۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

صبح زود بیدار شدن برای داشتن روزی موفقیت آمیز

۱۱ خرداد ۱۴۰۰، ۹:۲۰
کد خبر: 532613
صبح زود بیدار شدن برای داشتن روزی موفقیت آمیز

برنامه صبحگاهی مناسب می‌تواند بقیه روز شما را به روندی آرام و بدون استرس تبدیل کند. داشتن یک برنامه روتین صبحگاهی یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای بهبود صبح‌های شما است، به‌خصوص اگر شما فرد سحرخیزی نیستید.

به گزارش اقتصادآنلاین، در واقع، متخصصان سلامت به شدت توصیه می‌کنند که یک شروع ساختار یافته در صبح داشته باشید، زیرا این امر بستر را برای یک روز آرام‌تر و سودمندتر تنظیم می‌کند.

چرا شما به یک روتین صبح گاهی نیاز دارید؟

  • استرس کم‌تر

داشتن مراسم روتین صبحگاهی به شدت تعداد تصمیماتی که باید در صبح وقتی احساس کسالت می‌کنید بگیرید را کاهش می‌دهد و خستگی شناختی را کاهش می‌دهد و به شما کمک می‌کند که احساس تازه بودن را به دست آورید.

اگر آخر هفته باشد و یا در تعطیلات باشید، و یا وقت اضافی کمی داشته باشید، می‌توانید برنامه روتین کمتری داشته باشید. اما کمک می‌کند که یک برنامه ثابت بدون فکر داشته باشیم تا بیشتر صبح‌ها از آن بهره ببریم.

  • زمان بیشتر

و این چیزی است که وقتی به برنامه صبحگاهی خود عادت می‌کنید سریع‌تر و سریع‌تر از آن عبور می‌کنید و حتی زمان بیشتری را صرفه‌جویی می‌کنید. قبل از این‌که بدانید، میا‌ن‌بر‌هایی پیدا خواهید کرد که کار روتین شما را کارآمدتر و موثرتر می‌کنند.

مراسم صبحگاهی می‌تواند بین رفتن به سروقت در حالت ذهنی  آرام، مشتاق بودن برای شروع روز و یا دیر رسیدن به سرکار ، استرس‌ داشتن وبی حوصلگی تفاوت ایجاد کند.

چه چیزی را باید در برنامه صبحگاهی خود بگنجانید؟

واضح است که کارای روزمرهٔ شما شامل دوش گرفتن لباس پوشیدن و مرتب بودن می‌شود با این حال، در اینجا چند اولویت مهم دیگر نیز وجود دارد که باید به برنامه روزانه صبح خود اضافه کنید تا مطمئن شوید که انرژی و استقامت ذهنی لازم برای زندگی را به بهترین شکل ممکن همان‌طور که در روز جدید خواهید داشت، دارید.

  • ورزش صبحگاهی

ورزش کودکان

انجام ورزش صبحگاهی یکی از بهترین کار‌هایی است که می‌توانید برای سلامتی خود انجام دهید.زیرا باعث می شود بدن و ذهن شما  تحریک  پیدا ‌کند و بقیه روز شما را به حرکت درآورد. اگر نزدیک به باشگاه زندگی نمی‌کنید، به پیاده‌روی صبحگاهی یا دویدن فکر کنید. به‌محض اینکه هوای سرد صبح به‌صورت شما برخورد می‌کند هرگونه کسالتی هم ناپدید می‌شود. بااین‌حال، اگر نمی‌توانید صبح به باشگاه بروید و یا برای دویدن بروید، کمی کشش ساده انجام دهید و یا همراه با یک ویدئو تمرینی در خانه به تمرین بپردازید.

  • موزیک

می‌خواهید به محض بیدار شدن احساس انرژی داشته باشید؟ موسیقی را به برنامه روزانه صبح خود اضافه کنید. این کار آماده‌شدن برای کارروزانه  را بسیار لذت‌بخش‌تر و خیلی کم‌تر خسته‌کننده می‌کند، به‌علاوه، حالت روحی شما را تقویت می‌کند، و باعث می‌شود که شما احساس آمادگی بیشتری برای فتح دنیا داشته باشید!

  • زمان استراحت

یکی از مهم‌ترین چیز‌هایی که افراد موفق در برنامه روزانه صبح خود در نظر می‌گیرند، زمان استراحت است. در این لحظات آرام، ممکن است چیزی الهام‌بخش از یک طبیعت معنوی، دعا و خاطرات بخوانند.

این به‌ نوعی اتاق کنترل زندگی آن‌ها می‌شود، جایی که آن‌ها نعمت‌های خود را می‌شمارند و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که زندگی خود را به بهترین شکل می‌گذرانند و به‌سادگی به دستور العمل  دیگران واکنش نشان نمی‌دهند. زمان استراحت فرصتی برای شروع بهتر روز کامل است.

  • صبحانه سالم اما ساده

صبحانه

خوردن صبحانه سالم نه‌تنها انرژی شما را افزایش می‌دهد بلکه در طول روز اشتهای شما را کاهش می‌دهد. تا زمانی که به چیز‌های ساده مانند میوه، ماست، نان تست گندم کامل و یا بلغور جو پایبند باشید، مطمئن خواهید بود که تمام فواید سالم یک وعده غذایی مغذی را با کم‌ترین تلاش به دست خواهید آورد.

علاوه بر ورزش، موسیقی، زمان آرام و صبحانه سالم، شما ممکن است اجتناب از اینترنت و ایمیل را در صبح‌ها در نظر بگیرید چون تمام‌کاری که آن‌ها انجام می‌دهند این است که شما را از آنچه که واقعاً مهم است منحرف می‌کنند.

ایجاد یک برنامه روزمره صبح که شامل برخی از فعالیت‌هایی است که شما به نتیجه رسیده اید که برای شما مهم هستند چون آن‌ها شما را خوشحال می‌کنند و کیفیت زندگی شما را ارتقا می‌دهند، یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای شروع روز خوب و شروع زندگی با شرایط شما است.