۰ نفر

مراسم قرعه کشی وام بازنشستگان انجام شد

ربیعی:افزایش کف حقوق بازنشستگان درسال۹۷/ رفع مشکل پرداخت حقوق فولادی‌ها

۷ آذر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۴
کد خبر: 234341
ربیعی:افزایش کف حقوق بازنشستگان درسال۹۷/ رفع مشکل پرداخت حقوق فولادی‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعى، در مراسم قرعه کشی وام ضروری بازنشستگان کشوری گفت: زمانی که وزارت رفاه را تحویل گرفتم حداقل حقوق بازنشستگان ۴۸۰هزار تومان بود، ولی درسال جاری به یک میلیون و ۱۵۰هزار تومان رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین علی ربیعی تصریح کرد: برای سال آینده هم بودجه‌های خوبی درنظر گرفته شده تا کف حقوق بازنشستگان بیش از این افزایش یابد.

وی گفت: از بین یک میلیون و 358هزار نفرى که حقوق‌بگیر صندوق بازنشستگی هستند، 623هزار و 307نفر در این قرعه‌کشى ثبت‌نام کردند.

ربیعی همچنین افزود: مبلغ 4میلیون تومان وام براى 300هزار نفر از ثبت‌نام کنندگان به‌صورت قرعه کشى شده اعطا مى‌شود و بازپرداخت این وام  36ماهه از قرار هر ماه 120هزارتومان است.

در این نشست ربیعی از تخصیص بودجه ای برای گردشگری سالمندی خبر داد و گفت: این برنامه در حال بررسی است و باید برای بازنشستگان برنامه گردشگری درنظر گرفته شود.

او درباره اعطای وام به بازنشستگان زلزله زدگان کرمانشاه توضیح داد: به بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تامین اجتماعی مناطق زلزله زده کرمانشاه وام 4 میلیونی بدون قرعه کشی از هفته اینده اعطا می شود.

وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی همچنین از در نظر گرفتن حقوق پایدار  برای بازنشستگان فولادی ها خبر داد.

ثبت نام 623 هزار بازنشسته برای دریافت وام

عباس رشیدی،  مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگان کشور نیز درباره تعداد حقوق بگیران صندوق بازنشستگی کشور گفت: تعداد بازنشستگان حقوق بگیر صندوق بازنشستگی یک میلیون و 364 هزار نفر هستند و در مقطعی که ثبت نام قرعه کشی وام گیرندگان آغاز شد تعداد افراد حقوق بگیر بازنشسته از صندوق به یک میلیون و 358 هزار نفر رسید.

وی افزود: از تاریخ 22 مهر که ثبت نام شروع شد تا 21 ابان ماه که آخرین مهلت ثبت نام بود 623 هزار و 307 نفر در این قرعه کشی ثبت نام کردند.

رشیدی درباره شرایط بازپرداخت این وام اضافه کرد: این وام قرض الحسنه است و فقط 4درصد کارمزد به آن تعلق می‌گیرد. بازپرداخت این وام  36 ماهه از قرار هر ماه 120هزارتومان است

مدیر کل امور فرهنگی اجتماعی صندوق بازنشستگی به افزایش اعتبار وام نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت:  وام اعطایی به بازنشستگان در سال گذشته  750 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 96 به 1200 میلیارد افزایش یافت و اعتبار این وام برای هر نفر از 3 میلیون تومان به 4میلیون تومان افزایش یافته است که این وام  با قید قرعه کشی به 300 هزار نفر از بازنشستگان تعلق می گیرد.

رشیدی درباره زمان اعطای این وام خاطرنشان کرد:  این وام 12 ماهه بدست می رسد و طبق قرعه کشی که انجام شد طی 10 روز آینده دو مرحله اول از این وام پرداخت می‌شود و 10 مرحله باقی مانده در 10 ماه آینده اعطا می‌شود.

او در پایان تاکید کرد: تقریبا پوشش 90 درصدی در زمینه وام داشتیم و پیش‌بینی این است کسانی که تا کنون وام دریافت نکرده اند در اولویت دریافت وام هستند.
جزئیات قرعه کشى وام بازنشستگان در سایت این صندوق به آدرس www.cspf.ir منتشر شده است.