۰ نفر

همه چیز درباره کشور کانادا

۲۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۰۰
کد خبر: 654274
همه چیز درباره کشور کانادا

کانادا کشوری واقع در قاره آمریکای شمالی می باشد و دومین کشور بزرگ دنیا از نظر وسعت است. این کشور بر خلاف وسعتی که دارد، جمعیت کمی را در خود جای داده است. بیشتر جمعیت کانادا از مهاجران تشکیل شده است و به طور کلی این کشور بسیار مهاجر پذیر است. کانادا دارای منابع طبیعی و سرمایه های انسانی فراوانی است، سرمایه هایی که در پیشرفت این کشور نقش بزرگی داشته اند.

معرفی کانادا

کانادا جمعیتی حدود 37 میلیون نفر دارد و پس از روسیه دومین کشور پهناور جهان محسوب می شود. پایتخت این کشور اتاوا می باشد که دومین شهر بزرگ ایالت انتاریو است. مردم کانادا به دو زبان انگلیسی و فرانسه صحبت می کنند. این کشور اقتصادی قوی و رو به رشد دارد و بهترین گزینه برای سرمایه گذاری خارجی می باشد. از این رو کانادا به یکی از مقاصد مهم بازرگانان و تجار برای تجارت و سرمایه گذاری تبدیل شده است.

ایالت های کانادا (Provinces)

به دلیل نزدیکی کانادا به قطب شمال و سرمای شدید، حدود 80 درصد از این مساحت این کشور خالی از سکنه می باشد. بخش عظیمی از جمعیت این کشور در نزدیکی مرز با آمریکا زندگی می کنند و بیشتر ایالات های آن جمعیت بسیار پایین دارند و حتی بعضی از آن ها تراکم صفر دارند. کشور کانادا از 10 ایالت تشکیل شده است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم:

نام ایالت

نام مرکز

آلبرتا (Alberta)

ادمونتون (Edmonton)

انتاریو Ontario))

تورنتو (Toronto)

بریتیش کلمبیا (British Columbia)

ویکتوریا (Victoria)

نیوبرانزویک (New Brunswick)

فردریکتون (Fredericton)

مانیتوبا (Manitoba)

وینیپگ (Winnipeg)

نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)

سنت جانز (St. John's)

جزیره پرنس ادوارد (Prince Edward Island)

شارلوت ‌تاون (Charlottetown)

نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

هالیفاکس (Halifax)

ساسکاچوان (Saskatchewan)

رجاینا (Regina)

کبک (Quebec)

کبک (Quebec City)

تحصیل در کانادا

سالانه دانشجویان بین المللی بسیاری از سراسر جهان به قصد تحصیل در کانادا کشور خود را ترک می کنند. این کشور به دلیل داشتن دانشگاه هایی با استاندارد های جهانی، کیفیت آموزش، داشتن امکانات آموزشی فراوان و فرصت های شغلی بسیار، برای دانشجویان خارجی جذابیت زیادی دارد. هزینه تحصیل در کشور کانادا نسبت به بسیاری از کشور ها، مقرون به صرفه تر می باشد، اما با این حال باید به فکر هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور باشید. دانشجویان می توانند از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی از دانشگاه، بخشی از هزینه های تحصیل در این کشور را پوشش دهند. همچنبن برای تامین هزینه های خود، می توانند در حین تحصیل مشغول به کار شوند و درآمد کسب کنند. رشته های مهندسی، پزشکی، مدیریت و ... در کانادا دانشجویان زیادی را به خود جذب می کند. به دلیل نیاز کانادا به کادر درمان و سلامتی، شغل پزشکی در این کشور درامد بالایی دارد و همچنین از جایگاه اجتماعی خوبی برخوردار است. برای تحصیل پزشکی در کانادا موسسه میرداماد، راهنمایی های خوبی برای شما دارد که می توانید به به کار بردن آن ها پذیرش پزشکی کانادا را دریافت کنید.

همه چیز درباره کشور کانادا

مزایای زندگی در کانادا

به دلیل مزایای زیادی که زندگی در کانادا دارد، بسیاری از مردم علاقه مند هستند که به این کشور سفر کنند. در واقع کانادا به یک مقصد جذاب برای مهاجران سراسر دنیا تبدیل شده است. حال به برخی از مزیت های زندگی در کانادا می پردازیم:

  • داشتن دانشگاه های معتبر که در سطح جهانی معروف هستند و سالانه دانشجویان بین المللی زیادی را به حود جذب می کنند.
  • به دلیل مهاجر پذیر بودن کانادا، فرصت های یکسانی برای ورود مهاجران به بازار کار و تحصیل در دانشگاه ها وجود دارد.
  • به دلیل داشتن سیستم آموزشی مدرن، مدارس این کشور دانش آموزان را در مسیر درست پیشرفت قرار می دهند.
  • کانادا اقتصادی پیشرفته و گسترده دارد و قرارداد های همکاری زیادی با کشور هایی مثل آمریکا دارد.
  • نرخ بیکاری در کانادا پایین است و مردم در این کشور مشکل پیدا کردن شغل نخواهند داشت.
  • کشور کانادا به دلیل تعیین سیاست هایی برای جذب نخبگان از سراسر دنیا، به یک محیط عالی برای مطالعه و تحقیق برای اهل علم تبدیل شده است.
  • مهاجران در کانادا به دلیل وجود فرهنگ ها و تنوع نژاد، در این کشور کم تر احساس غربت می کنند.
  • هزینه زندگی در کانادا به خصوص اجاره خانه، نسبت به کشور های اروپایی و آمریکا، بسیار مقرون به صرفه می باشد.
  • طبیعت کانادا، داشتن آب و هوایی مطبوع و جنگل های سبز به جذابیت های این کشور می افزاید.
  • هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشور هایی اروپایی مقرون به صرفه تر می باشد.

کار در کانادا

در کشور کانادا به دلیل رشد و گسترش صنعت، بازار کار مناسبی وجود دارد. همین مسئله موجب شده دانشجویان بین المللی بعد از اتمام تحصیلات، به منظور یافتن شغل و برخورداری از درامد مکفی، به زندگی خود در این کشور ادامه بدهند. افراد متخصص و تحصیل کرده در کانادا می توانند درامد های خوبی داشته باشند و می توانند یک زندگی همراه با آرامش را در این کشور در کنار خانواده خود تجربه کنند. افراد بعد از چند سال کار در این کشور می توانند برای دریافت اقامت کانادا اقدام نمایند.

مهم ترین شهر های کانادا

همان طور که قبلا به آن اشاره شد، پایتخت کانادا شهر اتاوا می باشد، اما کانادا شهر های دیگری نیز دارند که جزو مهم ترین و بزرگ ترین شهر های این کشور محسوب می شوند. به طور کلی مهم ترین شهر های کانادا عبارتند از:

  • اتاوا (Ottawa)
  • مونترال (Montreal)
  • تورنتو (Toronto)
  • ونکوور (Vancouver)

هزینه زندگی در کانادا

  • هزینه اجاره خانه برای افراد مجرد بین 500 تا 1500 دلار کانادا می باشد که 1500 دلار برای اجاره یک امکانات یک خوابه با همه امکانات می باشد.
  • هزینه اجاره مسکن برای زوجین از 1000 تا 2500 دلار کانادا می باشد که 1000 دلار برای یک واحد مسکونی زیر همکف و 2500 دلار برای یک خانه مستقل و یا آپارتمان خواهد بود.
  • هزینه استفاده از موبایل حدود 40 تا 80 دلار، تلویزیون و بسته اینترنت حدود 80 تا 190 دلار و هزینه قبوض Hydro مبلغی بین 30 تا 80 دلار برای افراد مجرد خواهد بود.
  • برای زوجین هزینه استفاده از موبایل دو برابر شده و سایر هزینه های ذکر شده در آیتم قبلی یکسان خواهد بود.
  • هزینه مواد غذایی که یکی از اصلی ترین هزینه ها برای زندگی در کانادا می باشد برای یک نفر مجرد حدود 200 تا 600 دلار خواهد بود که این هزینه برای زوجین بین 350 تا 1000 دلار متغیر خواهد بود.
  • هزینه حمل و نقل ماهانه بین 100 تا 150 دلار و هزینه های جانبی بین 50 تا 250 دلار برای یک فرد مجرد تمام می شود.
  • برای زوجین هزینه حمل و نقل با کمی افزایش بین 250 تا 400 دلار و هزینه های جانبی حدود 150 تا 700 دلار خواهد بود.

لازم به ذکر است خانواده های که بچه دارند، 300 تا 400 دلار از دولت دریافت می کنند که می تواند در کاهش هزینه های زندگی، تاثیر گذار باشد.

در این مقاله سعی کردیم اطلاعات مفید و مختصری در مورد کشور کانادا در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، اما بررسی تمام جوانب درباره کشور کانادا در این مطلب نمی گنجد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کانادا و نحوه تحصیل در این کشور می توانید به کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی میر داماد مراجعه کنید.

این مطلب رپرتاژ آگهی می باشد و توسط تحریریه اقتصاد آنلاین تهیه نشده است.