۰ نفر

بیش از ۳هزار واحد مسکونی در زلزله «قطور» خسارت دید

۵ اسفند ۱۳۹۸، ۱۳:۵۱
کد خبر: 419436
بیش از ۳هزار واحد مسکونی در زلزله «قطور» خسارت دید

فرماندار خوی گفت: بر اساس آمار اولیه، زلزله بخش «قطور» این شهرستان به سه هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی روستایی در این منطقه خسارت زد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد عابدی افزود: به این تعداد از واحدهای مسکونی در ۲۸ روستای بخش قطور بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد خسارت وارد شده‌است.

وی افزود: مصدومان این زلزله و پس‌لرزه‌های آن تاکنون به 104 نفر رسیده است که ۸۵ نفر از از این مصدومان به صورت سرپایی درمان شده‌اند و باقی نیز در بیمارستان‌های خوی بستری هستند.

وی اضافه کرد: تاکنون مقدار قابل توجهی اقلام امدادی چادر، پتو و وسایل گرمایشی و خوراکی در بین زلزله‌زدگان توزیع شده و امروز هم ۲ هزار ۵۰۰ تخته چادر دیگر در بین آسیب‌دیدگان توزیع می‌شود.

زمین‌لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر ساعت ۹:۲۲ صبح روز گذشته، یکشنبه حوالی شهر قطور خوی در شمال آذربایجان‌غربی را لرزاند و علاوه بر مصدومیت اهالی موجب تلف شدن صدها راس دام و تخریب ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی منازل در ۴۳ روستای شهرستان‌های سلماس و خوی شد.

مسوولان آذربایجان‌غربی پس از این زلزله در منطقه حضور یافتند و امدادرسانی و توزیع چادر و اقلام امدادی قبل از تاریکی هوا در بیشتر مناطق انجام شد اما در ساعت ۱۹:۳۰ زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ «زرآباد» خوی را لرزاند و بار دیگر امدادگران به این منطقه اعزام شدند.

اگرچه زلزله «زرآباد» به دلیل آنکه در عمق ۲۸ کیلومتری زمین به وقوع پیوست، خسارت گسترده‌ای نداشت اما همین زمین‌لرزه نیز تعدادی از مردم را راهی بیمارستان کرد.