۰ نفر

نقاشی ساختمان؛ کسب و کاری رنـگـارنـگ

۳ آبان ۱۳۹۹، ۱۳:۵۸
کد خبر: 476309
نقاشی ساختمان؛ کسب و کاری رنـگـارنـگ

نقاشی ساختمان از آن شغل هایی است که شاید در کنار خلبانی و پلیس شدن، گاهی آرزوی رسیدن به آن را کرده باشیم؛ اما بین آرزو کردن تا برآورده شدن فاصله زیادی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خراسان، آن هم برای شغل نقاشی ساختمان که باید از خیلی چیزها گذشت و بسیار کار کرد تا حداقل بعد از 10 سال بتوان اوستای آن کار شد؛ اما هستند افرادی که عاشق این کار شده و قصد دارند تا حداقل شانس خود را برای ورود به آن امتحان کنند. باید از همین ابتدا به شما اعلام کنیم کار نقاشی ساختمان اول از همه مانند گذشته نیست. فناوری ها، سلیقه ها و خیلی موارد دیگر در این حوزه تغییر کرده است. دوم این که نقاش ساختمان، فقط نباید کار نقاشی کند بلکه باید تا حدی کار بنایی هم بلد باشد.
 

از کجا شروع کنیم؟

کسی که قصد ورود به این حوزه را دارد، باید خاک کار بخورد. تا وقتی قلم مو به دست نگیرد و پای کار نقاشی نرود، اصلا نمی تواند چیزی یاد بگیرد که حالا بعد از چند سال نقاش ساختمان هم شود. البته دوره های فنی و حرفه ای است که می تواند در آن شرکت کند و نقاشی را از صفر یاد بگیرد. اتفاقا دوره های خوبی است که تقریبا بیشتر مسیر را یاد خواهند گرفت؛ اما هیچ چیزی مانند تجربه نمی تواند افراد را در این کار اوستا کند. کسی که نقاش ساختمان می شود باید اول از همه کارگری کند. زمستان و تابستان، برف و باران و آفتاب ندارد. امروز تعطیل است و کار نمی کنم، ندارد. باید در همه شرایط آماده باشد. مهم تر این که از ارتفاع هم نترسد.

به هرحال توصیه می کنیم در ابتدا علاوه بر این که باید در کنار یک شخص ماهر تجربه کسب کند، در دوره های فنی مربوط هم شرکت کند. فقط اصول نقاشی کردن نیست بلکه باید گچ کاری، سمباده زنی، لکه گیری، ماستیک کردن و زیرسازی را به خوبی یاد بگیرد. قرار نیست که نقاش کار بنایی حرفه ای کند؛ اما تا زمانی که دیوار صاف نشود، کار خود را شروع نخواهد کرد.

در واقع مهارت هایی که یک نقاش نیاز دارد،عبارت است از:

توان کار عملی

داشتن ذوق هنری در ترکیب رنگ ها

شناخت کافی رنگ ها

داشتن حوصله و دقت زیاد به جزئیات

توانایی کار انفرادی و تیمی

نداشتن ترس از ارتفاع و توان حفظ تعادل

اطلاع از مسائل بهداشتی و ایمنی کار

داشتن این توانایی ها به نقاش در وظایف زیر کمک زیادی خواهد کرد:

اندازه گیری سطوح برای تخمین میزان رنگ و وسایل مورد نیاز

کندن رنگ یا پوشش قدیمی سطوح

پرکردن سوراخ ها و ترک ها و کاملا صاف کردن سطوح به کمک بتونه کاری و گچ کاری

زدن رنگ آستری

ترکیب رنگ های مختلف برای رسیدن به رنگ مدنظر

رنگ زدن نهایی

وسایل مورد نیاز

در کار نقاشی ساختمان لازم نیست همه وسایل از همان ابتدا خریداری شود. نقاش می تواند همراه با هر پروژه ای که می گیرد، تعدادی وسایل را خریداری کند؛ اما به هر حال، بعضی از این وسایل برای شروع لازم بوده و باید از قبل تهیه شود:

غلتک نقاشی با شروع قیمت متوسط 80 هزارتومان

سنباده گیر حالیک با شروع قیمت متوسط 60 هزارتومان

لیسه (بیشتر در مجموعه های چند عددی فروش می رود) با شروع قیمت متوسط از 10 هزارتومان

غلتک نقاشی دسته دار بلند با قیمت متوسط یک میلیون و 800 هزارتومان

نردبان با شروع قیمت از 300 هزار تومان

کاردک کاغذ دیواری با شروع قیمت از 2 هزارتومان

سینی رنگ با شروع قیمت از متوسط 10 هزارتومان

دستگاه تفنگ اسپری با شروع قیمت متوسط 50 هزارتومان

قلم رنگ در اندازه های مختلف با شروع از قیمت 10 هزارتومان

کاور رنگ با شروع متوسط قیمت 10 هزارتومان

تینر با شروع قیمت متوسط 15 هزارتومان

خرید باکس های رنگ متناسب با اندازه فضا.

نکات مهم

برای موفق شدن در این کار باید خیلی دقیق باشید. کار نقاشی را یک ساختمان را یا شروع نکنید یا تمام توان خود را برای بهتر شدن کیفیت آن بگذارید. بهترین تبلیغ برای نقاش ساختمان، کیفیت کارش است. وقتی کیفیت کار او خوب باشد، کم کم همه او را به دوستان خود معرفی می کنند. تمیزکاری در کار، تحویل به موقع و داشتن طرح های به روز، از دیگر عواملی است که به نقاش در موفقیت کمک زیادی خواهد کرد.