۰ نفر

دستور صریح رییس‌جمهور برای مدیریت پسماند

۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۱۶:۵۷
کد خبر: 701713
دستور صریح رییس‌جمهور برای مدیریت پسماند

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: انباشت آلاینده‌های صنعتی و طبیعی در استان قزوین بیش از ۳۵ درصد جمعیت کشور از جمله استان‌های البرز، تهران و قزوین را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم ، معاون رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه با دستور رئیس‌جمهور مدیریت پسماند اولویت زیست‌محیطی نخست کشور قرار گرفته است، گفت: خوشبختانه در شهر سراوان پیشرفته‌ترین طرح مدیریت پسماند کشور را به صورت پایلوت اجرا کردیم و اگر معضلات پسماند سراوان حل شود، با تجربیات آن می‌توانیم مشکلات پسماند سایر نقاط کشور را به راحتی حل کنیم.

سلاجقه افزود: در بازه زمانی ۴ سال اخیر کارهای خوبی در سراوان صورت گرفته و از ورود پسماند به این شهر جلوگیری شده و پسماند موجود این شهر در مکانی محصور شده است و پوششی روی سایت پسماند سراوان قرار گرفته تا بارش باران منجر به تولید شیرابه زباله نشود و سایت پسماند این شهر کاملاً نسبت به محیط اطراف خود ایزوله شده است. همچنین طرح تبدیل شیرابه به آب قابل کشاورزی هم در سراوان اجرا شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه حقابه تالاب‌های کشور مشکلاتی داریم، ادامه داد: یکی از این تالاب‌ها تالاب صالحیه است که منبع اصلی تغذیه آن هم استان قزوین است، در حال حاضر به خاطر خشک‌سالی به منشأ تولید ریزگرد در کشور بدل شده است.

انتخاب ایران به عنوان میزبان نشست بین‌المللی گردوغبار جهان

سلاجقه با اشاره به موفقیت‌های کشور در حوزه دیپلماسی محیط زیست تصریح کرد: بر مبنای تجربیات موفق جمهوری اسلامی ایران سازمان ملل متحد ایران را به عنوان میزبان نشست بین‌المللی گردوغبار جهان انتخاب کرده که با هماهنگی وزارت خارجه این نشست در تیرماه برگزار می‌شود.