۰ نفر

باهوش ترین افراد متولد کدام ماه هستند؟ / ماه تولد ارتباطی به ضریب هوشی دارد؟

۲ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۵۱
کد خبر: 683404
باهوش ترین افراد متولد کدام ماه هستند؟ / ماه تولد ارتباطی به ضریب هوشی دارد؟

تغذیه، شرایط محیطی و ژنتیک در میزان هوش ذاتی افراد تاثیر گذار است اما فاکتور دیگری نیز وجود دارد که می توان فهمید چقدر باهوش هستید و آن ماه تولدتان است!

به گزارش اقتصاد آنلاین، ممکن است فکر کنید باهوش هستید ، اما آیا از متولد ماه سپتامبر باهوش‌تر؟متولدین ماه سپتامبر ظاهرا باهوش ترین افراد در کل سال هستند.

یک مطالعه منتشر شده در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی نشان داد که ارتباط واضحی بین ماه تولد و میزان هوش افرد وجود دارد و ببر این اساس باهوش ترین افراد شناسایی شدند.

این مطالعه با عنوان «سن شروع مدرسه و رشد شناختی» نشان داد که دانش‌آموزانی که در ماه سپتامبر به دنیا می‌آیند نسبت به بچه‌های متولد شده در ماه‌های دیگر معدل بالاتری دارند و جزو باهوش ترین افراد به شمار می روند.

اما هر کس دیگری که در 11 ماه دیگر سال متولد شده،نگران نباشد، اینطور نیست که هوش یک نوزاد سپتامبر عامل تداخل در سایر ماه های سال باشد و باهوش ترین افراد را صرفا از روی طالع بینی شناسایی کرده باشیم.

در این تحقیق مشخص شد سیستم آموزش به نوعی از افرادی که در ماه سپتامبر چشم به جهان گشوده اند حمایت بیشتری به عمل می آورد!

محققان دریافتند متولدین سپتامبر هنگام ورود به مدرسه نسبت به متولدین آگوست چند ماه بزرگتر هستند بنابراین به احتمال زیاد این اختلاف سنی نیز میتواند منجر به نمرات بهتر می شود. به نظر می رسد این یافته با این واقعیت تأیید می شود که متولدین ماه اوت(آگوست) - و 11 ماه دیگر که هنگام ورود به مدرسه جوان تر هستند - به احتمال زیاد پایین ترین نمرات را داشته اند بنابراین نمی توان از این تحقیق برداشت کرد که متولدین ماه های دیگر جزو باهوش ترین افراد نیستند.

با این حال، این مطالعه در فلوریدا انجام شده ، جایی که محدودیت ثبت نام مدارس در 1 سپتامبر است. در ایالت های دیگر آمریکا، مانند نیویورک، این محدودیت ممکن است تا 31 دسامبر باشد، که احتمالاً نتایج را تغییر می دهد و متولدین ماه های دیگر نیز جزو باهوش ترین افراد قرار می گیرند.

در عین حال، این مطالعه نشان داد که ، متولدین ماه سپتامبر کمترین میزان ارتکاب جرم و جنایت را دارند. بنابراین ممکن است چیزی در ماه نهم به عنوان جادو وجود داشته باشد که متولدین این ماه رو از سایرین متمایز می کند. 

کودک باهوش

حال برای آنکه متوجه شویم این تحقیق در ایران را نیز همان پاسخ را به ما می دهید به تاریخ تولد خودتان نگاه کنید؛ آیا شما و اطرافیانتان  در بازه زمانی 10 شهریور تا 8 مهر متولد شده اید؟ آیا فکر می کنید شما یا اطرافیانتان جزو باهوش ترین افراد هستید؟ 

به این بازه زمانی، نمراتی که در دوره تحصیل دریافت می کردید و گیرایی که هنگام تدریس معلم داشتید توجه کنید آن زمان متوجه خواهید شد شما نیز یک سپتامبری باهوش هستید یا این تحقیق فقط در فلوریدا نتیجه بخش بوده است.