۰ نفر

جریمه نباید راهی برای فرار از مسوولیت در قبال سلامت جامعه باشد

۵ فروردین ۱۳۹۹، ۸:۲۷
کد خبر: 426648
جریمه نباید راهی برای فرار از مسوولیت در قبال سلامت جامعه باشد

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است که هیچکس نباید با توانایی پرداخت جریمه در قبال سلامت جامعه شانه خالی کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، کیانوش جهانپور بامداد سه شنبه در حساب توییتر خود نوشت: وضع جریمه مالی و افزایش عوارض بزرگراهی برای افرادی که محدودیت تردد و مسافرت را رعایت نمی‌کنند، عادلانه نیست.

وی ادامه داد: هیچکس نباید بتواند صرفا با تمکن مالی و توانایی پرداخت جرایم و عوارض حتی سنگین از محدودیت و ممنوعیت، احترام به حقوق دیگران و مسئولیت در قبال سلامت جامعه شانه خالی کند.

بر اساس این گزارش، علی رضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا در تهران روز یکشنبه در نامه‌ای به وزیر بهداشت پیشنهاد افزایش موقت عوارض بزرگراهی به میزان حداقل ۳ تا ۵ برابر برای خودروهایی که به مقاصد غیربومی مسافرت کرده‌اند را مطرح کرده بود.

همچنین، افزایش مبلغ جریمه حداقل به میزان ۲ تا ۳ برابر در صورت تخلف از قوانین راهنمایی و رانندگی برای خودروهای غیربومی که به سایر شهرستان‌ها مسافرت کرده‌اند و تخصیص منابع حاصل از آن به شهرستان مقصد و ارائه بنزین در جایگاه‌های سوخت به خودروهای غیربومی که به دیگر شهرستان‌ها مسافرت کرده‌اند، صرفاً با دریافت هزینه آزاد، یکی دیگر از پیشنهادات زالی به وزیر بهداشت بود.

در روزهای اخیر پیشنهادهایی مبنی بر افزایش عوارض بزرگراهی یا جریمه مالی برای افرادی که در روزهای شیوع کرونا اقدام به سفر کرده‌اند مطرح شده که واکنش‌های متفاوتی در بر داشته است.