۰ نفر

انواع سبک‌ های مبلمان اداری و میز اداری

۲۳ بهمن ۱۴۰۱، ۱۵:۰۹
کد خبر: 700914
انواع سبک‌ های مبلمان اداری و میز اداری

میز یکی از مهم‌ترین اجزای مبلمان اداری در هر شرکتی است. در واقع هیچ یک از کارهای روزانه اداری را نمی‌توان بدون کمک میز انجام داد.

میز یکی از مهم‌ترین اجزای مبلمان اداری در هر شرکتی است. در واقع هیچ یک از کارهای روزانه اداری را نمی‌توان بدون کمک میز انجام داد.

میزهای اداری برای ذخیره فایل‌ها و پوشه‌ها، اسناد مهم، نوشتن و نگهداری از سیستم کامپیوتری استفاده می‌شوند. بنابراین انتخاب میز اداری و به طور کلی مبلمان اداری مناسب می‌تواند به شما کمک کند بهره‌وری بالاتر و سازماندهی بهتری در محیط کاری خود داشته باشید.

نحوه انتخاب میز اداری مناسب

اولین فاکتوری که باید هنگام خرید مبلمان اداری به خصوص میز در نظر بگیرید؛ هدف شما از خرید و کاربری مورد نظرتان است.

به عنوان مثال در مورد محصولی مانند میز باید به این سوالات جواب دهید که آیا میز را برای استفاده از لپ تاپ می‌خواهید یا نوشتن؟ آیا از میز قرار است برای مدت طولانی استفاده کنید یا گهگاهی از آن استفاده خواهید کرد؟ با این حساب نوع کار و فعالیت‌تان می‌تواند تعیین‌کننده نوع مبلمان اداری مناسب برای شما باشد. در مرحله بعد باید تصمیم بگیرید که قرار است مبلمان تهیه شده را کجا دفترتان جای دهید.

با تعیین محل دقیق قرارگیری وسایل اداری، می‌توانید مطمئن شوید که ابعاد وسایلی که قرار است بخرید مناسب و استاندارد است یا خیر؟

میزاداری

انواع میز اداری

میزهای اداری جزء آن دسته از مبلمان اداری هستند که در اشکال و انواع مختلفی تولید می‌شوند؛ اما محصولات زیر تقریبا جزء میزهای پرفروش بازار بوده و کاربردهای بسیار خاص و ویژه‌ای دارند.

میز تحریر

میزهای تحریر معمولا کوچک‌تر از دیگر میزهای اداری هستند و از آنها برای مصارفی مانند نوشتن یا مطالعه استفاده می‌شود. این میزها از یک صفحه مستطیل شکل نازک تشکیل شده و فضای زیر پای آنها کاملا باز است. البته برخی از میزهای تحریر دارای کشوی کوچکی در طرفین هستند که برای نگهداری از نوشت‌افزار از آنها استفاده می‌شود.

میز تاشو

از میزهای تاشو برای رفع نیازهای موقت یا استفاده در فضاهای محدودی که باید دائما میز در آنها جابه‌جا شود استفاده می‌شود. این میزها از صفحه‌ای تشکیل شده که روی چهار پایه نازک سوار شده است و به راحتی می‌توان آن را جمع کرده و در کمد نگه داشت.

میز اجرایی

میزهای اجرایی یکی از استانداردترین میزهای موجود در بازار هستند که فضای ذخیره‌سازی زیادی برای نگهداری از وسایل کار دارند. معمولا صفحه روی این میز به اندازه‌‎ای بزرگ است که بتوان حتی کارهای پیچیده مانند نقشه‌کشی را روی آن انجام داد.

اغلب میزهای اجرایی دارای فضای کار مستطیل شکل بزرگی هستند و در زیر آنها هم فضای کافی برای پاها وجود دارد و هم چندین کشو و فایل چند طبقه کوچک در دو طرف تعبیه شده است.

میز متحرک

میزهای متحرک بست‌هایی دارند که مستقیما روی دیوار نصب شده و در واقع بدون پایه هستند. به همین خاطر بهتر است از این میزها برای نگهداری از اجسام سنگین استفاده نشود.

برخی از میزهای متحرک تا می‌شوند و برخی به طور دائم قابل نصب روی دیوار هستند. این میزها برای بهینه‌سازی فضا مناسب بوده و برای دفاتری که به سبک مینیمال چیدمان شده‌اند ایده‌آل هستند.

میز منشی

میز منشی به آن دسته از میزهای اداری گفته می‌شود که فضای ذخیره‌سازی زیادی دارند و می‌توان از آنها هم به عنوان میز تحریر و هم به عنوان میز کامپیوتر استفاده کرد.

میزهای منشی کوچک معمولا بسیار ساده طراحی می‌شوند. اما میزهایی که چند منظوره هستند معمولا به محل عبور سیم‌ها و کابل‌ها، محل قرارگیری مانیتور و فضای اختصاصی صفحه کلید مجهز می‌شوند. علاوه بر این در طراحی و تولید آنها فضای کافی برای جاگیری راحت لپ تاپ و ماوس نیز در نظر گرفته می‌شود.

میز کامپیوتر

این میزها برای دسکتاپ‌های کلاسیک که علاوه بر کیس حاوی مانیتور، کیبورد و موس جداگانه هستند طراحی شده‌اند. میزهای کامپیوتر دارای فضاهای کوچک یا قفسه‌های اضافی برای قرار دادن سایر وسایل الکترونیکی مانند صفحه کلید هستند.

گاهی اوقات در قسمت بالایی میزهای کامپیوتر یک قفسه یا طبقه بازطراحی می‌شود که برای نگهداری از اسپیکرهای دستگاه مناسب است.

ابعاد و اندازه‌هایی که برای تولید این محصول استفاده می‌شوند بستگی به کاربری میز دارد. مثلا میزهای کامپیوتر بزرگ برای افرادی که هم قرار است از دسکتاپ استفاده کنند و هم دفتر و کتاب، مناسب هستند. اما میزهای کوچک کامپیوتر فقط برای استفاده از لپ تاپ طراحی شده‌اند.

میزاداری

میز ایستاده یا میز قابل تنظیم

همانطور که می‌دانید نشستن‌های طولانی مدت می‌تواند مضرات بسیاری برای بدن داشته باشد. به همین خاطر جدیدا مدل‌های بسیار جذابی از میزها اداری روانه بازار شده‌اند که کاربران می‌توانند با تنظیم ارتفاع آنها، به صورت ایستاده از میز استفاده کنند. به این ترتیب کارکنان هم می‌توانند تحرک بیشتری داشته باشند و هم خطرات پشت میز نشینی طولانی مدت را کاهش دهند.

میز تحریر L شکل

میز L شکل یک نوع میز اداری مدرن است که با فرم خاص خود می‌تواند فضای اداری را بهینه کند. میزهای L شکل دارای دو ضلع عمود بر یکدیگر هستند که معمولا طول آنها یکسان است. این میزها برای گوشه اتاق طراحی شده و باعث می‌شود که از فضاهای مرده اتاق نیز بتوان بهترین استفاده را کرد.

میز کنفرانس

میز کنفرانس یک نوع میز اداری بسیار پرکاربرد در دفاتر است که با ابعاد بزرگ خود محلی را برای گردهمایی و برگزاری جلسات کاری فراهم می‌کند. اگر می‌خواهید یک دفتر کاملا مجهز داشته باشید؛ حتما باید بزرگ‌ترین اتاق آن را به عنوان اتاق کنفرانس در نظر گرفته و آن را با یک میز کنفرانس بزرگ و جادار و چند صندلی اداری مخصوص نشستن دور این میز تجهیز کنید.

همه افراد دارای ترکیبی منحصربه‌فرد از ترجیحات، سلایق و نیازها هستند. به عنوان مثال برخی از افراد نوع شغل و فعالیت‌شان به نحوی است که نیاز به فضای نوشتن بیشتری دارند و برخی از افراد نیز فعالیت‌شان مرتبط با نگهداری از اسناد و مدارک است. بنابراین این دو کاربر باید با تجهیزات و مبلمان اداری متفاوتی دفاتر کاری خود را تجهیز کنند. با این وجود خوشبختانه از آنجایی که انواع مختلفی از میزها و مبلمان اداری در بازار وجود دارد؛ با مراجعه به بورس فروش این محصولات، فارغ از نیازهایی که دارید قطعا می‌توانید مبلمانی را پیدا کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کرده و ظاهر محیط کارتان را نیز زیباتر کند.

برای خرید این محصولات ابتدا باید تصمیم بگیرید که به چه نوع میز یا مبلمان اداری نیاز دارید و خرید کدامیک از آنها می‌تواند بهتر پاسخگوی نیاز شما باشد. در گام بعدی باید با توجه به ابعاد دفتر کارتان و رنگ غالبی که برای طراحی دکوراسیون آنجا استفاده کرده‌اید؛ در مورد اندازه مبلمان و رنگ آن تصمیم بگیرید. به این ترتیب می‌توانید دفتر کار خود را به بهترین شکل دیزاین و تجهیز کنید.