۰ نفر

جنگ اوکراین عرضه روغن در انگلیس را محدود کرد؛

انگلیس برای خرید روغن خوراکی محدودیت وضع کرد

۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ۲۱:۵۳
کد خبر: 630336
انگلیس برای خرید روغن خوراکی محدودیت وضع کرد

سوپرمارکت های سراسر انگلیس برای خرید روغن خوراکی توسط مصرف کنندگان به علت مشکلات زنجیره تامین ناشی از جنگ اوکراین محدودیت وضع کرده اند.

به گزارش بلومبرگ، سوپرمارکت های سراسر انگلیس برای خرید روغن خوراکی توسط مصرف کنندگان به علت مشکلات زنجیره تامین ناشی از جنگ اوکراین محدودیت وضع کرده اند. طبق گزارش شبکه بی بی سی، فروشگاه تسکو اجازه می دهد مشتریان سه بطری و فروشگاههای ویتروس و موریسون اجازه می دهند مشتریان فقط دو بطری روغن خریداری کنند. اتحادیه خرده فروشان انگلیس در توضیح این ماجرا اعلام کرده است محدودیت ها موقتی بوده و هدف، تضمین دردسترس بودن روغن برای همه مشتریان است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، بخش عمده روغن آفتابگردان انگلیس از اوکراین وارد می شود و محدودیت ها هم در خصوص همین کالا علاوه بر روغن زیتون اعمال شده است. به گفته مسئولان، بخش های مختلف در تلاشند تولید روغن خوراکی جایگزین را افزایش دهند تا تاثیر این محدودیت ها را بر مردم به حداقل برسانند.

طبق داده های اخیر قیمت روغن خوراکی هفت درصد افزایش یافته و در مقایسه با سال قبل یک چهارم بیشتر شده است.

تانک ها و موشک های روسیه که اوکراین را محاصره کرده اند منابع غذایی و زندگی مردم اروپا، آسیا و آفریقا را که به مزارع حاصلخیز منطقه دریای سیاه وابسته هستند تهدید می کنند.