۰ نفر

در گفت وگو با اقتصادآنلاین مطرح شد:

قیمت هتل‌های هما به نسبت نرخ تورم افزایش پیدا نکرده است

۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۵:۰۳
کد خبر: 384658
قیمت هتل‌های هما به نسبت نرخ تورم افزایش پیدا نکرده است

مدیرعامل شرکت گروه هتل های هما گفته است که به میزان افزایش نرخ تورم، نرخ هتل ها افزایش پیدا نکرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، اصغر خیامیان، درگفت و گو با خبرنگار اقتصاد آنلاین گفت: هتل های پنج ستاره در مقایسه با دیگر هتل ها نسبت به تقاضا مقاومت پذیری بیشتری ازخود دارند زیرا این هتل ها به دلیل اینکه کالای لوکسی محسوب می شوند، نمی توان تناسبی را میان نرخ میانگین و نرخ تورم به وجود آورد.

وی،افزود:تصور می شدکه با افزایش نرخ تورم ضریب اشغال هتل ها هم کاهش پیدا کند اما این اتفاق صورت نگرفت و می توان با استفاده از نرخ های ترکیبی و تخفیفات، درصد اشغال را حفظ کرد.

خیامیان در واکنش به احداث هتل های هما در شهرهای دیگر گفت: مهم ترین شهری که اکنون برای تاسیس هتل درنظر گرفته شده،شهر اصفهان بوده که  با توجه به داشتن زمین اگر تعاملات با شهرداری به خوبی پیش برود و موانع برداشته شود، اولین الویت احداث هلت در این شهراست.

مدیرعامل شرکت گروه هتل های هما، تصریح کرد: گروه هتل های هما به دلیل اینکه وابسته به سازمان تامین اجتماعی هستند، سعی می شود از پتانسیل های این سازمان و به خصوص شرکت های تابعه شستا استفاده کرد.

او افزود: شرکت ها و هلدینگ مجموعه شستا برای خدمات رفاهی و مراسم هااز مجموعه هتل های هما استفاده می کنند و بدین وسیله کمبود ناشی از عدم ورود مهمانان کمی پر می شود اما نرخی که برای مهمانان خارجی استفاده می شود را نمی توان برای کارکنان این مجموعه درنظر گرفت و نرخ میانگین کاهش می یابد.

خیامیان با اشاره به تاثیر عوامل مختلف بر صنعت هتلداری کشور گفت: صنعت هتلداری وابسته به عوامل متعددی از جمله موضوعات سیاسی و اقتصادی است و هرچه به سمت شرایط بحرانی پیش برویم، کاهش تقاضا رخ می دهد.

وی،اضافه کرد: اکنون نیز بسیاری از مدیران و وزرا به کارمندان خود توصیه می کنند که جلسات و گردهمایی ها را کاهش داده یا از مهمان سراهای داخلی استفاده کنند.

مدیرعامل گروه هتل های هما با تاکید بر افزایش یافتن هزینه ها بیان کرد: با وجود اینکه هزینه ها افزایش پیدا کرده  اما هتل ها به گونه ای با افزایش خدمات سعی می کنند درصد اشغال را بالا ببرند و این هرینه ها را جبران کنند.

او گفت:صنعت هتلداری کشورجدی گرفته خواهد شد به شرطی که شرایط مساعد باشد و سال 1393 را میتوان بهترین وضعیت در هتل ها و بیشترین درصد اشغال گردشگران و مهمانان خارجی دانست  اما اکنون مراودات خارجی به پایین ترین سطح خود رسیده است.

خیامیان افزود: باید خدمات و به طور کلی این صنعت را حفظ کرد تا بتوان  از شرایط بحرانی عبور کرد  هم چنین همکاری با شستا و بازار جدیدی که از سازمان تامین اجتماعی کسب کرده ایم، باعث شده است در سال 1397 شرایط گروه هتل های هما مناسب باشد اما این به معنی افزایش سودآوری نیست.