۰ نفر

در کافی شاپ مثل باکلاس ها رفتار کنید / آداب رفتار در کافه ها

۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۸:۵۳
کد خبر: 703372
در کافی شاپ مثل باکلاس ها رفتار کنید / آداب رفتار در کافه ها

همه افراد در زندگی خود به مکانی نیاز دارند تا از دنیای واقعی دور شوند و به جایی بروند که در آن خلوت کنند. یکی از آرامش بخش ترین مکان ها برای افراد می تواند کافی شاپ ها باشد.

اتیکت و نمونه یه رفتار باکلاس در کافی شاپ

به گزارش اقتصاد آنلاین، از آنجایی که این مکان عمومی جایگاهی برای همه نوع افراد می باشد، دارای یک سری آداب است که رعایت آنها برای هر فردی ضروری قلمداد می شود. آداب برخورد در کافی شاپ بسیار زیاد است و همینطور اهمیت و بازخورد آنها نیز بسیار بالست.

به همین دلیل ما در این مقاله می خواهیم 16مورد از مهم ترین آداب کافی شاپ رفتن را مورد بررسی قرار دهیم و در مورد اینکه چرا باید انها را رعایت کنیم، بحث می کنیم. پس با ما همراه باشید.

آداب کافی شاپ رفتن

شاید تا حالا به گوشتان نخورده باشد، ولی جالب است بدانید که کافی شاپ ها نیز مانند دیگر مکان های عمومی دارای آداب رفتاری خاصی هستند که رعایت آنها موجب ایجاد یه تعامل خوب رفتاری بین شما و باریستا می شود. شما با رعایت این اصول علاوه بر انکه به خود احترام گذاشته اید و موجب رضایتمندی دیگر افراد کافه می شوید بلکه این امر احترام اطرافیان نسبت به شما را به همراه دارد. بنابراین اگر شما رفتار خوبی داشته باشید، قطعاً باریستا تمام تلاش خود را می کند تا بهترین نوشیدنی را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه شما را با این آداب آشنا می کنیم.

همانطور که گفتیم رعایت آداب کافی شاپ برای هر فرد ضروری است. زیرا می تواند فضای مناسبی ایجاد کند که علاوه بر خود حال دیگران نیز از دیدن این برخورد ها خوب شود. البته این آداب زیاد هستند که ما به مهمترین موارد آن پرداختیم .

در کافی شاپ مثل باکلاس ها رفتار کنید

انواع آداب کافی شاپ رفتن : در هنگام سفارش خود به باریستا توجه کنید

سعی کنید به باریستا خود توجه کنید تا او بداند که کار مهمی را در قبال شما انجام می دهد. همچنین این امر باعث می شود تا بهترین نوشیدنی را در اختیار شما قرار دهد. در برخی مواقع به علت شلوغی کافه ها ، ممکن است آنها فراموش کنند که سفارش شما را به موقع تحویل دهند و نوشیدنی گرم شما سرد شود. وقتی این اتفاق می افتد، شما باریستاها را سرزنش می کنید و روز آنها و خودتان را خراب می کنید.

باریستا ها افرادی هستند پشت پیشخوان کافه که سفارشات شما را انجام می دهند.

1. انواع آداب کافی شاپ رفتن : صبور باشید.

هنگامی که نوشیدنی را سفارش می دهید، به اندازه کافی صبور باشید. شاید تهیه سفارش نوشیدنی شما به زمان بیشتری نیاز داشته باشد و یا باریستا مجبور شده به آشپزخانه برود و ماده خاصی مانند نوع شیر مورد نظر شما را تهیه کند. برخلاف آنچه که ممکن است به نظر برسد، در پشت پیشخوان چیزهای زیادی در حال انجام است و مواقعی نیز وجود دارد که ساده ترین سفارشات هم، زودتر از بقیه آماده نمی شوند.

در کل بسته به اینکه چه چیزی را سفارش می دهید، تهیه نوشیدنی های دست ساز کمی زمان می برد. بنابراین باید برای همه سفارشات خود صبور باشیم، مگر در مواقعی که برخی قهوه ها روی پیشخوان از قبل دم کرده و آماده هستند.

2. انواع آداب کافی شاپ رفتن : صندلی ها را گره نزنید.

اینکه برخی افراد در مکان های شلوغ با کمترین صندلی موجود، کیف یا کیف لپ تاپ خود را روی صندلی خالی بگذارند، کاری بسیار زشت و حتی بی توجه ای به دیگران قلمداد می شود. در عوض کیف خود را پشت صندلی که روی آن نشسته اید یا روی زمین قرار دهید. همیشه سعی کنید اگر تنها هستید، به یک میز کوچکتر بروید یا درهم ریختگی را به حداقل برسانید تا دیگران نیز بتوانند آنجا در کنار شما بنشینند.

3. انواع آداب کافی شاپ رفتن : با سیم خود مزاحم مردم نباشید.

اگر لازم است لپ تاپ یا تلفن خود را شارژ کنید، در یک محل نزدیک به پریز برق بنشینید تا بتوانید شارژر خود را به آن پریز وصل کنید که در غیر این صورت، سیم شارژر شما برای دیگران مزاحمت ایجاد خواهد کرد. این که شارژر شما دارای یک سیم طولانی است، به این معنی نیست که می توانید آن را به هر نقطه ای که افراد از آنجا عبور می کنند، وصل کنید. علاوه بر این ، در صورت افتادن لپ تاپ یا تلفن هوشمند گران قیمت شما و از بین رفتن آن تلخترین خاطره را خواهید داشت.

4.انواع آداب کافی شاپ رفتن : سر و صدا ایجاد نکنید

اگر می خواهید به موسیقی گوش دهید یا برخی از فیلم های اینستاگرام را تماشا کنید، سعی کنید یک هدفون به همراه خود داشته باشید. تصور کنید که وقتی هر فردی در کافه بخواهد به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهد، چقدر آلودگی صوتی ایجاد می شود.

5.انواع آداب کافی شاپ رفتن : سرعت اینترنت را کاهش ندهید

برخی از افراد کار در کافه ها را انتخاب می کنند، زیرا اینترنت خانه شان یا از کار افتاده است یا سرعت لازم را ندارد. هنگام بارگیری فایل های عظیم یا پخش فیلم، سرعت آن را برای دیگران کاهش می دهید. سعی کنید که با ملاحظه باشید. پس اگر متوجه شدید تعداد زیادی از مراجعه کنندگان از لپ تاپ خود استفاده می کنند، هر نوع پخش یا بارگیری را متوقف کنید.

6. انواع آداب کافی شاپ رفتن : میز خود را کمی تمیز کنید

برای نظافت میزهای شما پولی به پیشخدمت ها پرداخت نمی شود. بنابراین سعی کنید که اگر از یک میز استفاده کرده اید، بعد از بلند شدن آن را به خوبی تمیز کنید، زیرا با این کار علاوه بر آنکه شخصیت خود را نشان می دهید، بلکه باعث کار کمتر پیشخدمت ها نیز می شوید.

7.انواع آداب کافی شاپ رفتن :  فضا را اشغال نکنید

سعی کنید اگر در یک کافه شلوغ قرار دارید، برخی از کار های زمان بر خود را به خانه منتقل کنید تا فردی که برای نوشیدن یک قهوه به کافی شاپ می آید، معطل شما نباشد. شاید در این مواقع باریستا ها و خدمت کاران کافی شاپ به علت آنکه شما مشتری دائم آنها هستید، نتوانند به شما چیزی بگویند اما بهتر است خودتان این موضوع را درک کنید و فضا را برای مشتریان اشغال نکنید.

8.انواع آداب کافی شاپ رفتن : حیوانات خانگی را از غذا و نوشیدنی دور نگه دارید

بعضی از کافه ها مناسب حیوانات خانگی هستند و اجازه دارید حیوانات خانگی خود را به همراه بیاورید. من که خودم عاشق حیوانات هستم، از این ایده بسیار حمایت می کنم. با این حال، ما باید حیوانات خانگی خود را بشناسیم و اینکه آیا آوردن آنها به کافه های معمولی کار مناسبی است یا خیر. هنگام سرو غذا ، مطمئن شوید که حیوانات خانگی خود به میزها نزدیک نیستند.

9. انواع آداب کافی شاپ رفتن : ارزان قیمت نباشید و چیز های با کلاس را خریداری کنید

یکی دیگر از آداب کافی شاپ رفتن این است که همیشه وقتی وارد کافه می شوید سعی نکنید که فقط به دنبال چیز های ارزان قیمت باشید و به دنبال لیستی از ارزان ترین نوشیدنی ها باشید. بد نیست گهگاهی برای خود ارزش قائل شوید و بهترین نوشیدنی کافی شاپ را نیز امتحان کنید. در این مواقع کافی شاپ ها از داشتن مشتری هایی مانند شما خوشحال می شوند.

10.انواع آداب کافی شاپ رفتن : خرید اضافه در مواقع ماندگاری در کافه

وقتی کافه ها شروع به محدود کردن استفاده از Wi-Fi و پریز برق می کنند، تقریباً می توانیم دلیل این مسئله را بیان کنیم. این امر می تواند به دلیل استفاده بی رویه و بدون دلیل افراد از وای فای و فضای کافی شاپ باشد. در اینجا هیچ قانون قطعی وجود ندارد اما اگر می خواهید بیش از دو ساعت اقامت داشته باشید، خرید چیز اضافی انتخاب بهتری است. فقط یک فنجان قهوه یا یک تکه کیک دیگر خوب به نظر می رسد.

مثلا من به طور معمول ترجیح می دهم که برای صرف صبحانه را ساعت 10:30 صبح بروم ، سپس با سفارش یک فنجان قهوه یا کیک اضافی تا ساعت 12:30 بعد از ظهر به کار خود ادامه دهم. و قبل از ورود افراد برای ناهار، آنجا را ترک می کنم. اگر قصد اقامت طولانی تر را داشته باشم ، ناهار را نیز آنجا خواهم خورد.

11. انواع آداب کافی شاپ رفتن: هنگام سفارش از تلفن همراه خود استفاده نکنید

در حالی که به نظر می رسد تلفن همراه شما جزئی از بدن شما شده است و از ایجاد تعامل اجتماعی شما جلوگیری می کند، لطفاً هنگام سفارش تلفن خود را پایین بگذارید. تماس چشمی واقعی انسان و شاید یک لبخند و برخی صحبت های کوچک، روند سفارش را برای شما و باریستا دلپذیرتر و خوشایند تر خواهد کرد.

12. انواع آداب کافی شاپ رفتن : گستاخ نبودن

درست است که شما در برخی صبح ها به یک فنجان قهوه نیاز دارید تا سر حال شوید و مانند یک انسان عادی به کار خود ادامه دهید. اما هر چقدر هم صبح بدی داشته اید یا بسیار کسل هستید، اصلا نباید استرس خود را به باریستا منتقل تا انرژی منفی تری را دریافت کنید. همیشه مهربان و محترم باشید، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد. به هر حال، شما هرگز نمی دانید شخصی که قصد دارد قهوه شما را درست کند چه روزی را گذرانده است.

13. انواع آداب کافی شاپ رفتن : با صدای بلند صحبت کردن

هنگامی که درون کافه قرار دارید و می خواهید با دوست کناری خود صحبت کنید یا با تلفن گپ بزنید، صدای شما می تواند دیگران را اذیت کند، پس همیشه سعی کنید با صدای آرام حرف بزنید و مودب باشید. بسیاری از افراد برای استفاده از خلاقیت هنری خود، برای خواندن کتابی، گوش دادن به موسیقی و همینطور دور شدن از “دنیای واقعی” پرهیاهو به کافی شاپ ها می آیند تا به سادگی از یک لیوان قهوه داغ لذت ببرند، به خواسته آنها پیرامون آرامش و سکوت احترام بگذارید. باریستاها مجبور نیستند از شما بخواهند که صدای خود را پایین بیاورید.

14.انواع آداب کافی شاپ رفتن : بلاتکلیف بودن در پیشخوان

طبیعی است که اگر برای اولین بار به یک کافی شاپ مراجعه می کنید، تا حدی احساس راحتی نکنید و به چیزی که می خواهید بخرید فکر کنید. همچنین اشکالی ندارد که قبل از نزدیک شدن به پیشخوان برای ثبت سفارش، چند دقیقه بیشتر وقت بگذارید تا منوی ناآشنا را مرور کنید. به این ترتیب، نگران منتظر ماندن یا مطل شدن باریستا نباشید. اما در کل سعی کنید زمان زیادی را برای صرف فکر کردن برای انتخاب خود اختصاص ندهید. اگر سوالی دارید یا می خواهید توصیه ای را از طرف باریستا بشنوید، سوال خود را بپرسید. در این مواقع، آنها نوشیدنی عالی ای را برای شما آماده می کنند.

15. انواع آداب کافی شاپ رفتن : درخواست مکرر تعویض سرویس

اگر یک لاته وانیلی سفارش دادید و متوجه شدید که مزه آن به بدی مزه ادویه کدو تنبل است، نگران نباشید و از باریستا بخواهید تا سفارش شما را دوباره از نو انجام دهد. اما با این حال، از این ویژگی استفاده نکنید و دائما خواستار تغیر نوشیدنی نباشید.

1. انواع آداب کافی شاپ رفتن : عدم اتصال میز ها به یکدیگر

یکی دیگر از اداب رفتن به کافی شاپ این است که وقتی به صورت گروهی وارد یک کافی شاپ می شوید و یک میز ظرفیت تعداد گروه شما را ندارد، سر دو میز را به یکدیگر وصل نکنید. این امر می تواند باعث تنش در کافی شاپ شود. اگر خواستار این موضوع هستید، می توانید در ابتدا با باریستا یا پیشخدمت آن کافی شاپ صحبت کنید و ببینید که امکان جابه جایی میز ها وجود دارد یا خیر.

امیدواریم که از این مقاله رضایت کافی را داشته و اطلاعات مورد نیاز خود را در مورد مجموعه رفتار درون کافی شاپ به دست آورده باشید. ما در این مقاله با معرفی انواع آداب کافی شاپ رفتن ، در خدمت شما بودیم و اهمیت هر کدام را با یکدیگر مورد بررسی قرار دادیم. از شما دعوت می کنیم که برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر در مورد آداب رفتن به کافی شاپ وارد سایت ما شده و از دیگر مقالات ما نیز دیدن فرمایید. همچنین حتی می توانید برای پرسش هر نوع سوالی که می خواهید با ما تماس بگیرید.