۰ نفر

رقص مرگ در جنگل‌های خرم‌دره

۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۰۷
کد خبر: 359584
رقص مرگ در جنگل‌های خرم‌دره

رئیس اداره محیط زیست خرم‌دره گفت: تداوم فعالیت چوب بری‌های غیرمجاز در خرم‌دره جنگل‌های این شهرستان را تهدید می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، توکل سلیمانی در جلسه مدیریت پسماند شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه اگر قطع درختان به همین منوال در شهرستان ادامه یابد تا پنج سال آینده ریه‌های تنفسی شهر قطع خواهد شد، ادامه داد: برای کنترل این امر باید از ادامه فعالیت چوب‌بری‌های غیرمجاز در شهرستان جلوگیری به عمل آید.

وی با بیان اینکه در راستای جلوگیری از آلودگی زیست‌محیطی در روز طبیعت، 6000 نایلون در میان شهروندان توزیع شد، اظهار کرد: این امر سبب شد حجم انبوهی از زباله‌ها دوباره به شهر بازگشته و در طبیعت رهاسازی نشود که در این حوزه خرم‌دره رتبه اول استان را کسب کرد.

وی با اشاره به تخلف برخی از تولیدی‌های کفش هیدج و سوزاندان ضایعات واحدهای کفاشی در اراضی نصیرآباد ادامه داد: با همت دهیاری این روستا و پیگیری‌های انجام شده، این موضوع تا حد زیاد کنترل شد.

این مسئول از ساماندهی و بهره‌برداری از جایگاه زباله روستای نصیرآباد بعد از ۳۰ سال خبر داد و گفت: روستای نصیرآباد به عنوان یکی از سه روستای پایلوت استان زنجان برای اجرای طرح فاضلاب روستایی انتخاب شد.

سلیمانی با اشاره به اینکه قطع بی‌رویه اشجار در خرم‌دره تبدیل به یک رویه نامیمون شده است، افزود: در راستای جلوگیری از این امر کمیته حفاظت و صیانت در شهرستان تشکیل شده است که در جلسات مقرر شد هرگونه قطع درختان منوط به اخذ مجوز از این کمیته باشد.

وی با بیان اینکه اگر قطع درختان به همین منوال در شهرستان ادامه یابد تا پنج سال آینده ریه‌های تنفسی شهر قطع خواهد شد، ادامه داد: برای کنترل این امر باید از ادامه فعالیت چوب‌بری‌های غیرمجاز در شهرستان جلوگیری به عمل آید.

وی با اشاره به بهره‌برداری از بزرگ‌ترین پروژه زیست‌محیطی استان در زمینه کنترل آلایندگی هوا در شرکت سیلیس خرم‌دره، یادآور شد: این پروژه با اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال در جهت کاهش ذرات معلق و غبار ترکیبات معدنی سلیس به بهره‌برداری رسید.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خرم‌دره افزود: شرکت کاویان کاران از شرکت‌های مجموعه هلدینگ سلیس آرا است که در سال 1397 مورد بهره‌برداری قرار گرفته و فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی ادامه داد: با افتتاح اسکرابر پیشرفته شرکت کاویان کاران سلیس آرا از آلودگی هوای ناشی از فعالیت این شرکت پیشگیری و شاهد کیفیت هوای منطقه به‌ویژه شهر خرم‌دره و روستاهای اطراف خواهیم بود.

سلیمانی گفت: امیدواریم واحدهای صنعتی، خدماتی و معدنی با رعایت الزامات زیست‌محیطی گام‌های موثری در پیشگیری از آلودگی هوا، خاک و آب بردارند.