۰ نفر

تهیه و تولید از نتایج واگذاری مجتمع های معدنی به بخش خصوصی خبر داد:

تولید ۴ برابری سرب نخلک با حضور بخش خصوصی

۳ بهمن ۱۳۹۸، ۷:۰۰
کد خبر: 411816
تولید ۴ برابری سرب نخلک با حضور بخش خصوصی

شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران از تولید ۴ برابری کنسانتره مجتمع سرب نخلک با حضور بخش خصوصی خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، ابوطالب اشکوری مدیر نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با بیان این مطلب گفت: مجتمع سرب نخلک قبل از واگذاری به بخش خصوصی، سالانه ۱۸۰۰ تن کنسانتره تولید می کرد اما این رقم پس از واگذاری، به ۸۰۰۰ تن افزایش یافت.

وی افزود: پیش از واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، ۱۵۰ نفر نیروی شاغل در مجتمع سرب نخلک داشتیم، اما بعد از واگذاری، تعداد نیروی شاغل، بیش از ۲ برابر افزایش یافت.

مدیر نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران خاطر نشان کرد: احداث واحد های تولید کنسانتره و شمش سرب، ازجمله برنامه های در دست اقدام این مجتمع است که توسط راهبر محقق خواهد شد.

افزایش تولید و اشتغال فروکروم جغتای پس از واگذاری

اشکوری با اشاره به افزایش تولید مجتمع فروکروم جغتای بعد از واگذاری، گفت: میزان تولید سالانه فروکروم این شرکت پیش از واگذاری، ۹ هزار تن بود که پس از آن، به ۱۴ هزار تن افزایش یافت. به دنبال واگذاری، نیروی انسانی نیز افزایش یافت.

وی ادامه داد: برنامه ریزی برای تولید ۲۵ هزار تن فروکروم (ظرفیت اسمی کارخانه)، از جمله برنامه های در دست اقدام مجتمع فروکروم جغتای است. همچنین، ساخت ۲ کارخانه تولید فرو سیلیس به ظرفیت هر کدام ۲۵ هزار تن، از دیگر برنامه های در دست اقدام این مجتمع است.

برنامه واگذاری سنگ آهک پیربکران و زغال سنگ گلندرود

مدیر نظارت شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران با اشاره به افزایش تولید و اشتغال شرکت های تابعه پس از واگذاری همچون فسفات اسفوردی و نفلین سینیت، تصریح کرد: در سال ۹۸، برنامه واگذاری مدیریت و راهبری مجتمع های سنگ آهک پیربکران و زغال سنگ گلندرود به بخش خصوصی را داریم.