۰ نفر

والیبال ایران از رسیدن به المپیک بازماند

۲۱ مرداد ۱۳۹۸، ۲:۵۴
کد خبر: 372975
والیبال ایران از رسیدن به المپیک بازماند

تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل روسیه نتوانست سهمیه حضور در بازی‌های المپیک را به دست بیاورد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، تیم ملی والیبال ایران از ساعت ۲۰:۳۰ دیروز در سومین مسابقه خود در رقابت‌های انتخابی المپیک به مصاف روسیه رفت و با نتیجه سه بر صفر مقابل این تیم شکست خورد. سه ست این بازی با امتیازات ۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۳ و ۲۵ بر ۲۳ به سود روسیه رقم خورد.

ایگور کولاکوویچ که در مسابقه قبلی با مکزیک تیم دوم خود را روانه میدان کرده بود، در این بازی تیم ملی ایران را با ترکیب اصلی سعید معروف، امیر غفور، سیدمحمد موسوی، علی شفیعی، میلاد عبادی‌پور، پوریا فیاضی و محمدرضا حضرت‌پور به زمین فرستاد.

ایران در این بازی نتوانست مقابل قدرت اول حال حاضر والیبال جهان حرف چندانی برای گفتن داشته باشد. در ست سوم هم با اینکه شاگردان کولاکوویچ تا امتیازات پایانی، سه امتیاز از حریف پیش بودند، در نهایت اسیر سرویس‌های قدرتمند بازیکنان روسیه شدند و شکست خوردند. تعداد اشتباهات بازیکنان ایران هم در این مسابقه زیاد بود.

غفور در این بازی ۱۷ امتیاز به دست آورد و امتیازآورترین بازیکن ایران بود ولی تلاش او برای پیروزی تیم ملی حتی در یک ست هم کافی نبود. غفور ۱۵ امتیاز با اسپک و ۲ امتیاز با سرویس گرفت.
رقابت‌های انتخابی المپیک از ۱۸ تا ۲۰ مرداد در ۶ گروه چهار تیمی برگزار شد و در نهایت، تیم برتر هر گروه سهمیه المپیک را کسب کرد.ایران که در دو بازی قبلی خود کوبا و مکزیک را شکست داده بود، برای صعود به المپیک باید روسیه را هم از پیش رو برمی‌داشت اما با نتیجه دیروز این روسیه بود که بلیت توکیو را کسب کند.

ایران به همراه روسیه، کوبا و مکزیک برای به دست آوردن یک سهمیه المپیک، در سنت‌پترزبورگ به مصاف هم رفتند.

نتایج ایران در انتخابی المپیک

جمعه ۱۸ مرداد ساعت ۱۷:۳۰، ایران ۳ - کوبا ۲

شنبه ۱۹ مرداد ساعت ۱۷:۳۰، ایران ۳ - مکزیک ۰

یکشنبه ۲۰ مرداد ساعت ۲۰:۳۰، ایران ۰ - روسیه ۳

با از دست رفتن سهمیه المپیک در این مسابقات، ایران باید در مسابقات انتخابی قاره آسیا دوباره شانس خود را امتحان کنند. مسابقات انتخابی المپیک در آسیا از ۱۶ تا ۲۲ دی با حضور هشت تیم برتر قاره برگزار می‌شود و در نهایت قهرمان مسابقات به المپیک می‌رسد.