پیاده می شوید تا مرکز گردشگری حدود 5 دقیقه پیاده روی پیش رو دارید. 5 دقیقه ای که برای بیشتر گردشگران تا دو ساعت هم به طول می انجامد. واقعیت این است که دل آدم از دیدن زیبایی های جنگل سیر نمی شود اما درست زمانی که مدهوش این طبیعت شده اید ناگهان جنگل برای تان شگفتانه ای باور نکردنی تدارک دیده است. دریاچه ای که درست در وسط جنگل قرار گرفته است. در واقع مجتمع تفریحی در کنار همین دریاچه قرار دارد.آب دریاچه بسیار شفاف و زلال است تا جایی که حتی می توانید سنگ های کف دریاچه را ببینید. اما این شفافی به این معنا نیست که در دریاچه می شود شنا کرد. در بعضی از جاهای دریاچه پیچک های دریایی وجود دارد که اگر به پای تان بپیچد امکان خلاص شدن از آن ها حتی گاهی غیر ممکن می شود.

از زیبایی دریاچه هر چه بگویم کم است. دریاچه تقریبا بدون ساحل درست وسط جنگل قرار دارد. انعکاس درختان هزار رنگ و آسمان آبی بر روی دریاچه خالق زیبایی است. اگر سوار قایق های پدالی شوید درست زیر قایق تان ناگهان دسته ای از ماهی های قرمز را می بینید که به دنبال لقمه نانی شنا می کنند. این ماهی ها در واقع ماهی های تنگ سفره عید هستند که اهالی نور بعد از سیزده به در به دریاچه می آورند. علاوه بر این مهمانان قرمز پوش، ماهی قزل آلا نیز در دریاچه وجود دارد. پس اگر وسایل ماهیگیری در بند و بساط تان پیدا می شود، خیالت تان را راحت کنم که خوراک ماهی کبابی لذیذی را نوش جان خواهید کرد. اگر خیلی هم به توانایی تان در ماهیگیری ایمان ندارید نگران نباشید در اطراف دریاچه چند غذاخوری و رستوران وجود دارد. هر چند که می توان روی گزینه های کبابی بر روی باربیکیوهای مجموعه نیز حساب باز کرد.

امکانات رفاهی مجموعه

در منطقه گردشگری الیمالات امکاناتی از قبیل پارکینگ، محل بازی کودک، آلاچیق برای پهن کردن بساط پیک نیک، رستوران، غذاخوری، سرویس بهداشتی، قایق پدالی، قایق موتوری، باربیکیو و چندین سوئیت وجود دارد.

مسیر دسترسی به جنگل الیمالات

برای رسیدن به جنگل الیمالات ابتدا باید خودتان را به آمل برسانید. بعد از آمل وارد جاده چمستان – نور شوید. در این جاده تقریبا باید 27 کیلومتر رانندگی کنید تا به چمستان برسید. بعداز چمستان باید وارد جاده ای که به نور منتهی می شود، شوید. در 3 کیلومتری این جاده و در سمت چپ آن تابلویی با عنوان منطقه گردشگری الیمالات وجود دارد که شما را به خارج شدن از جاده آسفالته به درون جاده جنگلی فرا می خواند. در انتهای جاده جایی است که شما باید خودروهای تان را به پارکینگ بسپارید.

اقامت برای الیمالات گردی

برای گردش در این جنگل شما چندین گزینه پیش رو دارید. اقامت در شهر آمل با توجه به فاصله 30 کیلومتری اش انتخاب خوبی است. اقامت هتلی در آمل برای چهار نفر از 268 هزارتومان تا 324 هزار تومان برای تان هزینه دارد. در حالی که شب مانی در اقامتگاه های آمل شبی 300 تا 320 هزار تومان درمی آید. اقامت در نور نیز می تواند گزینه های جالبی برای تان داشته باشد. هزینه اقامت هتلی در نور از شبی 325 هزار تومان تا یک میلیون و 800 هزار تومان در بهترین و پرستاره ترین هتل است. امکان اقامت بوم گردی نیز در این شهرستان وجود دارد با توجه به این نکته که باید اقامتگاه هایی را انتخاب کنید که در نزدیکی جاده چمستان واقع شده باشد. هزینه شب مانی در این اقامتگاه ها از شبی 200 هزار تا 280 هزار تومان است. قیمت اجاره خانه و ویلا در نور نیز از شبی 120 هزار تومان تا شبی 990 هزار تومان برای تان در می آید. اگر می خواهید یک شب را در الیمالات سپری کنید شب مانی در سوئیت های اطراف دریاچه نیز انتخاب خوبی است. هزینه شب مانی در سوئیت های تقریبا بدون امکانات اطراف دریاچه چیزی بین 70 تا 100 هزار تومان است اما روی شب مانی در دامان طبیعت اصلا حساب باز نکنید به هزار و یک دلیل که مهم ترین آن ها وجود جو مرطوب پاییزی در منطقه است و همچنین نداشتن مجوز برای برپایی چادر از سوی مدیران بخش خصوصی نیز مزید به علت است.