۰ نفر

بر اساس اعلام محیط زیست استان تهران؛

آلودگی هوای کدام مناطق تهران بیشتر است؟

۲۳ مهر ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷
کد خبر: 474105
 آلودگی هوای کدام مناطق تهران بیشتر است؟

سکون و پایداری جوی از کیفیت هوا در تهران همچون دیگر شهرهای صنعتی کاسته و هوا برای گروه‌های حساس جامعه ناسالم است.

به گزارش اقتصادآنلاین، سکون و پایداری هوا طی روزهای گذشته باعث شد آلاینده‌های فصل سرما بر کیفیت هوای پایتخت غلبه کنند و تهران را در آستانه چهلمین روز با شرایط هوای ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دهند.

بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلایندگی هوای این کلانشهر طی ۲۴ ساعت گذشته بر روی عدد ۱۱۸ قرار داشته و طی ساعات گذشته نیز بر غلظت آلاینده‌های هوا افزوده شده و این عدد به ۱۲۲ واحد میانگین آلودگی افزوده شده است. در این مدت ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون کیفیت هوا را کاهش داده‌اند.

 این گزارش می‌افزاید: متوسط 24 ساعت گذشته کیفیت هوا در 4 ایستگاه پارک شکوفه-منطقه 14(154)،شهرداری منطقه 15(154)، شهرداری منطقه 21(153) و سوهانک-منطقه یک (151) در شرایط ناسالم است.

همچنین، براساس هشدار شماره 48 اداره کل هواشناسی استان تهران در تاریخ 21 مهرماه مبنی بر سکون نسبی جو، پایداری هوا و انباشت آلاینده‌ها تا ظهر پنجشنبه 24 مهرماه و احتمال ورود به شرایط ناسالم در روزهای آتی، توصیه می‌شود کلیه بیماران قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از فعالیت بدنی در فضای باز جدا خودداری کنند.

در بخش دیگری از این اطلاعیه آمده است: شهروندان دقت در هنگام سوختگیری در جایگاه‌ها و جلوگیری از سر ریز شدن بنزین و سایر سوخت‌ها داشته و از هرگونه فعالیت که منجر به افزایش آلودگی هوا شود، مانند روشن کردن آتش در معابر، سوزاندن لاستیک، عملیات قیرکاری و عمرانی و مانند آن خودداری کنند.