۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

نظارت‌های بهداشتی بر روی محصولات صورت می‌گیرد

۲۶ اسفند ۱۳۹۸، ۲۲:۲۲
کد خبر: 425253
نظارت‌های بهداشتی بر روی محصولات صورت می‌گیرد

مدیرعامل شرکت صنایع تخم مرغ تلاونگ گفت: در حال حاضر بیماری مشترکی میان مرغ و انسان وجود ندارد لذا دغدغه‌ای در این خصوص نیست.

اقتصادآنلاینسارا محسنی؛ مهدی معصومی، مدیرعامل شرکت صنایع تخم مرغ تلاونگ در گفت وگو با اقتصادآنلاین گفت: صنعت مرغداری تاکنون پاک بوده و تخم مرغ‌ها و مرغ‌هایی که به صورت بسته بندی بوده و در کارخانجات درحال تولید هستند، تمام نظارت‌های بهداشتی بر روی آنها صورت می‌گیرد و جای نگرانی نیست.

وی افزود: درخصوص پرسنل شرکت باید گفت که تمامی استانداردهایی که وزارت بهداشت اعلام کرده در مراکز درحال اجرا است و به دلیل بالا بودن تعداد افراد در مراکز تولیدی، حساسیت‌ها و سخت گیری‌های بیشتری اعمال شده و در زمینه تهیه مواد اولیه و مواد غذایی که در مراکز مجاز، بسته بندی می‌شوند، نگرانی وجود ندارد.

معصومی تصریح کرد: درحال حاضر، صادرات مرغ و تخم مرغ آزاد است اما در برخی موارد، کشورهایی که مصرف کننده هستند ممکن است مرز خود را باز کنند یا آن را بسته نگه دارند. با توجه به اینکه مقدار و عدد صادرات ناچیز است، اثری در داخل کشور یا کشور مقصد ندارد و در حال حاضر، صادرات صورت می‌گیرد مگر اینکه مرزها بسته شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع تخم مرغ تلاونگ اظهار داشت: درحال حاضر، عمده تمرکز بر صنعت غذایی است و دولت نیز نگاه ویژه‌ای به این بخش دارد. دولت فعالیت صنایع غذایی، دارویی و بهداشتی را مجاز دانسته و تاکنون مشکلی در تولید وجود نداشته است. باتوجه به اینکه مازاد توزیع مرغ و تخم مرغ وجود دارد، مانعی در تولید ایجاد نشده است و دولت نیز مانند قبل دقت نظر خود را در این بخش‌ها دارد.

وی بیان کرد: تولیدات مواد غذایی مانند تخم مرغ، روزانه است و میزان مشخصی تولید و به همان میزان نیز، مصرف می‌شود. اگر در یک روز، خرید بیش از اندازه صورت گیرد، ممکن است با کمبود مواجه شویم اما در روز بعد جبران خواهد شد.

معصومی اضافه کرد: تولید ما، مازاد نیاز کشور است. ممکن است ذهنیت‌هایی در خصوص کمبود محصولات در شرایط فعلی به وجود آید اما این ذهنیت‌ها حداقل درمورد محصولاتی مانند مرغ، تخم مرغ، شیر و نان و... صادق نیست. تولید کم یا زیاد نشده و به اندازه مصرف روزانه، تولید می‌شود.