۰ نفر

رتبه برتر کنکور ریاضی رمز موفقیتش را بازگو کرد

۱۱ مرداد ۱۴۰۱، ۱۶:۲۵
کد خبر: 658049
رتبه برتر کنکور ریاضی رمز موفقیتش را بازگو کرد

امیرهمایون شریفی‌زاده اهل گرگان که رتبه چهارم کنکور ریاضی و فنی ۱۴۰۱ را کسب کرده گفت: هرگز در کلاس‌های آن‌لاین و حضوری کنکور شرکت نکردم و فقط در مقطعی از زمان آمادگی برای حضور در این آزمون با چند نفر از دوستانم از کلاس خصوصی دبیران خود در دبیرستان استفاده کردم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: با تجربه ای که از شرکت در کنکور به دست آوردم معتقدم نباید دانش آموزان خود را درگیر شرکت در کلاس کنکور و استفاده از کتاب‌های خاص کنند بلکه می‌توانند با هدف‌گذاری دقیق و استفاده از منابع کافی، با شروع مطالعات از تابستان برای قبولی در رشته مورد علاقه خود تلاش کنند.

نفر چهارم رشته ریاضی و فنی کنکور ۱۴۰۱ ادامه داد: از تابستان سال گذشته با مطالعه روزانه حدود چهار ساعت، درس خواندن برای کنکور را آغاز کردم و در دو ماه منتهی به برگزاری آزمون، مدت زمان مطالعه و مرور کتاب و منابع را به ۹ ساعت افزایش دادم.

کنکور

در کنار مطالعه منابع درسی از یاد خدا غافل نبودم

شریفی‌زاده ادامه داد: در کنار مطالعه منابع درسی از یاد خدا غافل نبودم و در کنار آماده‌شدن برای حضور این رقابت هر ماه یک بار قرآن کریم را ختم می‌کردم و کسب این رتبه را از برکت معنویت قرآن و نماز می‌دانم.

وی افزود: پس از شنیدن خبر کسب رتبه چهارم کنکور، نفس راحتی کشیدم چون به گمانم توانستم پاسخ زحمت خانواده و به خصوص مادرم را که قریب یکسال همه اسباب آرامش و تمرکزم برای کسب این رتبه را فراهم کرد بدهم و شرمنده آنان نشوم.

شریفی‌زاده ادامه داد: هدف اولم از شرکت در کنکور امسال و برنامه‌ریزی برای کسب رتبه عالی در این رقابت علمی، تحصیل در رشته مهندسی کامپیوتر یکی از دانشگاه‌های برتر کشور بود که به لطف کسب این رتبه، به هدف برزگ و مهم زندگی دست پیدا خواهم کرد.

بیش از یک میلیون ۱۵۷هزار داوطلب مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دولتی شدند که حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در سال جاری پذیرش می‌شوند.

یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر در کنکور ۱۴۰۱ معادل ۸۹ درصد داوطلبان مجاز به انتخاب رشته شدند.