۰ نفر

تصویر و تماشا در جشنِ تصویر سال

۱۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۱۴
کد خبر: 339134
تصویر و تماشا در جشنِ تصویر سال

شانزدهمین جشنِ تصویر سال، بنا بر سنت هر ساله در خانه‌ی هنرمندان برپاست. به گزارش خبرنگارِ اقتصاد هنر آنلاین، این جشن در بخش های متنوعی طراحی و اجرا شده.

در بخشِ نمایش فیلم، به مدت 20 روز در دو سالن نمایش داده می شوند و فیلم‌های برگزیده سه جشنواره سینما حقیقت، فیلم کوتاه تهران و جشن خانه سینما  اکران شدند. تالار ناصری در دو سانس و تالار شهناز در سه سانس به نمایش فیلم می پردازند.

در بخشِ نمایشگاهی نیز تعداد قابل توجهی کارتون، کاریکاتور، عکس و گرافیک به نمایش در آمده است.

در گالری بهار عکس های جوانان زیر 25 سال با عناوین خبری، ورزشی و مستند اجتماعی و در گالری تابستان بخش آزاد با موضوعات مستند اجتماعی و نگاهی دیگر نمایش داده شده.

در گالری پاییز عکس‌های خبری، ورزشی و در گالری زمستان عکس های جوانان زیر 25 سال در بخش عکاسی نگاهی دیگر، هنر و هنرمند و هم چنین بخش آزاد پیش روی مخاطبان قرار گرفته است.

گالری ممیز برای تصویر سال، به گزیده‌ی کارتون و کاریکاتورهای مطبوعاتی منتشر شده در سال 1397 و نیز بخش کاریکاتورها، گرافیک اختصاص دارد. در همین گالری و در بخش مسابقه عکس "ایران ما" 327 عکس به شکلِ ویدئویی در مدت زمان 15 دقیقه و 30 ثانیه نمایش داده می شود. این ویدئو همراه با موسیقیِ فردین خلعت‌بری اجرا شده.

در گالری میرمیران، پروژه‌ی عکاسی از مناطق محروم (که با همراهی و حمایت مالی و معنوی کمیته امداد از سال 1394 آغاز شده است) به عنوان نمایشگاه جنبی در شانزدهمین جشن تصویر سال ارائه شده است.

در گالری نامی نمایشگاه عکس هایی در ابعادِ کوچک، تحت عنوانِ عکس های موبایلی به نمایش در آمده است.

مجله‌ی تصویر برای دو دهه یکی از تاثیرگذار ترین نشریات در زمینه‌ی هنر بوده است. این تاثیرگذاری با تغییر مشیِ نشریه از ماهنامه به سالنامه، همچنان ادامه دارد و "تصویرسال" یکی از مراجعِ اصلی هنرِ معاصر ایران، به خصوص در زمینه‌ی عکاسی است. شانزدهمین تصویر سال تا 24 اسفند ماه امسال ادامه دارد.