۰ نفر

سازمان بهشت زهرا؛

تعداد فوتی های کرونایی تهران به ۳۰ نفر رسید

۲۳ بهمن ۱۴۰۰، ۱۶:۱۶
کد خبر: 610253
تعداد فوتی های کرونایی تهران به ۳۰ نفر رسید

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با اشاره به روند صعودی فوتی‌های کرونایی در تهران از شهروندان درخواست کرد تا حضور خود در این مجموعه را کاهش دهند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایلنا، «سعید غضنفری» مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) در پاسخ به سوالی درباره آمار فوتی‌های کرونایی بهشت زهرا در پیک ششم کرونا اظهار کرد: فوتی‌های روزانه بهشت زهرا (س) در حال حاضر ۱۷۰ نفر هستند که حداکثر به ۲۰۰ نفر نیز می‌رسد. 

او ضمن مقایسه آمار فوتی‌های بهشت زهرا (س) با اردیبشهت سال جاری گفت: در اردیبهشت ماه سال جاری که برای اولین بار رکورد فوتی‌ها در بهشت حضرت زهرا (س) شکسته شد، تعداد فوتی‌ها به نزدیک ۴۵۰ نفر رسید که حدود ۲۵۰ مورد از آن‌ها فوتی‌های کرونایی بودند و اکنون دربهشت حضرت زهرا (س) با این عدد فاصله بسیار زیادی داریم. به همین دلیل معتقدیم در مقایسه با تعداد فوتی‌ها در پیک‌های قبلی بهشت زهرا وارد پیک ششم نشده است. 

غضنفری در ادامه گفت: اما مقایسه فوتی‌های کرونایی در دو هفته اخیر که براساس آمار سالن عروجیان به ۵ نفر رسیده بود، این آمار هم اکنون به حدود ۳۰ نفر رسیده‌اند و باید بگوییم که با یک هشدار جدی روبرو هستیم و دو هفته کاملا صعودی را در آمار فوتی‌های ناشی از کرونا تجربه کرده‌ایم. 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) ادامه داد: از حدود ۱۷۰ تا ۲۰۰ نفر فوتی‌های روزانه، حدود ۵۰ الی ۷۰ نفر فوتی‌هایی هستند که به شهرستان‌ها اعزام می‌شوند. 

مدیر عامل سازمان بهشت زهرا (س) با بیان اینکه اگرچه این آمار در بهشت حضرت زهرا (س) حاکی از یک شرایط بحرانی نیست، گفت: اما باید سختگیری‌ها اعمال شود و درخواست ما از شهروندان این است که پروتکل‌ها را بیش از پیش رعایت کنند و حضور مردم و خانواده‌های داغدار در این مکان کمتر شود. به ویژه که به ایام پایانی سال و پنجشنبه و جمعه آخر سال و زیارت اهل قبور نزدیک می‌شویم. 

غضنفری در ادامه با اشاره به فعالیت نیروهای خدوم این سازمان در مجتمع عروجیان گفت: در مجتمع عروجیان با توجه به اینکه پرسنل این مجموعه در شرایط کرونایی آسیب دیده بودند، همه‌ی کارها دو شیفته شده است. در حالی که در دوران پیک کرونا همه کارکنان تک شیفت بودند و هر روز حضور داشتند، اما اکنون خدمات‌رسانی پرسنل به صورت ۲۴ ساعت کار و ۲۴ ساعت استراحت است و هنوز با وجود افزایش نسبی آمار فوتی‌های کرونایی این روند همچنان ادامه دارد. 

او با تاکید بر اینکه نگاه ما در بهشت حضرت زهرا (س) خدمت بی‌منت و ارائه خدمات مناسب به خانواده‌های داغدار است، گفت: تلاش ما خدمت بی‌منت به مردم و خانواده‌های داغدار است و تلاش کردیم تا برای مجتمع عروجیان خدماتی را در نظر بگیریم که حداقل هزینه توسط خانواده‌های داغداری که قدم بر چشم این سازمان می‌گذارند پرداخت شود.

یکی از این موارد که به تازگی اعلام شد، رایگان کردن بزرگترین پارکینگ مجتمع عروجیان بود که روزانه پذیرای ۱۵۰۰ دستگاه ماشین است و اکنون این مکان کاملا رایگان شده است. 

غضنفری گفت: خدمات دیگری نیز برای مجتمع عروجیان در نظر گرفته شده است که به زودی به همشهریان عزیز تهرانی اعلام خواهد شد. 

او در پایان تاکید کرد: در بهشت حضرت زهرا (س) هدف ما خدمت بی‌منت و تبدیل این سازمان از یک مجموعه درآمدی به مجموعه‌ای خدماتی درآمدی است.