۰ نفر

راهکارهای ساده برای اینکه بفهمید دزد وارد خانه شما شده است

۳۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۳۲
کد خبر: 654957
راهکارهای ساده برای اینکه بفهمید دزد وارد خانه شما شده است

برای کسانی که فکر می‌کنند دزد وارد خانه‌شان شده است، راه‌های ساده‌ای وجود دارد تا بفهمند درست است یا نه.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سایت طلا، یکی از ساده‌ترین راه‌ها این است که یک نخ نازک را در جلوی درب بچسبانید. وقتی در باز می‌شود، نخ پاره می‌شود. باید مراقب باشید هنگام ترک کردن آپارتمان تله خود را خراب نکنید. البته، این روش فقط در صورتی کار می‌کند که درب داخل باز شود.

مهره ها

مهره

اگر یک لیوان پر از مهره‌ را نزدیک درب ورودی قرار دهید، مطمئناً وقتی در باز می‌شود، همه آنها ریخته می‌شوند. البته، درب باید به سمت اتاق باز شود. به احتمال زیاد، دزد سعی می‌کند مهره‌ها را جمع کند، بنابراین همه آن‌ها را از قبل بشمارید و دقیقاً به یاد داشته باشید که لیوان را کجا گذاشته‌اید.

یک بیسکویت زیر (پادری)

پادری

یکی دیگر از راه‌های «کلاسیک» این است که یک کوکی زیر قالیچه درب ورودی بگذارید. اگر شخصی به خانه شما بیاید، به احتمال زیاد پایش را روی بیسکویت می گذارد و بدون اینکه متوجه شود آن را خرد می کند.

فناوری مدرن می‌تواند ردیابی یک دزد را ساده کند. برای مثال، اگر مشکوک شدید که شخصی کابینت‌های شما را بررسی میکند ، فقط قبل از خروج از آن‌ها عکس بگیرید. پس از بازگشت، تصویر را با آنچه در مقابل خود می بینید مقایسه کنید و تغییرات را بررسی کنید.

برنامه ضبط صدا

امروزه، بیشتر مردم یک تلفن هوشمند قدیمی دارند که دیگر کسی از آن استفاده نمی‌کند. یک برنامه ضبط صدا نصب کنید و دستگاه را در سالن پنهان کنید. البته، این روش فقط در صورتی کار می‌کند که برای مدت کوتاهی خانه را ترک کنید زیرا باتری دستگاه پس از چند ساعت تمام میشود.

رنگ بی رنگ

در ورودی را باز کنید، دستگیره در را تمیز کنید و روی آن رنگ بی رنگ بپاشید. بدون دست زدن به دستگیره آپارتمان را ترک کنید. دزدها قطعاً اثر انگشت خود را روی آن می‌گذارد. برای دیدن اثر انگشت از اشعه ماوراء بنفش استفاده کنید.

یک لیوان آب

لیوان آب

تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک لیوان آب درست دم درب خانه بگذارید. وقتی در باز می‌شود، روی شیشه می‌کوبد و آب جذب قالیچه کنار درب می‌شود. تشک احتمالاً طی چند ساعت خشک می‌شود، بنابراین این روش فقط در صورتی باید استفاده شود که برای مدت کوتاهی از خانه خارج میشوید.

مانیتور کودک

اگر خرید دوربین مخفی خیلی گران است، می‌توانید از یک نمایشگر کودک معمولی برای دیدن افراد به صورت آنلاین استفاده کنید. اگر خانه شما به اندازه کافی بزرگ است، کافی است آن را در سالن پنهان کنید و از آپارتمان همسایه یا از اتاق دیگری آن را نگاه کنید.